Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tamron AF 18-200 mm F3.5 - F6.3 Di-II
Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 01:04

http://www.tamron.de/65.html?kc_intid=244&L=2 står der:

The new Tamron 18-200mm Di II for digital SLR cameras has been awarded by the
Technical Image Press Association as Best Consumer lens in 2005. The jury
explains in the statement:

"The Tamron AF18-200mm f/3.5-6.3 XR Di II LD Aspherical (IF) Macro provides
the photographer using an APS-sized sensor D-SLR camera with the versatility
of a true wide to ultra-tele zoom in an amazingly compact design. The lens
features an entirely new optical system using XR (Extra Refractive Index)
glass to optimize the optical quality throughout the entire zoom range. This
design reduces aberrations to a minimum and makes this lens the 'Best Lens
2005' winner.."

Kort Review her:
http://www.dpreview.com/news/0502/05022105tamron_18-200mm.asp
Virker som et rigtigt godt alt-i-en linse til amatør-brug?

Jeg overvejer den istedet for min nyindkøbte Sigma 70-300 4-5.6 APO DG MACRO
For og imod? Jeg er klar over prisen på Tamron'en er omkring 3500,- - men er
villig til at betale hvis det er det rigtie i længden?

Med håb om gode svar :)

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk/tilbud.php (Få resten af året gratis!)

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 22-07-05 10:09

> Kort Review her:
> http://www.dpreview.com/news/0502/05022105tamron_18-200mm.asp
> Virker som et rigtigt godt alt-i-en linse til amatør-brug?

Det er ikke et reveiw. Jeg vil tro det blot er pressemeddelelsen, dvs. hvad
Tamron siger om deres eget objektiv.

Her er derimod et review af objektivet
http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=351

Som forventet er der en pris for det store spænd i brændvidde - nemlig
billedkvalitet.

/Marten

Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 11:01

> Her er derimod et review af objektivet
> http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=351
>
> Som forventet er der en pris for det store spænd i brændvidde - nemlig
> billedkvalitet.

Tak for link.
Æv - så må jeg blive ved det jeg har. Savner lidt en "mest kvalitet for
pengene"...

Fra : hansen

Dato : 22-07-05 12:40

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto[slet her].dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.ephotozine.com/equipment/tests/testdetail.cfm?test_id=351
>
> Som forventet er der en pris for det store spænd i brændvidde - nemlig

Objektivet er testet i august-nummeret af What Digital Camera. Får en score
på 85%.

Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 13:43

> Objektivet er testet i august-nummeret af What Digital Camera. Får en score
> på 85%.

Der det "godt" er MEGET godt? :)

Fra : Nicolai

Dato : 22-07-05 14:07

> Objektivet er testet i august-nummeret af What Digital Camera. Får en score
> på 85%.

Der det "godt" eller MEGET godt? :)