Kan man lægge en lagkage sammen dagen før?
Fra : Carina

Dato : 22-07-05 16:00

Hej

Kan man lægge en lagkage sammen dagen før, uden den bliver svampet?
Jeg forestiller mig: Bund, kagecreme, jordbær, bund, kagecreme, banan, bund
og så flødeskum.

Banan og flødeskum venter jeg med til lige før servering, men vil resten
være ok at lave i dag, fremfor i morgen formiddag??

VH
Carina

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-07-05 16:32

On Fri, 22 Jul 2005 16:59:45 +0200
"Carina" <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
> Banan og flødeskum venter jeg med til lige før servering, men vil
> resten være ok at lave i dag, fremfor i morgen formiddag??

I min familie er det nærmest en synd hvis man ikke laver lagkagen
minimum aftenen før. Sådan en lagkage der hvor smagen har nået at sætte
sig er altså langt bedre end en som lige er blevet klasket sammen 2 min
inden. Den udevendige pynt (flødeskum eller whatever) bliver puttet på
umiddelbart før servering så denne ser flot og frisk ud

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-07-05 17:48

Kim Schulz skrev:

> I min familie er det nærmest en synd hvis man ikke laver
> lagkagen minimum aftenen før.

Enig. Lagkager skal laves dagen i forvejen, og blot pyntes på
selve dagen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark

Fra : Max

Dato : 22-07-05 18:00

Hej Carina

> Kan man lægge en lagkage sammen dagen før, uden den bliver svampet?

Det skal de da for at blive ordentlige.

Mvh Max

Fra : Carina

Dato : 22-07-05 18:07

"Max"

> Det skal de da for at blive ordentlige.

Også når det er med banan? Bliver det ikke brunt?

VH
Carina

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 18:57

"Carina" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Max"

> Også når det er med banan? Bliver det ikke brunt?

Giv bananskiverne lidt appelsinjuice eller appelsinsaft, så holder de fint
farven. Citron kan også bruges, men det smager ikke så godt i en lagkage ;)

Tina

Fra : Jørgen Hess

Dato : 22-07-05 21:04

"Tina F." <wunjo(a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> farven. Citron kan også bruges, men det smager ikke så godt i en lagkage

Desuden bliver bananskiver noget beskyttet mod iltning og dermed brunfavning
når den ligger i cremen.
Jeg kender udmærket til bananmad på rugbrød i madpakken der havde ligget i
skoletasken fra om morgenen - føj; men denne smag, farve og konsistens
udvikler sig ikke i lagkagen.
mvh
Jørgen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 24-07-05 17:51

> [...]

> Banan og flødeskum venter jeg med til lige før servering, men vil resten
> være ok at lave i dag, fremfor i morgen formiddag??

Den skal jo være svampet ellers smager den jo ikke af en skid.

Lav lagkagen dagen før med de ingredienser du synes er gode. Stænk den
med lidt spiritus, som passer til resten. I køleskabet med den.

Pisk en lækker flødeskum lige inden den serveres og du bliver rost til
skyerne.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling