BMW 328 98'er råd søges...
Fra : Jokke

Dato : 22-07-05 17:41

Hej

Er ved at kigge på en E46 fra 98, 328 4d. med 103.000 på tælleren. Er der
nogen, der har kendskab til sådan en sag?

Hvad skal man være opmærksom på?
Hvad skal der regnes med om året i drift (kører ca. 20.000)?
Er det et rimelig godt køb? Jeg køber den ikke for god benzinøkonomi..

Nogen der vil give et bud på hvad jeg må give (sort, ingen A/C, ASO,
nysynet, M undervogn)?

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 22-07-05 21:29

er det en E36 eller E46?

/claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-07-05 21:42

> er det en E36 eller E46?

"Er ved at kigge på en E46 fra 98"..

/Jan W Nielsen

Fra : Jokke

Dato : 22-07-05 22:08

"Claus & Lene, Ålborg" <ccc.lll@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> er det en E36 eller E46?

E46 (som skrevet står

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-05 04:08

> [...]
> Er det et rimelig godt køb? Jeg køber den ikke for god benzinøkonomi..
>
> Nogen der vil give et bud på hvad jeg må give (sort, ingen A/C, ASO,

Der er to steder hvor der er god sandsynlighed for hurtig tilgang til viden
om BMW.

www.bmwe34.dk/forum www.bmw-club.dk

Sidst nævnte kræver medlemskab.

--
Mvh.
Dannie

Fra : Claus & Lene, Ålborg

Dato : 24-07-05 08:32

Hej

Tjek følgende:

1. Bærearme
2. Bøsninger bagbro
3. Rust på motorhjelmen (lige over lygterne på bagsiden af hjelmen)
4. Hvis det er en importbil, så tjek at speedometerkassen ikke har været
skruet ud (fusk med tælleren)
5. Hardyskiven
6. Støddæmperne

/Claus

Fra : Jokke

Dato : 24-07-05 09:58

> [...]

> 3. Rust på motorhjelmen (lige over lygterne på bagsiden af hjelmen)
> 4. Hvis det er en importbil, så tjek at speedometerkassen ikke har været

Ok takker... Hardyskiven er det den der gummiklods på kardanen?

Er bærearmene svage på den første model E46? Jeg synes, et eller andet siger
mig, at BMW forstærkede de forreste bærearme i september 1999...så de kunne
da godt være man skulle checked det. Hvad står en udskiftning af de forreste
bærearme i?

Din egen vurdering, Claus - er det en "ordentlig" bil?

Jesper

Fra : Christensen

Dato : 24-07-05 10:17

> Din egen vurdering, Claus - er det en "ordentlig" bil?

Jeg melder mig - jeg har godt nok en nyere 320d - men det er et fantasktisk
køretøj. Jeg har aldrig fortrudt at jeg valgte en 3 år gammel 320d Touring
istedet for en fabriksny Seat/VW/Renault/Ford som vi ellers kiggede på i
samme prisleje. Det er altså bare noget andet...

Kan kun forstille mig at en 328'er kører godt...kan sådan en svend ikke
faceliftes til 2001-look - derefter ser de lidt mere frække ud, IMO. Den
motor har jo også den bedste motorlyd af *alle* biler til under en mil.

Har du læst brugtbilstesten fra FDM? :
http://www.fdm.dk/motor/pdf/12-2004/64-65.pdf

/f christensen
320d Touring '02

Fra : Jokke

Dato : 24-07-05 10:46

"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> faceliftes til 2001-look - derefter ser de lidt mere frække ud, IMO. Den
> motor har jo også den bedste motorlyd af *alle* biler til under en mil.

Den havde jeg ikke fundet.... takker :)

Jesper

Fra : Mogens

Dato : 24-07-05 10:27

On Fri, 22 Jul 2005 18:40:53 +0200, "Jokke" <Invalid@mail.dk> wrote:

>Er det et rimelig godt køb?

Prøv at se mit svar i markedsgruppen
(jeg trætter måske nogle med mit svar, men netop dén type bil er jo
oplagt emne for at gøre en god handel "andre" steder)

Mvh Mogens...