CBR vs VFR
Fra : Ronni Jensen

Dato : 21-07-05 15:36

Heys

Jeg er i tvivl.. meget i tvivl.. og håber folk herinde kan belyse emnet
lidt med meninger eller anden info..

Jeg står og kigger på ny MC.. Jeg har kig på følgende 2:

CBR1000 årg. '93, 35000km, pris 90.000,-
VFR750 årg. '94, 22000km, pris 90.000,-

De kører begge to skønt, men hvilken skal jeg vælge.. normalt vil man
sige "prøv dem begge og se hvad du synes" - og det har jeg gjort uden
held. Jeg er lige glad for dem begge og kan ikke bestemme mig

Det skal siges, at den primært skal bruges til ture á 20-50km, men
selvfølgelig også længere ture indimellem

Hjææælp

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Moller

Dato : 21-07-05 16:18

Ronni Jensen wrote:
> [...]
>
> Det skal siges, at den primært skal bruges til ture á 20-50km, men
> selvfølgelig også længere ture indimellem

   Så længe du ikke skal krydse vandet aka hvad færgekåben på CBR1000
egner sig til ;) ville jeg klart anbefale VFR750, og husker jeg ik meget
galt, så er VFR750 jo enormt meget lettere, samt meget bedre styrende.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 21-07-05 16:27

On 21 Jul 2005 14:35:47 GMT, Ronni Jensen <jackass@fail_udendette.dk>
wrote:

>Hjææælp

Jeg ville ikke være i tvivl, VFR'eren er sjovest af de 2 og _er_ altså
superkvalli, ikke at CBR1000F'eren er dårlig, slet ikke men det _er_
altså lidt en færge IMO . VFR'eren er lidt mere til det hele og
CBR'eren mere til highspeedtouring

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-07-05 16:52

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> -Michael
> CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
> Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Som de foregående kan jeg også anbefale VFR. Jeg havde før en CBR 1000 og
var også glad for den, men VFR-eren, som jeg kører på nu, er langt sjovere
at køre på. Den er lettere og meget mere styrevillig. Accelerationen op til
150 km/t er ret ens. Derefter trækker CBR fra.
Men hvad skal vi bruge det til. Vælg VFR. Før køb, så kik ind på www.vfr.dk
Her kan du finde en købsguide og stille spørgsmål i klubbens forum.
Hilsen Matthias
VFR 800

Fra : Michael Brock

Dato : 21-07-05 16:35

Hey R..

Jeg ville vælge VFRen det er en kanon MC med en
bund solid motor, den er rimilig soprty og den er god at
køre langt på

Mic

Fra : CL

Dato : 21-07-05 19:10

> CBR1000 årg. '93, 35000km, pris 90.000,-

Hvis det er en ægte 93`er skal den være dual bremse.
Jeg kører selv på en 94`er og den er jeg meget glad for.
den har køre egenskaber som er mindst lige så gode som VFR`er.
Carsten

Fra : Steen Schmidt

Dato : 21-07-05 20:00

CL wrote:

> Jeg kører selv på en 94`er og den er jeg meget glad for.
> den har køre egenskaber som er mindst lige så gode som VFR`er.

Ja, i hvert fald så længe det går ligeud :-/

Mvh
Steen

Fra : Nicolaj C.

Dato : 21-07-05 19:38

"Ronni Jensen" <jackass@fail_udendette.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det skal siges, at den primært skal bruges til ture á 20-50km, men
> selvfølgelig også længere ture indimellem

CBR - har naturligvis selv en.

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-07-05 22:58

> [...]
>
> Det skal siges, at den primært skal bruges til ture á 20-50km, men
> selvfølgelig også længere ture indimellem

Jeg ville tage VFR'en (guess why) - den er 20-25 kg lettere, har bedre
svingegenskaber, federe lyd - meeeeeget federe lyd faktisk, og så er
www.vfr.dk simpelthen for fedt et website

--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Søren Jim

Dato : 22-07-05 00:24

> [...]

