Dykkertaske....eller????
Fra : Mille Fogh Jakobsen

Dato : 21-07-05 18:29

Så er den gamle kuffert røget ud og ind skal noget nyt til ferierne og den
nye interesse. Vi har foreløbig købt abc-udstyr + støvler og så kommer der
jo lidt til løbende.

Hvad skal vi vælge? Gode råd modtages!!!

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-07-05 21:07

"Mille Fogh Jakobsen" <aeblekind@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal vi vælge? Gode råd modtages!!!

Jeg bruger en 140L north face duffle.. den har været hele verden rundt og er
svær at ødelægge. Den er handy ombord på liveaboards da den ikke fylder
noget når der ikke er grej i.

http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?productId=3170

Koster 1200 kr. i friluftsland.

mvh
Jonas

Fra : Niels Sejr Oxenvad

Dato : 23-07-05 20:23

Hej Mille.

For 25 år siden købte jeg en Poseidon taske i udført i gummieret presenning
lærred med en plastlynlås, og den holdt i 20 år!!
Jeg købte derefter to nye Poseidon tasker (den ekstra var til konen); men
øv, de holdt kun i små to år, da lynlåsene nu var udført i metal.
Mit råd er derfor følgende, hold dig fra alt med metallynlås.........
Hvis jeg skal anbefale noget, må det være en Expeditition Red 120L Dry fra
Ralf Tech.
Jeg anbefaler den af følgende grunde:
Lav pris i forhold til sammenlignelige produkter.
10 års garanti.
Den er udført i et ekstraordinært stærkt materiale.
Den er uden lynlås.
Den er 100% vandtæt, det vil sige: dit udstyr bliver ikke vådt før du ønsker
det, og din bil bliver ikke våd når du fragter dit våde udstyr hjem.

Vejledende udsalgspris er kr. 799,00.

Du kan finde yderligere oplysninger og nærmeste danske forhandler på
importørens hjemmeside: http://www.ralftech.dk/index.asp

Derudover kan den f.eks. hjemkøbes fra:
http://www.diveinn.com
http://www.scubastore.com/producte.asp?id=1&id_modelo=4337&desde=0&fromhbx=frame

Med venlig hilsen

Oxe
]

P.S. Du bør også holde dig fra alt med hjul på, hvis der ikke er
ekstraordinær lang garanti på dem.

Fra : Ole Dreyer Wogensen

Dato : 25-07-05 10:54

den ultimative er absolut, en der spåvidt vides ikke forhandle si
dk. Har købt den i USA - men prøv at skrive til firmaet, der er
super servile. Min har har klaret næsten alt i to år nu. Både som
kuffert og som dykkertaske. Klarede 2 uger rundt i thailand og
derefter en uges dyk, med 45 kilo bagage.
www.deepoutdoors.com

mvh

Ole

Fra : Thomas VJ

Dato : 25-07-05 11:48

"Ole Dreyer Wogensen" <odwdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kuffert og som dykkertaske. Klarede 2 uger rundt i thailand og
> derefter en uges dyk, med 45 kilo bagage.

Jeg er nu ganske overbevist (og naturligvis en smule biased om at
taskerne fra iQ-company er mindst lige så "ultimative" som taskerne fra
deepoutdoors.

--
Mvh, Thomas VJ
http://dykkerteori.dk/iqtasker/ - "ultimative" dykkertasker