Tandrem på Citroen ZX 1,6i
Fra : Norman Bates

Dato : 21-07-05 18:55

Har netop erhvervet en brugt Citroën ZX 1,6i, hvor tandremmen er blevet
skiftet for ca 98.000 kilometer siden. Citroën og servicehæftet oplyser,
at tandremmen skal skiftes for hver 120.000 km, men jeg er lidt usikker
på, om jeg nu også kan stole på det - bliver den slidt anderledes
afhængigt af personen bag rattet, hvordan har den tidligere ejer kørt etc.
Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at knække den under kørslen med
alt hvad det fører med sig af ravage.

Min mekaniker har desværre først tid til at skifte den om omkring 10 dage,
og mit spørgsmål er nu: Vil I vurdere, at jeg bare kan køre bilen indtil
da, eller bør jeg lade den stå, til tandremmen er skiftet? Jeg kører
normalt cirka 6-800 km om ugen, hvoraf en del er lange motorvejs-stræk på
ca 100 km.

- norman

Fra : alexbo

Dato : 21-07-05 21:04

"Norman Bates" skrev

> Vil I vurdere, at jeg bare kan køre bilen indtil da,

Ja, jeg har aldrig set en Citroen knække før tid.

mvh
Alex Christensen

Fra : Norman Bates

Dato : 21-07-05 22:29

Så er jeg mere rolig - tak for det.

- norman

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 15:14

"Norman Bates" <norman@fairville.com> skrev i en meddelelse
news.st98mzgilz5zdn@adm-k-granlie-b.adm.c.sdu.dk...
> Så er jeg mere rolig - tak for det.
>
> - norman

Jeg har aldrig set en bil som har knækket tandremmen - er du så endnu mere
rolig nu?
Mvh/Lars

Fra : Norman Bates

Dato : 22-07-05 17:02

Øh.. ja. Jeg troede bare, at det var noget, der var en reel risiko for.
Men jeg tager åbenbart fejl.

Fra : Pita

Dato : 22-07-05 19:17

"Norman Bates" <norman@fairville.com> skrev i en meddelelse
news.subn58oglz5zdn@adm-k-granlie-b.adm.c.sdu.dk...
> Øh.. ja. Jeg troede bare, at det var noget, der var en reel risiko for.
> Men jeg tager åbenbart fejl.

Der står 60000 i min instruktionsbog til min ZX'er
Eller senest hvert 4 år

--
Pita

Fra : Peter Weis

Dato : 23-07-05 09:43

F O L wrote:

> Jeg har aldrig set en bil som har knækket tandremmen - er du så endnu mere
> rolig nu?

Var der ikke nogle sager med Opel?
OK, du har måske ikke selv set bilerne.

mvh