> Jeg ville tage VFR'en (guess why) - den er 20-25 kg lettere, har bedre
> svingegenskaber, federe lyd - meeeeeget federe lyd faktisk, og så er

Hej

Jeg ville nu vælge CBR1000 ikke kun fordi jeg selv har en eller fordi jeg
har lige købt en VFR til min stedfar
og jeg kan da godt følge dem der mener at den er let og agil
meeeeeeeeeen det er altså lidt som at komme ned til en Puch maxi når man
sætter sig på Vifferen
ang. lyden er jeg så ikke lige pjattet med V4 lyden men syntes min egen
lyder dejligt med en 4i1 Remus
grynter/buldre ved lave omdr og får små børn til at græde når man lukker op
for posen.....
det er meget let men CBR er kun tung når du skal bære den........ i sving er
den sgu lige så hurtigt
men 9 ud af 10 kører....godt exemple herover i belfast /UK køre politiet på
Honda Pan 1100 og hver gang jeg ser dempå MC tur eller lave køre kurser så
kører de altså røven af alle, ......uden undtagelse og en PAN European
vejer 293 kg Tør !!!
se det sådan her:

En CBR1000 235kg (1,74 kg pr hk.)
imod
Vifferens 209 kg (2,13 kg pr hk)

nå men det var vist det
nå jo så er der jo passager sæde og baggage plads + for CBR
All The Best
Søren CBR1000F 93 Belfast

Fra : tb

Dato : 22-07-05 08:49

> [...]
> og jeg kan da godt følge dem der mener at den er let og agil
> meeeeeeeeeen det er altså lidt som at komme ned til en Puch maxi når man

Hæ. Lige min opfattelse Og så synes jeg at CBRen har et klart bedre
træk ved lavere omdrejninger = mere ubesværet hverdagskørsel. Indrømmet,
den er større, men den er altså ikke helt umulig at tumle, og så har den
også den fordel at den er meget tillidsfuld. I modsætning til andre
maskiner med 135hk, så går den hverken på forhjul eller baghjul. Man ved
hvor man har den!

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 08:58

tb wrote:

> [...]
> også den fordel at den er meget tillidsfuld. I modsætning til andre
> maskiner med 135hk, så går den hverken på forhjul eller baghjul. Man ved

   Uh, jamen det er jo almt. for traktore at de har vægt ude i fronten for
de ikke skal løfte forenden :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : CL

Dato : 22-07-05 09:55

> Uh, jamen det er jo almt. for traktore at de har vægt ude i fronten for de
> ikke skal løfte forenden :)

Men de bevarer da vægten i hele MC`ens levetid.
modsat Suzuki som bliver lettere ved hver olieskift pga metal spisning

Carsten

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 10:30

CL wrote:

> Men de bevarer da vægten i hele MC`ens levetid.
> modsat Suzuki som bliver lettere ved hver olieskift pga metal spisning

   Ja, men det er jo en fordel at få den lettet, at så Suzuki har lavet
automat letning ;) er jo et rent plus.

--
VH
Lars Molnit

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-05 09:10

tb wrote:

> [...]
> også den fordel at den er meget tillidsfuld. I modsætning til andre
> maskiner med 135hk, så går den hverken på forhjul eller baghjul. Man ved

vås - CBR går uden problemer på baghjul (power wheelie)

VFR må være valget, det er en kapabel tourer, den _er_ bedre på
småvejene, uanset hvad "færgekaptajnerne" ellers påstår. I det heletaget
er det en af de motorcykler der har det bedste ry overhovedet, såvel
brugs, som kvalitetsmæssigt (i bred forstand)
Hele motorkonstruktionen på VFR er noget af det ypperligste Honda har
frembragt.

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : CL

Dato : 22-07-05 09:49

> [...]
> brugs, som kvalitetsmæssigt (i bred forstand)
> Hele motorkonstruktionen på VFR er noget af det ypperligste Honda har

Har du prøvet nogen af dem på længere ture ?
Eller er det bare noget du gætter på.
Jeg har prøvet dem begge og mit valg faldt på CBR bla. pga.
jeg er en mand på + 100 Kg og der er VFR en bette knallert at side på.
Mht holdbarhed ved jeg ikke men i div forummer på nettet
er der da flere CBR 1k der har rundet 200 k uden at være åbnet.

