cylender og topstykke
Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 13:44

hej

på min gamle puck maxi står der på top og cylender et tal .. på min
cylender er tallet 3 støbt ind i og i topstyket er tallet 2 indstøbt. har
det nogen effekt med hvordan maxien kører eller skal tallene være ens begge
stedder.

jeg kan huske at puch havde fra 1 til 5 i tal men hvad det betyder ved jeg
ikke måske noget med størelses forhold?

nogen der kan give en kommentar med.

hilsen
lars andersen

Fra : KubikH

Dato : 22-07-05 21:04

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e0e9a2$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> stedder.
>
> jeg kan huske at puch havde fra 1 til 5 i tal men hvad det betyder ved jeg

I cylinderen er der stemplet et tal.
Dette skal være samme tal som stemplet har.
Tallet angiver hvilke tolerancegruppe delene tilhører.
Tallet på cyl. og top, behøves ikke at være ens.
Mvh
Niels

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 22:00

> [...]
> Tallet angiver hvilke tolerancegruppe delene tilhører.
> Tallet på cyl. og top, behøves ikke at være ens.

Hej niels

1. hvordan kan man se på stemplet hvilket tal det har?

2. hvis jeg har en cylender 3 med stempem 4 hvad så? eller stempel 2.
hvordan er teknologien bag tallene. mener er 1 det bedste eller 5?.

3. tolerence gruppe er det hvor hurtigt enheden kan holde til feks nr 3 =
55 km itimen?

hvor kan jeg finde mere info om dette. har ellers søgt nettet tynt uden held

hilsen lars andersen

Fra : KubikH

Dato : 22-07-05 22:54

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e15df3$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej niels
>
> 1. hvordan kan man se på stemplet hvilket tal det har?

Skrab det rent på toppen, der står nummeret.

> 2. hvis jeg har en cylender 3 med stempem 4 hvad så? eller stempel 2.

Duer ikke, et nr. 2 stempel er for lille til cylinderen, og et nr. 4 er for
stort.

> hvordan er teknologien bag tallene. mener er 1 det bedste eller 5?.

Det er simpelthen en størrelsesangivelse, og ikke andet.

> 3. tolerence gruppe er det hvor hurtigt enheden kan holde til feks nr 3 =
> 55 km itimen?

Nej det angiver kun størrelsen

> hvor kan jeg finde mere info om dette. har ellers søgt nettet tynt uden
> held

Det ved jeg ikke rigtigt

> hilsen lars andersen

Mvh
Niels

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 23:00

"KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> wrote in message

> [...]
for
> stort.

> Det er simpelthen en størrelsesangivelse, og ikke andet.

ok tak for svar dog har jeg et sidste spg.

når du siger at cylender 3 skal ha et stempel 3 så de passer som fod i
hose... hvorfor er det så ligemeget med topstykke ikke skal være det samme
tal. ? topstykket burte da også være et 3 tal så for at kunne give best køre
egenskab ikke?

hilsen lars andersen

Fra : KubikH

Dato : 23-07-05 21:45

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e16bf7$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> tal. ? topstykket burte da også være et 3 tal så for at kunne give best

Tallene vi hidtil har talt om er stemplet ind i godset.
Det der er på topstykket er det ikke støbt??
Der er mig bekendt ingen tolerancegrupper på topstykket.

Mvh
Niels

Fra : lars andersen

Dato : 23-07-05 22:16

> [...]
> Det der er på topstykket er det ikke støbt??
> Der er mig bekendt ingen tolerancegrupper på topstykket.

hej niels

når jeg kigger på topstykket er der i midten en højkant hele vejen rundt om
hullet hvor tendrøret sidder. der er også støbt et nummer ind i. men hvis
det var ligemeget så skulle man jo tror at det var ligemeget med at sætte
et nummer der på...

hilsen lars andersen

Fra : KubikH

Dato : 24-07-05 16:09

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e2b357$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> det var ligemeget så skulle man jo tror at det var ligemeget med at sætte

PUHA !!!
Det kan jo være at det refererer til støbemaskinen / formen i stedet for.

Niels