|
| Motortuning.. Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 10:48 |
|
Heya!
Nu har min kammerat jo fået turbo på hans cykel, og jeg gider jo ikke skulle
halte efter ham..
( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3890 - Billeder af
hans næsten færdige project )
Jeg var selv lige ved at få monteret turbo, men blev kraftigt advarret af
nogle folk herinde, så jeg lod være..
Men da jeg jo alligevel nok ikke når at få projectet færdigt til denne
sæsson, vil jeg gerne kaste mig ud i noget motor optimering også.
-Jeg er ikke ude på at tage livet af cyklen, meeeen.. Den må gerne blive
lidt kvikkere..
Jeg har tænkt på ting som bearbejdet knast.. Men kan det betale sig? Og hvad
har jeg ellers af muligheder?
Kan man hakke stemplet og tage plumpen som i de gamle dage?
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Torben Scheel (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 21-07-05 12:08 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
> Jeg har tænkt på ting som bearbejdet knast.. Men kan det betale sig? Og hvad
> har jeg ellers af muligheder?
> Kan man hakke stemplet og tage plumpen som i de gamle dage?
>
Jeg har ingen praktisk erfaring med tuning (udover boreplade på en FS1),
men med det udgangspunkt vil jeg tillade mig at foreslå at du låner en
stak bøger om emnet til de lange våde sommeraftener - og så vent og se
om hans maskine stadig kan køre til næste forår
Konsensus herinde er at det _ikke_ kan betale sig så længe der er større
maskiner at få - skift cykel i stedet. Hvis du vil have _sjov_ derimod
kan det sikkert være alletiders mekanikerskole, men altså ikke helt billig.
--
vh
Torben
| |
OlIvEr [6000] (21-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 23:24 |
|
> Konsensus herinde er at det _ikke_ kan betale sig så længe der er større
> maskiner at få - skift cykel i stedet. Hvis du vil have _sjov_ derimod
> kan det sikkert være alletiders mekanikerskole, men altså ikke helt
billig.
---
Medmindre man kan montere en hornet 900' motor (droslet fireblade) og så
kunne betale afgiften, tror jeg at jeg er fanget på den her cykel laaaang
tid
(læs: Et år hvor jeg nok har råd til en mere.. )
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Ukendt (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 21-07-05 12:21 |
|
> -Jeg er ikke ude på at tage livet af cyklen, meeeen.. Den må gerne blive
> lidt kvikkere..
Så smid lattergas på men en lille 25hk dysse, problemet er bare at systemet
helst skulle ha lidt benz imens, så det bliver noget med at montere en lille
elbenzpumpe, og benzdysser, så når du aktivere nos'en, så åbner dysserne og
gir ekstra benzin samtidigt.
Det kunne være et sjovt projekt, og så længe man ikke overdriver med nos
dysserne så kan motoren godt tåle det..
Mvh
Morten
| |
OlIvEr [6000] (21-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 23:25 |
|
> Så smid lattergas på men en lille 25hk dysse, problemet er bare at
systemet
> helst skulle ha lidt benz imens, så det bliver noget med at montere en
lille
> elbenzpumpe, og benzdysser, så når du aktivere nos'en, så åbner dysserne
og
> gir ekstra benzin samtidigt.
> Det kunne være et sjovt projekt, og så længe man ikke overdriver med nos
> dysserne så kan motoren godt tåle det..
---
Jamen jeg vil ikke kun kunne køre fra ham 20 sek. af gangen..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Moller (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-07-05 12:59 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
> Heya!
>
> Nu har min kammerat jo fået turbo på hans cykel, og jeg gider jo ikke skulle
> halte efter ham..
> ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3890 - Billeder af
> hans næsten færdige project )
>
> Jeg var selv lige ved at få monteret turbo, men blev kraftigt advarret af
> nogle folk herinde, så jeg lod være..
> Men da jeg jo alligevel nok ikke når at få projectet færdigt til denne
> sæsson, vil jeg gerne kaste mig ud i noget motor optimering også.
>
> -Jeg er ikke ude på at tage livet af cyklen, meeeen.. Den må gerne blive
> lidt kvikkere..
>
> Jeg har tænkt på ting som bearbejdet knast.. Men kan det betale sig? Og hvad
> har jeg ellers af muligheder?
> Kan man hakke stemplet og tage plumpen som i de gamle dage?
hmmm, er der ikke nogen Forums til din maskine ? der omhandler den
slags, eller hvad med Ivans Performance parts ? osv. sælger de nogen
kits til den, deraf kan du lure hvad der er værd at pille ved den :)
Selvfølgelig er det nemmeste at smide en turbo på ;) det virker, og er
nemt vs. de andre ting, da du ik ved hvad gir hvad osv. Og Turbo gir
mest power for pengende, men gør også cyklen ustyrlig til banedage osv.
hvis man blir for overmodig, og vil ha hele armen...
Men om Hornet ? som jeg husker det, så stammer den motor fra en anden
honda racer, men knasterne blev skiftet ud så du fik mere bund, og
mindre top(vigtig ting til en nøgen fun maskine), så du kan jo starte
med knasterne og ødelægge dit gode bundtræk en 600cc nu engang kan få,
og så vinde måske 5-10 top heste.