Carsten

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 22-07-05 11:31

"CL" <ddd@ddd.dd> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mht holdbarhed ved jeg ikke men i div forummer på nettet
> er der da flere CBR 1k der har rundet 200 k uden at være åbnet.

Der er næppe en eneste CBR der kører 200.000 km uden at skulle have skiftet
knastkædestrammeren. På min egen raslede den helt vildt efter 65.000. Dette
problem kommer du ikke ud for på en VFR da den har tandhjulsdrev.
Nu spørger Ronni også om en maskine der hovedesagelig skal bruges til
småture, og her er VFR også fin. Hertil behøver man ikke et
motorvejslokomotiv.
Hilsen Matthias
VFR 800
eks. CBR 1000

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-05 12:11

CL wrote:

> Har du prøvet nogen af dem på længere ture ?
Nej kun kortere - må man så ikke mene noget?

> Eller er det bare noget du gætter på.
_Du_ har en CBR, så det er nok det eneste der dur for dig - ellers har
du jo valgt forkert....
Det er ikke ensbetydende med at alle vi andre triller rundt på ryggen i
ren beundring for din færge

Ronni vil _primært_ køre 20-->50 km ture, næppe det der går under
langfart, - havde europaturing været nævnt som primære formål med MC'en,
havde det nok givet en anden anbefaling herfra, på trods af at VFR også
er aldeles fin i denne diciplin.

> Jeg har prøvet dem begge og mit valg faldt på CBR bla. pga.
> jeg er en mand på + 100 Kg

Er Ronni det?, han lister begge som mulige, så det udelukker bestemt
ikke VFR vel?

og der er VFR en bette knallert at side på.
Ikke for mig, men jeg vejer jo også kun 70 kg, og så er en CBR en færge,
men nu er det jo ikke os er skal købe.

> Mht holdbarhed ved jeg ikke men i div forummer på nettet
> er der da flere CBR 1k der har rundet 200 k uden at være åbnet.
Den er fin på CBR, blot bedre på VFR (generelt)

Igen står valget konkret mellem VFR og CBR med de oplysninger der er til
rådighed fra Ronni må det blive VFR set herfra, om du er enig eller ej

Fra : Ronni Jensen

Dato : 22-07-05 13:22

> [...]
> Mht holdbarhed ved jeg ikke men i div forummer på nettet
> er der da flere CBR 1k der har rundet 200 k uden at være åbnet.

Jeg kan da lige tilføje, at jeg også er en gut på lige godt 100kg, men jeg
synes såmænd ikke at VFR'en er for lille. Den er naturligvis mindre end en
CBR1000, men en del af problematikken ligger bl.a. i, at VFR virker bedst
at håndtere på små veje og bykørsel, og CBR'en på lange lige veje..

Eftersom mine ture vil blive en blanding af de 2 scenarier - og sjældent
lange lige strækninger på over 50km, siger fornuften umiddelbart en VFR.

Ligeledes kan jeg (ret mig hvis jeg har misforstået) fornemme, at VFR er
mere driftsikker end CBR?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 13:29

Ronni Jensen wrote:

> Ligeledes kan jeg (ret mig hvis jeg har misforstået) fornemme, at VFR er
> mere driftsikker end CBR?

   VFR motorenes ryg for at være noget af det mest stabil plejer at kunne
ses i at man altid kan købe en motor til næsten ingen penge :) for når
de sjældent går i stykker, er der heller ikke så mange købere.

--
VH
Lars Molnit

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 22-07-05 13:53

Ronni Jensen wrote:

> Ligeledes kan jeg (ret mig hvis jeg har misforstået) fornemme, at VFR er
> mere driftsikker end CBR?

