Rockstar tilbageholder GTA SA
Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-05 07:59

På grund af de dampende hede erotiske sexscener (*HOST*HOST*) Hot Coffee
mod'en åbner op for, er ratingen blevet ændret til 18år+.

Så nu må Rockstar få fjernet al den beskidte sex så de kan komme ned på
en lavere rating.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=29063

Mon ikke der er en programmør eller to, der enten har meget røde ører
eller en frygtelig masse uventet fritid, lige pludselig ;)

Fra : Peter T.

Dato : 22-07-05 08:07

Robert Eriksen ristede følgende runer:

> Mon ikke der er en programmør eller to, der enten har meget røde ører
> eller en frygtelig masse uventet fritid, lige pludselig ;)

Næppe. Jeg tror nærmere, at det er en del af et reklamestunt for at få
mere opmærksomhed og få solgt flere spil. :) Forestil dig hvor mange der
nu skynder sig ned for at rive de sidste kopier ned fra hylderne inden de
bliver fjernet.

--
Peter T.

Er du ny på usenet? Så gør os gamle garvede rotter en tjeneste og læs:

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-05 08:51

Peter T. wrote:
> [...]
> nu skynder sig ned for at rive de sidste kopier ned fra hylderne inden de

Den teori tror jeg nu ikke helt på.
Så snart aldersgrænsen blev ændret røg spillet af hylderne.
I et übermoralsk all-sue-all samfund som USA er det nok de færreste der
vil have spil til salg med forkert aldersgrænse.
Så det er nok begrænset hvor mange der har nået at rive de sidste kopier
ned inden de var fjernet.

Og hvis det var et planlagt reklamestunt, hvad så med de næste optryk
der kommer ud i butikkerne. Skulle det være en del af stuntet at de bare
får lov at samle støv?

Derudover er det nok ikke et ønsværdigt hak i troværdigheden for
Rockstar/Take-Two.
De har jo en åbenlys interesse i at så mange butikker vil forhandle
deres spil. Hvis der ligger en frygt og lurer for at 3 måneder efter
GTA4s release vil der blive opdaget et eller andet
voldspornonekrobestialihomofili mini-spil så hele skidtet skal trækkes
tilbage og re-rates kan det nok ligge en dæmper på interessen fra de
større butikskæder.
Eller når folk siger "Rockstar" om et års tid. Vil folk så huske "nåååh,
det var dem der revolutionerede spilindustrien med det åbne spilmiljø og
det non-lineære gameplay" eller vil de huske "Det var dem med
sexscenerne, ikk?"

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-05 09:16

Robert Eriksen wrote:

> [...]
> det var dem der revolutionerede spilindustrien med det åbne spilmiljø og
> det non-lineære gameplay" eller vil de huske "Det var dem med

Hvad man yderligere kan frygte er at Rockstar vil føle sig tvunget til
at "låse" spillet yderligere og dermed modarbejde hele det
modding-community der er vokset op omkring GTA3/VC/SA. Som også har del
i GTA-seriens popularitet.

Fra http://ir.take2games.com/ReleaseDetail.cfm?ReleaseID=169278
"Rockstar Games will be making available shortly a downloadable software
patch to render Grand Theft Auto: San Andreas for PC impervious to the
"hot coffee" modification. Rockstar encourages parent groups and
political leaders to assist with distribution of the patch to prevent
the content of the modification from spreading further."

Hvis de lige gad smide et par bugfixes i den patch kunne det jo være
helt kanon :-/

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 22-07-05 09:00

Robert Eriksen wrote:
> [...]
>
> Mon ikke der er en programmør eller to, der enten har meget røde ører
> eller en frygtelig masse uventet fritid, lige pludselig ;)

Jeg forstår ikke helt -ratingen har mig bekendt været 18+ på både GTA3,
Vice city og San Andreas, /fra starten/ -hot coffee mod'en kom først ud
efter spillet blev frigivet til pc, og låser, svjv, op for indhold der
ellers var skjult for spilleren. Men selv UDEN denne oplåsning, så var
spillet jo stadig rated 18+
Og da de 2 foregående spil også var rated 18+, så kan jeg ikke forstå
hvorfor de pludselig vil have den længere ned på SA

/Jakob F.
--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-05 09:10

Uncle Evil@home wrote:

> [...]
> Og da de 2 foregående spil også var rated 18+, så kan jeg ikke forstå
> hvorfor de pludselig vil have den længere ned på SA

GTA3 og Vice City var rated M. Altså 17+
GTA SA var også rated M, men er nu blevet flyttet til AO (Adults Only).
Altså 18+.
Det er nok til at mange store supermarkedskæder i USA ikke vil føre
spillet overhovedet.

