Konvertering fra gule til hvide plader?
Fra : John Sahl

Dato : 21-07-05 12:46

Hejsa,

Er der nogen som har styr på konverteringen fra gule til hvide
plader?

Det drejer sig om en Ford Mondeo og ejeren vil gerne have
hvide plader på så de kan bruge bagsæderne igen.

Hvad koster det og hvad skal man huske?

--
John Sahl,
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Brian Skaarup

Dato : 21-07-05 13:10

John Sahl wrote:
> Hvad koster det og hvad skal man huske?
Jeg overvejede det med min Golf for et års tid siden. Konklusionen blev
at det bedre kan betale sig at sælge den gule og købe en hvid
Man får ikke afgiften tilbage på den gule når man omdanner til hvid og
skal således betale afgift som var den nyimporteret.

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 13:12

> [...]
> plader?
>
> Det drejer sig om en Ford Mondeo og ejeren vil gerne have
> hvide plader på så de kan bruge bagsæderne igen.

GLEM DET !!!

Jeg har lige importeret en GTI golf fra 90, de ville ha 20K for hvide plader
og 13K for guleplader.. ok det er for dyrt, men det må man tage til
vurderingssynet senere.. men jeg havde også overvejet at få gule plader på,
netop med den tanke, at hvis det nu var irriterende så kunne man jo altid
betale de 7K ekstra og få den på hvide plader..
Men for en sikkerheds skyld ringede jeg til told og skat, og der for talte
hun at hvis jeg registrede den som gulpladebil, og betalte 13K i afgift, og
jeg om X tid fortrød og ville ha den på hvide plader, så ville det koste 18K
!!!! tror i lige jeg blev stille.. så har man betalt 31K i total afgift hehe
sindsygt...
Så det droppede jeg, nu kommer den bare på hvide plader til at starte med..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 17:04

> Er der nogen som har styr på konverteringen fra gule til hvide
> plader?

Så vidt jeg ved, så er tricket at eksportere bilen ud af landet, så får man
nemlig afgiften ("gulplade-afgiften") retur.

Herefter importere man samme bil ind i landet og betaler afgiften på hvide
plader.

Krævet sikkert at man kender en i udlandet, eller finder en forhandler der
vil hjælpe.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Mogens

Dato : 21-07-05 17:37

On Thu, 21 Jul 2005 18:04:11 +0200, <Rune Nicolajsen> wrote:

> [...]
>me bil ind i landet og betaler afgiften på hvide plader. Kræver sikkert at
>man kender en i udlandet, eller finder en forhandler der vil hjælpe.

Jep - that's the way to do it !

Mvh Mogens...