spørgsmål vedr. rund gammel bing karburato~
Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 01:44

hej

Efter jeg fik min knalleret tilbage manglede der nogle dele i karburatoren
Det var blandt andet choker sættet der sidder i toppen. samt Chookerspjæld
for karburator, P+K og Chookerstang for karburator, P+K.

Da jeg så kikkede i thansens puch katalog kunne kan købe en aflang
Chookerstang for karburator og dermed undlade at bruge den bøjede choker
stang.

mit spørgsmål går så på, hvordan benyttes denne aflange chokerstand for
Gasspjældet kan ikke løfte chokerstangen op den sidder for godt fast, jeg
kan kun flyttet standen med fingerne er dette normalt? og skal stangen være
helt i top når man kører. Hvis stangen er helt i top kan man dreje gasbablet
hele vejen runde det kan man ikke hvis den er nede. hvordan fungere skittet.

hilsen
lars andersen

Fra : Hekto

Dato : 22-07-05 13:58

In article <42e04116$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, "lars
andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> says...
> [...]
> hele vejen runde det kan man ikke hvis den er nede. hvordan fungere skittet.

Sidder der ikke en lille tap der går ind over spjældet og trække
chokeren med op når man giver gas?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 17:27

> [...]
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!

jo det gør der men spjældet er ikke stærkt nok, dvs at pinden der hjælper
med at hive chokeren sidder rimeligt fast den glider ikke let om det er
meningen ved jeg ikke. derud over oplever jeg at tappen flere gange hopper
ud over kanten og kiler sig fast mellem spjællet så det er fastlåst og skal
rives op med vold og magt. :(( så nu har jeg pillet Chookerspjæld for
karburator, ud men jeg syntes ikke at motoren kører optimalt.

er det meningen at Chookerstang for karburator, skal glide som smørop og
ned ?

hilsen
lars andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 22-07-05 22:06

lars andersen skrev:

> jo det gør der men spjældet er ikke stærkt nok, dvs at pinden

er det denne?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=526962751&n=282539188&pn=282539264

> er det meningen at Chookerstang for karburator, skal glide som
> smørop og ned ?

Ja uanset om det er chokerstangen til kabel eller den manuelle stang så
skal den glide som Peter i Grete.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 22:56

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in message

> er det denne?
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=526962751&n=282539188&pn=282539264

ja det er den bortset fra at den er total aflang (og ikke har noget knæk),
det er åbentbart noget nyt de har udvilket.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-05 05:32

lars andersen skrev:

> ja det er den bortset fra at den er total aflang (og ikke har noget
> knæk), det er åbentbart noget nyt de har udvilket.

Nej det er det ikke, det er den manuelle choker som du selv skal trykke
ned, den bøjede er til choker med kabel.
Den du har er en lidt trals fætter at have med at gøre, meningen med den
(hvis altså den fungerer som den skal) er at den skal automatisk blive
oppe når du ikke bruger choker, og skal trykkes ned men en finger når du
skal have chokeren i brug. Når du så giver gas, skal den følge med
gasspjældet op og blive oppe.
Lidt dumt da det er rart at kunne køre med choker når Puchén er kold.

Fra : Hekto

Dato : 23-07-05 08:49

In article <42e1ca76$0$1984$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Lidt dumt da det er rart at kunne køre med choker når Puchén er kold.

Jeg har aldrig været ude for at det var nødvendigt at køre med den nede.
Start og så et lille minuts tid i tomgang var tilstrækkeligt.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-05 12:37

Hekto skrev:

> Jeg har aldrig været ude for at det var nødvendigt at køre med den
> nede. Start og så et lille minuts tid i tomgang var tilstrækkeligt.

Hvis man har travlt

Fra : Hekto

Dato : 23-07-05 17:29

In article <42e22d2e$0$2333$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Hvis man har travlt

.... så stå 1 minut tidligere op!

Fra : Henning Lund

Dato : 23-07-05 19:09

Hekto skrev:

> ... så stå 1 minut tidligere op!

Hmmmm kan jo være midt på dagen naboens kone er alene hjemme.

Fra : Hekto

Dato : 23-07-05 20:14

In article <42e28921$0$2348$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
falsk_adresse@noget.invalid says...
> Hmmmm kan jo være midt på dagen naboens kone er alene hjemme.

.... så stryk kondomet! =