Email til sms
Fra : Nyheder

Dato : 22-07-05 06:13

Hej alle

Vi er mobil brugere hos TDC og vi har nogle systemer der gerne skulle kunne
sende en email som vi i IT-afdelingen får på vores telefon som en sms. TDC
har ikke den service mere hvor man bare bruger telefon nummeret i email
adressen.
Jeg har talt med vores salgs medarbejder i TDC og det ser ikke ud til at de
kan hjælpe.

Jeg vil gerne høre i dette forum om der er noge der har kendeskab til at man
kan købe denne service et andet sted???

Vi har enten p800 p910i eller qtek 9090 hvis det skulle andre gode ideer.

Spørg endelig hvis I skal vide mere.

Hilsen

Sten

Fra : Fischer

Dato : 22-07-05 07:00

> [...]
> email adressen.
> Jeg har talt med vores salgs medarbejder i TDC og det ser ikke ud til at

Alle normale mobilabonnenter hos TDC kan ganske gratis få noget der hedder
"Besked-robot".
Og der får man E-mail adressen: mobilnummer@besked-robot.dk som sendes
videre som SMS. Jeg bruger det hver dag til at få besked om E-mails - det
virker fint.
Smid mig lige en mail (se nederst hvordan) hvis du gerne vil afprøve det -
jeg har en ekstra liggende.

Hvis I har et specielt erhvervsabonnement kan det være at Beskedrobot ikke
er muligt, men jeg synes da at I skal gå jeres TDC sælger på klingen.

*Fischer

Fra : Calle.

Dato : 22-07-05 08:47

Nyheder wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne høre i dette forum om der er noge der har kendeskab til
> at man kan købe denne service et andet sted???

hvis i har TDC mobil abb. kan i bruge deres besked robot. Den har også den
funktion.
www.myorange.dk kan man oprette sig til at få besked på sin mobil, også
selvom man ikke har orange abb.
Ved ikke om man stadig kan efter at Telia har overtaget orange. Men den jeg
oprettede til min TDC mobil virker ihvertfald endnu.
--
Calle.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-07-05 10:41

Calle. skrev:

> på www.myorange.dk kan man oprette sig til at få besked på sin mobil,
> også selvom man ikke har orange abb.

Får man kæmpe billed-filer melder den dog tilbage til afsenderen at der ikke
er plads.
Hans

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-07-05 08:59

Nyheder skrev i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
>
> Jeg vil gerne høre i dette forum om der er noge der har kendeskab til at
> man kan købe denne service et andet sted???

I kan lave den selv, det kræver at i har en mobil koblet til en seriel port,
og så en gatway. Jeg kan ikke lige huske hvad den gatway jeg i sin tid
testede med hedder, men søg på google så må du kunne finde den. Den er
rimelig simpel at sætte op.

Den jeg havde er til Linux, men hvis ikke i har sådan en maskine, så findes
der sikkert også nogen til win.

Vær opmærksom på at du enten skal have et kabel, som samtidig kan lade
telefonen op, eller der er plads til at du både kan have lade stik, og
seriel stik i telefonen på samme tid.
Vær også opmærksom på om telefonens batteri kan klare at være sat til en
lader 24H, eller om i skal have et tænd sluk ur til at styre hvornår
telefonen skal lades.

Ivar Madsen
Hjælp til med at få overblik over CC's ADSL priser på
http://milli.dk/index.php/CC_ADSL_priser

Fra : Svar

Dato : 23-07-05 01:55

"Nyheder" <virker.ikke@svar.til.gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil gerne høre i dette forum om der er noge der har kendeskab til at
> man kan købe denne service et andet sted???

Der er flere professionelle løsninger på jeres problem......
Email2SMS - Skriv blot teksten i en mail og send den til nummer
@email2mms.dk
Egen Modem server -2B-Mobile's SMS SmartAccess server

Sidst jeg kontaktede min TDC konsulent henviste han til et firma TDC
samarbejder med!
2BM A/S
Livjægergade 17
DK-2100 København Ø
+45 3555 5575
E-mail info@2bm.dk

Kontakt evt.:
Lars Bork Dylander
+45 4064 4575
lbd@2bm.dk

Fra : Brian Olesen

Dato : 23-07-05 10:13

Hej

> Der er flere professionelle løsninger på jeres problem......
> Email2SMS - Skriv blot teksten i en mail og send den til nummer
> @email2mms.dk
> Egen Modem server -2B-Mobile's SMS SmartAccess server

Men flere af disse løsninger er meget bekostelige!

Mvh. Brian

P.S. Idéen med en gateway og en mobil til afsendelse er da genial. Man kan
dog også købe rigtige gsm-modemmer, hvis man vil det.

Mvh. Brian

Fra : Jakob

Dato : 23-07-05 20:39

Beskeedrobot kan køre på ALLE tdc mobils abm

Fra : Mikael

Dato : 27-07-05 19:48

Meget godt - eller hvad ?

Vi har valgt en løsning med en bærbar + mobil + hjemmelavet program, der
både kan checke en lokal email account, og sende SMS'er baseret på nye
emails, samt holde øje med temperatur og om strømmen er tilstede (før
generator, efter generator og efter UPS). Desuden kan der holdes øje m
externe netværks forbindelser etc. Hvis forbindelsen til mail serveren
er nede, sendes der også en advarsels SMS.
Det nytter nemlig ikke særlig meget hvis det eksterne net er nede, så
bliver det trods alt svært at modtage en advarsels-sms.
Programmet kan desuden selv aflæse fra et XLS hvem der har vagt, så det
er de rigtige der modtager advarslerne, samt at "man" modtager en SMS X
timer før ens vagt begynder.

Dette virker 24x7, og har da reddet os ved air-con nedbrud, el-udfald
samt andre ting der ville have stoppet vores 24x7 produktion.

Det eneste vi nu skal være sikre på er, om vores mobil udbyder kan
afsende SMS fra mobil til mobil - alle inden for et selskab.

mvh

Mikael