CBR er bestemt ikke ringe hvad holbarhed angår, men VFR er bare den tand
bedre

Fra : Ronni Jensen

Dato : 22-07-05 20:22

> [...]
> Kilo SFau _R_ SilverBullet
> http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
> *Growing old is mandatory, growing up is an option*

Og samtidig kan lige tilføjes, at udover mine godt 100kg kører jeg ofte med
kæresten (60kg).. så den skal jo have lidt heste. Og her oplever jeg i
hvert fald at GSX'eren har for lidt.. skal have alt for mange omdrejninger
for at arbejde.

Og mht kræfterne er CBR'en jo uden tvivl en fordel.. og kunne forestille
mig, at den generelt er bedre bygget til at trække mere vægt osv?

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 10:37

Ronni Jensen wrote:

   Ville lige give dette link :

   "http://www.fzrarchives.com/fzr1000/open_warfare.php"

   Rul ned til anmeldelsen af CBR1000 ;) og bedøm selv.

--
VH
Lars Molnit

Fra : MKS - 74

Dato : 22-07-05 10:57

On Fri, 22 Jul 2005 11:36:57 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   Ville lige give dette link :
>
>   "http://www.fzrarchives.com/fzr1000/open_warfare.php"
>
>   Rul ned til anmeldelsen af CBR1000 ;) og bedøm selv.

Det er da nemt at bedømme som temmelig uanvendeligt på et dedikeret
site der surprise-surprise udnævner en FZR1000-færge som den bedste og
bulkcarrieren GSXR1100 som razorsharp, det der er IMHO lige til at
lukke op og skide i .

Med hensyn til de 2 nævnte cykler og deres køreegenskaber, så har jeg
prøvet begge (men aldrig ejet nogle af dem) og er man til ca. 50%
frisk kørsel og 50% langtur som Ronni tidligere har erklæret så er
valget IMO klart, VFR er klart den bedste til frisk kørsel og en
CBR1000F vil aldrig kunne følge den hverken på småveje eller evt.
banedage, jeg har været på et par stykker hvor den store CBR har været
med og det skal altså være en meget stor og åben bane, ellers får den
problemer, for mange der hverken kan eller vil udnytte den til den
slags kan det jo være ligegyldigt, men _hvis_ frisk kørsel er en
betydende faktor så er valget klart, ligeså med holdbarhed, selvom den
er fin-fin på en CBR så er den uovertruffen på en VFR.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-07-05 11:59

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> [...]
> site der surprise-surprise udnævner en FZR1000-færge som den bedste og
> bulkcarrieren GSXR1100 som razorsharp, det der er IMHO lige til at

Eftersom ZXRen også er en bulkcarrier vil jeg venligst, men bestemt, bede
dig finde en anden betegnelse for UrGixxeren. Det er en fornærmelse at
blive placeret i samme kategori som den overvægtige, strandede hval.

Hvis ikke kan du vente dig et opkald fra ZXRens Beskyttelse (Foreningen for)

--
Mikkel | You need only two tools: WD-40 and gaffer tape.
motortosse.dk | If it doesn't move and it should, use WD-40.

Fra : MKS - 74

Dato : 22-07-05 12:05

On 22 Jul 2005 12:58:56 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen@gmail.com> wrote:

>Eftersom ZXRen også er en bulkcarrier vil jeg venligst, men bestemt, bede
>dig finde en anden betegnelse for UrGixxeren. Det er en fornærmelse at
>blive placeret i samme kategori som den overvægtige, strandede hval.

Ja jeg beklager dybt - jeg burde naturligvis ha' fortalt dig det, men
ZXR'en er blevet nedgraderet til en Oslobåd .

Fra : Moller

Dato : 22-07-05 12:11

MKS - 74 wrote:

> Ja jeg beklager dybt - jeg burde naturligvis ha' fortalt dig det, men
> ZXR'en er blevet nedgraderet til en Oslobåd .

   Ja, en Mie Mols vil den aldrig kunne blive, for hun styre både skarpere
og hurtigere ;)
   "http://www.mols-linien.dk/default.aspx?pageID=52&lang=da"

--
VH
Lars Molnit

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-07-05 12:13

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> Ja jeg beklager dybt - jeg burde naturligvis ha' fortalt dig det, men
> ZXR'en er blevet nedgraderet til en Oslobåd .

