Musik fra American Beauty
Fra : Søren

Dato : 22-07-05 18:03

Hvem er ophavsmand til dels den originale og dels den samplede udgave af
musikken fra filmen American Beauty? (scenen med plasticposen der svæver i
luften). Og hvad hedder nummeret? Kan nogen hjælpe?

Musikken bruges i øjeblikket i en reklame for Pantene-hårshampoo.

Fra : Peter Juhl

Dato : 22-07-05 19:51

Søren wrote:

> [...]
> svæver i luften). Og hvad hedder nummeret? Kan nogen hjælpe?
>
> Musikken bruges i øjeblikket i en reklame for Pantene-hårshampoo.

2:20 inde i Jakatta: American Dream (Findes på CD'en: Visions)

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 20:02

Hey,

Thomas Newman - Any other name

/ Kristian
www.hammerhaj.dk

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 22-07-05 20:05

Fra : Søren

Dato : 22-07-05 22:56

"Jesper B. Nielsen" <jesper.nielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse >
> Thomas Newman - Any Other Name

Kan det passe at han kun har lavet orginalversionen? (jvf. tdcmusik.dk)

Den jeg er mest interesseret i er den samplede "upbeatede" version.

Fra : Søren Blom

Dato : 23-07-05 23:09

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> skrev

> Kan det passe at han kun har lavet orginalversionen? (jvf. tdcmusik.dk)
>
> Den jeg er mest interesseret i er den samplede "upbeatede" version.

Jeg har cd'en her for an mig og har læst tråden, samt har filmen, men længe
siden jeg har set den og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er for
et nummer der henvises til, så hvis jeg kan få noget hjælp om, hvor langt
ind i filmen jeg skal for at finde en rigtige sceene, så kan jeg finde ud af
hvad det er for et nummere og sende det som MP3 til dig.

mail mig, hvis du er interesseret.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-05 11:48

Søren wrote:

> Kan det passe at han kun har lavet orginalversionen? (jvf. tdcmusik.dk)
>
> Den jeg er mest interesseret i er den samplede "upbeatede" version.

Som skrevet tidligere er den samplede version Jakatta - American dream
(hvis det siger dig noget er det Joey Negro der går under Jakatta navnet)

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-05 00:13

"Søren" <mail@sorennellemann.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem er ophavsmand til dels den originale og dels den samplede udgave af
> musikken fra filmen American Beauty? (scenen med plasticposen der svæver i
> luften). Og hvad hedder nummeret? Kan nogen hjælpe?

Thomas Newmann har lavet musikken til American Beauty. Der findes to
soundtrak til filmen. Et, hvor der også er numre med andre kunstnere med på,
der er ikke ret meget af Thomas Newmanns musik på det soundtrack, og et,
hvor det udelukkende er Thomas Newmanns smukke musik i filmen, scoren.

Nummeret i scenen med plastikposen hedder "Any other name". Et par af de
andre numrer minder lidt om dette nummer, og folk forveksler dem ofte.

Hvem der har lavet det samplede nummer, har en anden svaret på andetsteds i
tråden.

I øvrigt, så kan scoren varmt anbefales. Musikken er meget smuk og meget
følsom. Og beroligende. :)

Tina