motor olie skift på puch maxi hvordan
Fra : lars andersen

Dato : 21-07-05 19:37

hej

Jeg har en puch maxi med pedaler fra 1973. jeg kan ikke huske hvordan man
skrifer moror olie længere

på min motor har jeg 4 motor skruer.

1. under motoren (afløbsskrue)
2. under motoren (luft skrue sidder nær udstødnings hullet i cyldner)
3. på siden af mororen (overløbs hul)
4 oven på motoren (på fyldningshul)

mit problem er så når jeg har tabbet motoren for olie på skrue 1
(afløbsskrue) og skruet den på igen og prøver at hælde olie ned i på
fyldningshullet, ja så løber olien ud af overløbs hul og ikke ned i motoren,
som jeg forstod skulle man kunne hælde olie ned og når motoren var fylgt op
kunne man se når der var nok olie på maskinen ved at det rendte ud af
overløbs hullet. men det syntes jeg ikke er tilfældet her. hvad gør jeg
forket?

og efter hvad jeg har læst mig til så skal man ca fylde 200 ml på.

hjælp ønskes

hilsen lars andersen

Fra : GK

Dato : 22-07-05 01:21

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42dfeaf2$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> forket?
>
> og efter hvad jeg har læst mig til så skal man ca fylde 200 ml på.

du skal hælde olie i på siden af motoren ... gør du det ???

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 01:34

> du skal hælde olie i på siden af motoren ... gør du det ???

nej i toppen af motoren lidt i siden der sidder påfyldnings proppen.

jeg prøvede at gøre som instruktionsbogen sade og fylde olie i helt op til
underkanten af hullet. motoren slugte næsten 800 milli liter. er det meget
normalt. det er en pedal knalleret

Fra : GK

Dato : 22-07-05 04:12

"lars andersen" <levithan(spam-nej-tak)@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42e03e8f$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> underkanten af hullet. motoren slugte næsten 800 milli liter. er det meget

ja mon ikke det passer ,, 200 ml lyder ikke af meget

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 22-07-05 15:51

da jeg selv i sin tid havde en maxi p skulle der kun 200 ml på gennem
hullet
i siden..
CM

Fra : lars andersen

Dato : 22-07-05 17:21

"Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> wrote in message
> da jeg selv i sin tid havde en maxi p skulle der kun 200 ml på gennem
> [...]

men nu har jeg ikke noget hul i siden men i toppen sådant er den motor jeg
har bygget

hilsen lars andersen

Fra : Henning Lund

Dato : 22-07-05 22:02

lars andersen skrev:

> men nu har jeg ikke noget hul i siden men i toppen sådant er den
> motor jeg har bygget

Der skal kun være 200 ml i en Maxi motor uanset hvordan den er flikket
sammen.
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : GK

Dato : 23-07-05 00:45

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Der skal kun være 200 ml i en Maxi motor uanset hvordan den er flikket
> [...]
så fik vi den på plads ,, 200 ml takker