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-07-05 09:36

Robert Eriksen wrote:
> [...]
> Altså 18+.
> Det er nok til at mange store supermarkedskæder i USA ikke vil føre

Det må være et enormt segment, det år mellem 17 og 18 altså. Hvis
man går så meget op i moral, virker det mærkeligt i første omgang
overhovedet at sælge et spil hvori man har mulighed for at være
alfons, se strip, samle kvinder op for "at lade dem vippe i
bilen", med andre ord har det så mange sexuelle undertoner at det
vist ikke kan kaldes undertoner. Derfra og til at have egentlige
sex-scener, er der vist ikke så langt. Og det ene år fra 17+ til
18+ modner nok ikke spillerne dramatisk, forestil jer en 17-årig:
"*Vrææl* Mooooaar!! *Snøft*, De boller i mit computerspil!
*Snøft*", svært ikke?
   Så længe de danske politikere holder sig fra at blande sig i den
slags, vil jeg med stor morskab betragte det som endnu en måde,
hvorpå amerikanerne formår at udstille deres dobbeltmoral og gøre
sig selv helt igennem til grin. Tak, tak, tak!

God weekend
Torben

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-05 10:14

> [...]
> vil jeg med stor morskab betragte det som endnu en måde, hvorpå
> amerikanerne formår at udstille deres dobbeltmoral og gøre sig selv helt

Det er skam ikke politikerne der rater spillene... det er den private
organisation "ERSB" eller hvad den nu hedder.
Det er så vidt jeg husker spiludviklernes forening der giver den samlede
karakter.

Men bortset fra det er jeg da helt enig i at det er åndsvagt... det er OK at
skyde folk i hundredevis - men sex? Nææ nej, det kan vi ikke have.

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-07-05 11:14

Casper Bang wrote:
> Det er skam ikke politikerne der rater spillene... det er den private
> organisation "ERSB" eller hvad den nu hedder.

Det er jeg med på, jeg tænkte nu mere på at Hillary Clinton har
blandet sig i sagen på den anden side af dammen. Så kunne man
frygte at de danske politikere ville til at detaillovgive på
området, fremfor at det er private foretagende der rater.

God weekend
Torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-07-05 10:52

"Torben Nielsen" wrote

> [...]
> kan kaldes undertoner. Derfra og til at have egentlige sex-scener, er der
> vist ikke så langt. Og det ene år fra 17+ til 18+ modner nok ikke

Hvad er den sexuelle lavalder i US?

Mht til "nudity" så kan man også se dobbeltmoralen i film/tvserier/andet
fjernsyn der kan ses i US
Mange musikvideoer burde rates 18+, men viser man bryst i nationalt fjernsyn
så står verden på den anden ende

Gad vide hvordan Sims2 er rated i US?
Der findes "patches" til det spil der gør det mere "naturligt"

- Peter

Fra : Simon Nejmann

Dato : 22-07-05 12:08

On Fri, 22 Jul 2005 11:52:27 +0200, "Peter Lykkegaard"
<peter.aghl@gmail.com> wrote:

>"Torben Nielsen" wrote

>Hvad er den sexuelle lavalder i US?

Det ser ud til at den svinger mellem 16 og 18, afhængig af stat.
http://www.ageofconsent.com/ageofconsent.htm

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-07-05 12:38

Peter Lykkegaard wrote:
> Hvad er den sexuelle lavalder i US?

Pas..

> [...]
> fjernsyn der kan ses i US
> Mange musikvideoer burde rates 18+, men viser man bryst i nationalt fjernsyn

Enig, flere af musikvideoerne overlader ikke meget til fantasien,
rent faktisk vil jeg mene at visse kan kaldes "påklædt
samleje-simulation"
Bare bryster er farlige! De kan få folk til at tænke på.. mælk!
Hvordan kan det nu lige være at små børn gerne må se (og røre)
bare bryster, mens større børn skal være 18?