Passer egentlig også bedre. Temmelig uopdragen, har lidt svært ved at
følge gældende regler og kører nogen gange som om den er skidefuld.

Jeg skal foreligge det for ZB(FF), men jeg er sikker på at betegnelsen
bliver godkendt.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 22-07-05 19:09

CBR ville være mit bud !
Jeg har kørt snart meget på denne og der er kraft og saft i rigelige
mængder, samt et minimum af vedligeholdelse (nåja jeg har jo også haft
ducati ikk)
Skal lige nævne at frk. Bonnie startede med at køre på min CBR 1000 F både i
kravlegård og på ture både korte og lange UDEN problemer, bevares den er
tung men de ca. 20 Kg betyder forskellen på en fuld eller tom tank. Og den
kan køres på snoede veje jeg har ihvertfald ikke problemer med at hænge med

Men måske en dedikeret VFR mand er frisk på en tur så stiller jeg med min
CBR som vedkommende kører.
Så kunne vi jo skrive hvad vi synes om den sag med lidt blandet kørsel både
af den friske slags og bykørsel mm !!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 23:09

> [...]
> sige "prøv dem begge og se hvad du synes" - og det har jeg gjort uden
> held. Jeg er lige glad for dem begge og kan ikke bestemme mig

Ronni...

Jeg kan ikke svare dig på hvad du skal vælge, men for et år siden stod jeg
med spørgsmålet, om jeg skulle købe en ZX-9R eller en ZZ-R 1100 jeg spurgte
også herinde, og mange svar var ZZ-R er en færge osv., men jeg købte den
efter at have trillet en ½ times tid på den, den kan sagtens køre på
småveje, du kender mig og vi har snakket sammen adskillige gange, sidste
gang vi snakkede sammen inviterede vi dig med ud og køre på den tur, og alle
de andre ture vi har kørt har jeg aldrig haft problemer med, at følge med
ZXR´eren, og jeg har aldrig haft problemer med, at holde ham bagved, og jeg
kan love dig, at det ikke er fordi han ikke prøver, så det er ikke det der
skal afholde dig fra CBR i mine øjne den har garanteret også bedre bundtræk,
moment og en rigtig god komfort, og mine erfaring fra ZZ-R´eren siger mig,
at momentet på en tourer i den klasse er guld værd når man skal overhale
ingen nedgearing bare drej håndtaget, og momentet sørger for resten, eller
når den langhåret er bagpå sammen med bagagen, og man triller ned igennem
Europa så glæder man sig over overskuddet af kræfter.

Det endte nok lidt med, at favorisere CBR 1000 men det er så også fordi, at
man skal vurdere hvordan ens kørestil egentlig er, og om man egentlig er så
dygtig en pilot, at man kan tumle en racer til det yderste i størstedelen af
tilfældene tvivler jeg på det, VFR er godt nok ikke en racer men mange har
slået på vægt forskellene, og i mine øjne er det ikke det væsentlige i dette
tilfælde fordi jeg tror på, at hvis du tog de to maskiner, og kørte den
samme rute så vil forskellen være minimal, og måske endda til fordel for CBR
da den har har overskud også i de højere gear.

Mit konklusion er derfor at uanset hvad andre skriver så er det dig der skal
køre på den, og dig der skal betale omkostningerne til den, jeg går ud fra,
at du har kontrolleret forsikringspriserne, jeg vil anbefale CBR ud fra den
betragtning, at du nok i de fleste tilfælde har den langhåret bagpå, og at
du mig bekendt jævnligt er i Jylland (mit indtryk fra de gange vi har
snakket sammen).

--
Mvh.
Dannie

Fra : Ronni Jensen

Dato : 23-07-05 11:46

> [...]
> eller når den langhåret er bagpå sammen med bagagen, og man triller
> ned igennem Europa så glæder man sig over overskuddet af kræfter.

