Excel 0,00 ???
Fra : kimsen

Dato : 21-07-05 19:23

hvordan fjerner jeg 0,00 altså totalen, uden at fjerne formlen således at
den stadig skriver summen efter udregning men sådan at 0,00 ikke står hele
vejen ned af fakturaen

Fra : D.Hansen

Dato : 22-07-05 10:25

I cellen "højre klik" og ind i formatter celler...

Under "tal" klik på tal hvis den ikke allerede er under tal. Her kan antal
decimaler vælges.

Dette kan også gøre nemt ved at klikke på et ikon i standard værktøjslinien.
Der er to ikoner med ,0 og en pil og ,00. Tryk på disse. Ligger ved siden
af 000-ikon.

D.Hansen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 22-07-05 12:46

"kimsen" <Kimcortsen@stofanet.dk> wrote in
news:42dfe7fd$0$7374$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in
dk.edb.programpakker.ms-office:

> hvordan fjerner jeg 0,00 altså totalen, uden at fjerne formlen således
> at den stadig skriver summen efter udregning men sådan at 0,00 ikke
> står hele vejen ned af fakturaen

En måde at gøre det på, er at lave et check på input feltet, og hvis det er
tomt, skrives der heller ikke noget i resultatfeltet. F.eks. hvis
inputfeltet er B3, kan formlen skrives som:

=HVIS(B3="";"";din formel her)

oversat betyder det, at hvis B3 er tomt, skal dette felt også være tomt,
ellers skal det være lige med resultatet af formlen.

/Søren Hjelholt