gaskabel puch maxi problemer
Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 01:30

hej

sidste gang da min puch blev stjålet og jeg fik den igen var der monteret
nyt gashåndtag. jeg syntes bare ikke kablet sidder helt korrekt fast når jeg
gasser ned er det ligefør kablet hopper ud af rammen den glider i ved styret
alså det lille metalstykke for enden af røret. hvis jeg trækker røret op til
gashåndtaget så mangler der 0,5 centimerer rør nede ved karburatoren. jeg
har skruet pinden ved karburatoren helt op det hjalp lidt men ikke nok. hvad
kan man gøre for at få kablet til atsidde stramt.

hilsen
lars andersen

Fra : GK

Dato : 22-07-05 04:05

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e03dab$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
hvad
> kan man gøre for at få kablet til atsidde stramt.

hej på nogle gashåndtag sidder der en lille skrue som holder kablet fast
...andre er der inde i håndtaget en lille dims på kablet med en skrue i enden
som man kan løsne og flytte et stykke til kablet er kort nok ,, der er flere
typer så du skal nok lige kikke lidt efter og finde ud ad hvad det er for et
håndtag de tyve har sat på ,,

mvh gk

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 07:17

> [...]
flere
> typer så du skal nok lige kikke lidt efter og finde ud ad hvad det er for

Den nuværende type består af 2 dele. metal hus efterfulgt af gashåndtaget
lavet af gummi. måden kablet sættes fast på er at den dimmer der sidder i
enden med en klump metal puttes ind i gummi håndtaget og gummihåndtages
sættes så fast med metal huset i en revne der passer med gummihåndtaget. men
jeg syntes ikke gummi håndtaget kører så let tilbage af egenhånd når man
slipper håndtaget da glide funktionen virker treg. Kan dette rettes op på
evt ved hjælp af fedt eller andet smørre middel? eller skal kan blot have et
andet og bedre håndtag til dyrere penge?

hilsen
lars andersen

Fra : GK

Dato : 23-07-05 00:42

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e08f0f$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
et
> andet og bedre håndtag til dyrere penge?

prøv med et nyt kabel det kan godt være flosset inden i ..det gør
underværker alså hvis det ikke er selve håndtaget der går tregt .. i
såfald gi det noget olie det kan hjælpe på det ... jeg ville købe et nyt
håndtag og kabel hvis det var mig .. jeg gad ikke døje med at give gas og
risikere at det lige pludselig satte sig fast med fuld gas ,, det kan være
farligt så der syntes jeg ikke man skal spare .. det kan jo hurtig blive en
dyr afære hvis man kørte ind i en bil eller hvad man nu kan toppedere med
fuld gas ..

MVH GK