q : BF2... hvor meget ram ???
Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-07-05 08:45

jeg spiller BF2 på en ok hurtig pc, men den hakker lidt i ny og næ, så
snakkede jeg med en ven om det muligvis var mangel på ram ?

har 2x512 i dual ... skal den ha' 4x512 eller 2x1gb eller er det jeg har nok
?

med AA i bare 2x er det rigtig flot

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-07-05 09:35

"Johnny B [2000]" <FJERNDETTEjohnnyb2000@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snakkede jeg med en ven om det muligvis var mangel på ram ?
>
> har 2x512 i dual ... skal den ha' 4x512 eller 2x1gb eller er det jeg har

Selv med 2 gb DDR2 ram hakker det lidt, men du kan jo starte spillet op og
gå ind i et spil og så
trykke på ALT+ TAB og så hjøreklik på proces linen - jobliste-ydeevne så kan
du se hvor meget ram du bruger.
jeg havde 1 gb ram til at begynde med og den extra 1 gb jeg satte i gjorde
ikke skade, men spillet
er meget dårligt programmeret, men vil nok blive rettet til efter hånden
ligesom BF 1942.
Jeg bruger ca mellem 1,1 - 1,4 gb ram med spillet
Mvh
Kurt

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 22-07-05 09:50

okay ... så må vi ned til den lokale hardware pusher og flå ham for 2x512,
så han ikke går sulten i seng

så en nyhed med at der havde været knæk hos en computer leverandør i
jylland,
gad vide om de manglede ram til BF2

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-05 10:16

> har 2x512 i dual ... skal den ha' 4x512 eller 2x1gb eller er det jeg har
> nok

Jeg har 2*256 og kører det helt fint (gfx: fx5900). Det er self. lang fra
den maksimale opløsning jeg benytter, men det er fint nok til at jeg kan
fragge folk ;)

For resten, hvis i vil have en fed server, så prøv at søge efter "one.se" de
har en server som kører på det der karkland map (den med byen), med 64
spillere på et 32 spillere map... det er genialt underholdende.

Fra : Kurt Lund

Dato : 22-07-05 11:29

"Casper Bang" <bang_casper@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har 2*256 og kører det helt fint (gfx: fx5900). Det er self. lang fra
> den maksimale opløsning jeg benytter, men det er fint nok til at jeg kan
> fragge folk ;)

Ja det er kun folk selv der sætter en grænse for hvad de vil og er tilfreds
med,
kender nogen der kører Win XP på en P2 300 Mhz med 64 mb ram,
de tænder deres pc, går ud og handler og går på kaffebar og når de 1 time
senere kommer hjem er den klar ;)

Mvh
Kurt

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-05 12:18

> Ja det er kun folk selv der sætter en grænse for hvad de vil og er
> tilfreds med,

Det har du da helt ret i... jeg kunne da også godt tænke mig at fyre spillet
op på max i alt :)
Jeg skal snart et par måneder til Indien, så mon ikke jeg kan få mig et
billigt state-of-the-art grafikkort med hjem? *drewling*

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 12:53

> Jeg skal snart et par måneder til Indien, så mon ikke jeg kan få mig et
> billigt state-of-the-art grafikkort med hjem? *drewling*

Aaaahh.....et "bombay Saphire"??? :D

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-05 13:02

> Aaaahh.....et "bombay Saphire"??? :D

Hehe, noget i den retning ;)
Er bare spændt på hvad sådan noget koster.... om der overhovedet er noget at
spare.
Der er vel ikke tilfældigvis nogen i gruppen der har været dernede omkring
(nær chennai/madras), og kan sige noget om prisen på hardware?
Nu er vi vist også lidt off-topic :)