sp. ang. fødder
Fra : Gitte Andersen

Dato : 04-06-01 17:10

Jeg ved godt det er et lidt småkedeligt emne, men altså.. mine fødder
er helt utroligt tørre, har egentlig altid været det, men nu er jeg
altså træt af ikke at kunne gå i fx sandalerfordi de kære fødder
skaller og ligner jeg ved ikke hvad. Jeg har prøvet camferinecreme og
kopattesalve, men begge dele ha en kort og ikke holdbar effekt. Hvis
nogen her har et godt råd eller ved noget om ekstrem tør hud/fødder
vil jeg blive meget glad for et lille svar.
Venlig hilsen Gitte
Gitte Andersen
Peder Barkes Gade 28
9000 Aalborg

Homepage: http://gallerigitte.ath.cx

Fra : Millie

Dato : 04-06-01 22:33

"Gitte Andersen" <gitteandersen@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> nogen her har et godt råd eller ved noget om ekstrem tør hud/fødder
> vil jeg blive meget glad for et lille svar.

Hej Gitte
Du kunne prøve dig frem med en god creme UDEN mineralske olier. Mange gængse
cremer indeholder en form for mineralsk olie, som gør produktet billigt og
langtidsholdbart. Men selv om den umiddelbare virkning er god nok, så
udtørrer slige cremer på lang sigt, så man skal smøre og smøre i en
uendelighed med mere og mere tør hud til følge.
www.google.com forsøgte jeg at søge på "creme mineralsk olie" og fik
flere firmaer, som sælger produkter uden den slags. Det var da et forsøg
værd.
Hilsen Millie

Fra : hcv

Dato : 08-06-01 21:32

Hej Gitte
Jeg led af det samme - blot for at opbruge Elisabeth Ardens ( hour cream
smurte jeg dem på hælene og fødderne. To dage efter var de som
barnenumser...

Jeg havde godt nok slebet og filet så meget jeg kunne inden påsmøringen -
men det har jeg jo gjort så tit førhen uden længerevarende resultat.
Mine fødder er stadig påne på hælnene mv. - men nu er jeg begyndt at købe
Oriflames all weather creme - lille lyserød krukke (meget lille) - men
betydeligt billigere end Elisabeth Arden (dog lilge en anelse knap så god).

Det er måske den mineralske creme, som den anden indlægsskrivr omtaler - den
virker nemlig meget so m en slags vaseline.
Prøv blot.
Hanne