God weekend
Torben

Fra : Jakob

Dato : 22-07-05 15:42

In article <42e0da97$0$64242$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
tor_niel@fjernes.msn.com says...

> Bare bryster er farlige!

De er decideret onde....

Det kan godt være at man kan danse vulgært, men tilgengæld bliver der
slået benhårdt ned på "the F word" for det er VIRKELIGT farligt....

> Hvordan kan det nu lige være at små børn gerne må se (og røre)
> bare bryster, mens større børn skal være 18?

Og helt gamle er bare klamme hvis det prøver, ja verden er sgu underlig
:0)

Den eneste logiske konklussion er at det går nedad bakke fra 2 års
alderen er fremefter :0)
--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-07-05 02:51

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> fjernsyn så står verden på den anden ende
>
> Gad vide hvordan Sims2 er rated i US?
> Der findes "patches" til det spil der gør det mere "naturligt"

" (...) In the statement, Thompson says, "Sims 2, the latest version of
the Sims video game franchise ... contains, according to video game news
sites, full frontal nudity, including nipples, penises, labia, and pubic
hair."

http://www.gamespot.com/news/2005/07/22/news_6129609.html

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 22-07-05 10:08

Robert Eriksen wrote:

> GTA3 og Vice City var rated M. Altså 17+
> GTA SA var også rated M, men er nu blevet flyttet til AO (Adults Only).
> Altså 18+.

Der må være forskel på amerikanske og europæiske ratings så, for de var
så udpræget rated til 18+, da jeg overvejede at købe dem til den
fritidsklub jeg arbejder i (og nej, jeg købte dem ikke)
Og bagpå min egen udgave af SA, står der 18+, plus symbolerne for vold
og masser af bandeord -men ikke noget med sex, og det skal mig bekendt
være der, hvis det er en del af begrundelsen for ratingen.

/Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Simon Nejmann

Dato : 22-07-05 10:28

On Fri, 22 Jul 2005 11:07:52 +0200, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:

> [...]
>og masser af bandeord -men ikke noget med sex, og det skal mig bekendt
>være der, hvis det er en del af begrundelsen for ratingen.

Det har du helt ret i - den udgave du har fat i er rated af Pan
European Games Information (PEGI) <http://www.pegi.info/>. Mens den
amerikanske er rated af The Entertainment Software Rating Board (ESRB)
<http://www.esrb.org/>.

Desuden, når jeg nu er derinde, så kan jeg da lige smide nogen
beskrivelser her ud - GTA-SA blev altså flyttet fra Mature:

MATURE
Titles rated M (Mature) have content that may be suitable for persons
ages 17 and older. Titles in this category may contain intense
violence, blood and gore, sexual content, and/or strong language.

til Adult:

ADULTS ONLY
Titles rated AO (Adults Only) have content that should only be played
by persons 18 years and older. Titles in this category may include
prolonged scenes of intense violence and/or graphic sexual content and
nudity.

Bemærk forskellen mellem "sexual content" og "graphic sexual content
and nudity".

--
Regards
Simon Nejmann

Fra : JL

Dato : 24-07-05 03:11

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk> wrote in message

> [...]
> European Games Information (PEGI) <http://www.pegi.info/>. Mens den
> amerikanske er rated af The Entertainment Software Rating Board (ESRB)

Så den europæiske rating er faktisk "strammere" end den amerikanske?

Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-07-05 10:34

Uncle Evil@home wrote:

> [...]
> og masser af bandeord -men ikke noget med sex, og det skal mig bekendt
> være der, hvis det er en del af begrundelsen for ratingen.

Ifølge
http://www.take2games.com/index.php?p=games&title=gta3
og
http://www.take2games.com/index.php?p=games&title=gtavc
er de rated M

http://www.take2games.com/index.php?p=games&title=gtasa er nu rated A

Men det er så ESRB ratings. Så der er vel ikke noget underligt i at
europæiske ratings afviger.

Fra : devilman

Dato : 25-07-05 18:22

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mon ikke der er en programmør eller to, der enten har meget røde ører
> eller en frygtelig masse uventet fritid, lige pludselig ;)

jeg husker at take2 har lavet de første 3 lula spil....