Hej Dannie

Mange tak for det fyldige svar

Forsikringspræmien på de 2 cykler er nøjagtig den samme, så det er ikke
der forskellen ligger økonomisk i hvert fald. Det vil nærmere være i
vedligeholdelse, service og reparationer..

Jeg kan kun give dig ret i, at de 135hk og momentet er en fordel i
forhold til VFR'ens, når kranen sidder bagpå osv. Og ud fra hvad jeg har
kørt på de to, synes jeg ikke der er den store forskel på vægten.. de
20kg er som een skrev tidligere, forskellen på en fuld og en tom tank -
eller for den sags skyld, om jeg har spist aftensmad eller ej ;-D

På de helt små veje og skarpe sving inde i byen kan man da mærke det lidt
- men jeg synes ikke at der er så stor forskel, at det vinder over glæden
ved den bedre sidde-komfort og bundtræk.

Jeg vil lige prøve dem begge endnu en gang her i starten af næste uge,
med "fruentimmeret" bagpå - det kan være at netop den situation kommer
til at gøre udslaget. I øjeblikket er vinderne således:

Vindmodstand/aerodynamik: CBR
Komfort: CBR
Træk/kræfter: CBR
Udseende: VFR
Lyd: VFR
Sving: en snæver fordel til VFR

...så det bliver marginalerne der kommer til at afgøre det. Nu ser vi på
mandag, hvilken der bliver skrevet slutseddel på

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : J. Hansen

Dato : 23-07-05 20:49

Under alle omstændigheder bliver det en HONDA, og tillykke med det.
Du går aldrig forkert af en Honda , da det er verdens bedste og mest solgte
motorcykel mærke
gennem tiderne.

Mvh
John Hansen
CBR 600 FK
Geely Zebra (made in china 110ccm honda kopi)
VeloSolex 3800

Fra : Moller

Dato : 23-07-05 20:56

J. Hansen wrote:
> Under alle omstændigheder bliver det en HONDA, og tillykke med det.
> Du går aldrig forkert af en Honda , da det er verdens bedste og mest solgte
> motorcykel mærke
> gennem tiderne.

   Og så kom vi til :)

> Geely Zebra (made in china 110ccm honda kopi)

   I samme gode kvalivare samle kvalitet, som hvor kære Honda frabrik
altid gør det :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : J. Hansen

Dato : 23-07-05 22:46

Moller du har sgu osse ret i noget der

Geely blev faktisk danmarks mest solgte MC sidste år (tror je nok) Den jeg
fiser rundt på er dog en HELT del dårligere kvalitetsmæssig end CBRén.
Men den giver ikke bøder som øverterne (45) gør ved 80 Km/t, og på
motorvejen klarer den hele 95 Km/t når man sidder med knæene samlet og krumt
foroverbøjet, mens man griner over at man kører 30 km. pr. liter.
Forsikringen er sgu osse billigere, 740 kr. helårlig (med vinterdækning)
Kan den klare 4 års vintertransport og småture kan jeg smide den i
jern-containeren med et smil på læben.

og

da jeg ikke har prøvet en Viffer nogensinde , og kører CBR F1 til daglig,
vil jeg ikke udnævne en vinder af de to fordi jeg lisom skylder mig selv en
tur på en VFR først inden jeg tager stilling.

Og da det jo er en 600 CBR fra 89 jeg ejer, og en 1000 CBR er både tungere
og stærkere, og der er løbet meget vand i Honda floden siden 89 hvor min
kværn blev hevet på land , kan jeg ikke udtale mig om VFR eller CBR 1000 er
at foretrække frem for hinanden. Derfor anbefaler jeg altid en Honda

Og jeg kan forvisse alle om, at jeg er ovenud lykkelig for min (lille) CBR,
og har aldrig haft lavere vedligeholdsudgifter på en motorcykel , som på
den.
Geelyén er også et godt køb til prisen, og jeg var heldig at købe en brugt
tilkørt (1700km) til en rimelig pris (7000) med plade, og er blevet glædelig
overrasket

