Skærme
Fijala 3554
19"-fladskærm der både kan hænge på væggen~
Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-07-05 12:21

Hej alle

Jeg har søgt en del men ender altid med ca. 300 produkter.
Jeg har brug for nogen der kender et produkt der passer.

Skal have en diskret udseende fladskærm til stuen. Den
skal kunne hænge fladt mod væggen som et billede over
det bord hvor tastaturet er. Den må gerne have en sort
kant om displayet for billedkvalitetens skyld - væggen
bag den er hvid.

Størrelse minimum 18" (synligt!)

Opløsning 1280*960 (768 - til widescreen er også godt
hvis det er til at betale sig fra...)

Respons helst nede omkring 12ms.

De fleste er opgivet til 1280*1024. Det er jo et "skævt"
format der forvrænger billedet. Hvordan ser de ud med
1280*960?

/med venlig hilsen
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 22-07-05 22:17

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> De fleste er opgivet til 1280*1024. Det er jo et "skævt"
> format der forvrænger billedet. Hvordan ser de ud med
> 1280*960?

Hvorfor ikke se på en 20.1" der kører 1600x1200? Så får du da dit 3:4
forhold. Når det er sagt vil jeg nævne, at jeg spiller GTR Racing i 1024x768
på min 19", der standard kører 1280x1024, og billedet er så absolut
acceptabelt

Held og lykke med det...

--
Mvh/Martin K
http://LEMANSarea.dk - Motorløbet Le Mans i koncentreret form!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-07-05 08:51

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@ FJERN DETTE hotmail.com> wrote in

> [...]
> forhold. Når det er sagt vil jeg nævne, at jeg spiller GTR Racing i
> 1024x768 på min 19", der standard kører 1280x1024, og billedet er så

hmmm jeg tror generelt bare at når vi har rundet de 20"
så har vi også rundet lidt flere penge :D Og lidt nærig
er jeg jo...

Men tak for det!

Fra : Hans

Dato : 22-07-05 22:39

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:

> De fleste er opgivet til 1280*1024. Det er jo et "skævt"
> format der forvrænger billedet. Hvordan ser de ud med
> 1280*960?

Nej - 19" TFT er 5:4 så formatet passer med opløsningen.

Hans

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-07-05 08:53

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in news:42e16788$0$18638$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nej - 19" TFT er 5:4 så formatet passer med opløsningen.

Ok - det vidste jeg ikke - tak for det :) Jeg har
faktisk altid syntes at de så lidt mere kvadratiske ud,
men har bare troeet at det hang sammen med det flade
billede. Så er der jo ingen probs. Omvendt vil spil der
forcer 800*600 eller et andet 4:3-forhold så blive lidt
deformerede... hvorfor dog ikke bare bruge en standard :(

/hilser og takker

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-07-05 16:45

> [...]
> forcer 800*600 eller et andet 4:3-forhold så blive lidt
> deformerede... hvorfor dog ikke bare bruge en standard :(

1280x1024 er desværre en standard. Dem der fandt på, at den opløsning skulle
være standard, må have syrehjerner. Jeg ville klart foretrække at have en
1280x960 skærm, hvis man ellers kunne få det.

mvh
Jeppe Seidelin Dam