Mvh
HondaHansen

Fra : Moller

Dato : 23-07-05 23:21

J. Hansen wrote:
> Moller du har sgu osse ret i noget der

   Takker :)

   Nu har jeg de sidste mdr. fedtet mig lidt ind hos en China Bike sælger,
så jeg kunne få nogen fordele omkring andre produkter han også kan
skaffe ;) Men deri opdagede jeg også en del omkring disse kina bikes :)

   En ting som kommer bag på mig, er at fornyelses tiden på disse
Kinabikes lige er nu er enorm kort, så man kan virkelig se at de lære af
hvad kunnerne vil ha... f.eks. forsvinder alt det junk som f.eks.
gearindikator osv. og det med El-start bruges ikke som den vilde salgs
parameter.

   Noget som jeg har opdaget omkring de nye JinLun med 250cc Vandkølet
Rebel choppere må jeg indrømme at hvis min smag var chopper, og mit
budget lå dernede... så ville jeg vælge sådan en frem for f.eks. en usel
brugt Rebel eller anden 250'er chopper osv. De lyder nu også lige så
godt som de andre 250cc choppere nu engang lyder.

   Men er der noget man hurtigt opdager, som gælder for Honda, og også for
kinabikes :) de skal ikke købes for at man skal skrue videre på dem, de
kan præcis det man køber dem for, og behøver ikke modificeringer...
eller som sagt de kan ikke ændres meget uden det gør mere skade end gavn
:) så når f.eks. en Hornet 600 ejer spørg om Tunning, eller en Jinlun
250cc ejer gør det, så er svaret det samme :) nyd det du har købt, og er
det ik det du vil ha, så køb noget andet, frem for at prøve at ændre
købet til det :) når jeg siger noget andet, kan man jo snildt vælge en
støre/anden model inde for det mærke man nu er i gange med ;)

   Jeg selv er så en pillefinger, klamphugger, original, wirdo... og
derved er mine valg suzuki da deres maskiner er så ombygings nemme at
man ikke fatter det, men rent servicemæssigt er de lidt bagud i f.eks.
til honda :) det er der ingen tvivl om. Yamahaen ved jeg ik helt med
endnu :) men det finder vi nok ud af, er den for besværlige at
modificere i så bliver den solgt. MZ'en er også nem at skrue i, men om
jeg vil anbefale den ? jeg er ved at miste min tro der :(

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ronni Jensen

Dato : 25-07-05 14:13

> ..så det bliver marginalerne der kommer til at afgøre det. Nu ser vi
> på mandag, hvilken der bliver skrevet slutseddel på

Så blev der handlet.. valget faldt på en smuk rød Honda VFR 750 fra '95 med
22800km på klokken (1 ejer).

Så nu glæder jeg mig bare max til på torsdag hvor jeg kan hente den,
wuhuuuu!!

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Suzuki GSX 600 F
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Bjarnep

Dato : 25-07-05 16:58

> [...]
> med
> 22800km på klokken (1 ejer).
> Så nu glæder jeg mig bare max til på torsdag hvor jeg kan hente den,

Stort tillykke,
Kører selv VFR , men ikke ligeså spritny som din, din er jo dårlig nok kørt
til
BjarneP
www.vfr.dk

Fra : Ronni Jensen

Dato : 25-07-05 17:02

> Stort tillykke,
> Kører selv VFR , men ikke ligeså spritny som din, din er jo dårlig nok
> kørt til
> BjarneP
> www.vfr.dk

Mange tak.. ja den har ikke gået mange km, men det skal den nok komme til
hehe

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Tidligere: Suzuki GSX 600 F
Nu: Honda VFR 750
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 25-07-05 19:30

Ronni Jensen wrote:

> Så blev der handlet.. valget faldt på en smuk rød Honda VFR 750 fra '95 med
> 22800km på klokken (1 ejer).
>
> Så nu glæder jeg mig bare max til på torsdag hvor jeg kan hente den,
> wuhuuuu!!

Mange gange tillykke, håber du vil få uendelig meget glæde af Vifferen
som jeg selv har af SV'erer
Er det ikke bare herligt at være motorcyklist