Har du skiftet hele udstødnings systemet ? og modificeret din
luftfilterkasse, så den gir mere luft uden at lave turbulenser i bunden,
så denne del ikke ødelægger dit gode bundtræk fra starten af ? og så
lige fået dyset den til osv.
Hmmm, jeg vil nok kigge over mod Bigbore delen, da du jo gerne vil
beholde din bund(streetfighter karakterstik hvis man kan kalde det det),
og derved vinde på over hele linien.
Hvis du virkelig skal slå klik, og gi de hele armen, så siger rygtet at
en Fireblade motor passer fint i stellet, den skal bare lige ha svejset
lidt beslag, nogen forstærkninger osv... nok billigere at købe en Hornet
900 i stedet så, da denne jo har den motor fra starten.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
OlIvEr [6000] (21-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 23:29 |
|
> Men om Hornet ? som jeg husker det, så stammer den motor fra en anden
> honda racer, men knasterne blev skiftet ud så du fik mere bund, og
> mindre top(vigtig ting til en nøgen fun maskine), så du kan jo starte
> med knasterne og ødelægge dit gode bundtræk en 600cc nu engang kan få,
> og så vinde måske 5-10 top heste.
Den stammer fra en cbr.. Tror også at starten vil blive blandt andet
knasterne
> Har du skiftet hele udstødnings systemet ? og modificeret din
> luftfilterkasse, så den gir mere luft uden at lave turbulenser i bunden,
> så denne del ikke ødelægger dit gode bundtræk fra starten af ? og så
> lige fået dyset den til osv.
Udst sys kommer nok oveni her til vinter, plus noget egenbyg luftfilter
kasse med kn power filter i..
-Tror det er den bedste løsning for filter problemet..
> Hvis du virkelig skal slå klik, og gi de hele armen, så siger rygtet at
> en Fireblade motor passer fint i stellet, den skal bare lige ha svejset
> lidt beslag, nogen forstærkninger osv... nok billigere at købe en Hornet
> 900 i stedet så, da denne jo har den motor fra starten.
Ja tak, har tænkt det.. Men damn der bliver ballade hvis der skulle ske
noget!
Kunne man gøre det på lovlig vis ved at betale afgift eller noget i den stil
af det project?
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Kenneth Østrup (24-07-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth Østrup |
Dato : 24-07-05 03:43 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
>>Hvis du virkelig skal slå klik, og gi de hele armen, så siger rygtet at
>>en Fireblade motor passer fint i stellet, den skal bare lige ha svejset
>>lidt beslag, nogen forstærkninger osv... nok billigere at købe en Hornet
>>900 i stedet så, da denne jo har den motor fra starten.
>
>
> Ja tak, har tænkt det.. Men damn der bliver ballade hvis der skulle ske
> noget!
> Kunne man gøre det på lovlig vis ved at betale afgift eller noget i den stil
> af det project?
>
Så vidt jeg ved skulle det ikke gøre nogen forskel om du havde en turbo
på eller en anden motor?
Den burde stadigvæk typegodkendes med de "konstruktive" ændringer.
--
Med venlig hilsen
Kenneth Østrup - < http://blog.riskoger.net/>
| |
Armand (25-07-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-07-05 00:16 |
|
Kenneth Østrup wrote:
> OlIvEr [6000] wrote:
>
>>>Hvis du virkelig skal slå klik, og gi de hele armen, så siger rygtet at
>>>en Fireblade motor passer fint i stellet, den skal bare lige ha svejset
>>>lidt beslag, nogen forstærkninger osv... nok billigere at købe en Hornet
>>>900 i stedet så, da denne jo har den motor fra starten.
>>
>>
>>Ja tak, har tænkt det.. Men damn der bliver ballade hvis der skulle ske
>>noget!
>>Kunne man gøre det på lovlig vis ved at betale afgift eller noget i den stil
>>af det project?
>>
>
>
> Så vidt jeg ved skulle det ikke gøre nogen forskel om du havde en turbo
> på eller en anden motor?
>
> Den burde stadigvæk typegodkendes med de "konstruktive" ændringer.
>
Nej da!
- Der er for såvidt fri tuning herhjemme - Underforstået at man ikke
udfører nogen eksterne konstruktive ændringer á svejsejob på stellet
o.lign.; men tuningen i sig selv regnes ikke for en konstruktiv ændring!
- Toldvæsenet derimod har ondt i røven over at man lægger en alternativ
motor i stellet - hvis den nye motor har 20% mer-effekt; men dét burde
man kunne betale sig fra, og for den sags skyld derfor også kunne få et
"tilbud" på beskatningen deraf inden udførelsen!
- I tilfælde af ekstremt hårde tuninger kan det tænkes at
bilinspektionen vil forlange at det dokumenteres at stel+bremser magter
den højere ydelse; men hvordan/hvornår skulle de få øje på hvor hårdt
man har tunet? Jeg regner dén mulighed for kun at blive benyttet i
praksis, når sager om voldsomme motorudskiftninger kommer forbi
toldvæsenets bord :-/
--
Armand.
| |
OlIvEr [6000] (25-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 25-07-05 10:53 |
|
> > Så vidt jeg ved skulle det ikke gøre nogen forskel om du havde en turbo
> > på eller en anden motor?
> > Den burde stadigvæk typegodkendes med de "konstruktive" ændringer.
--
> Nej da!
> - Der er for såvidt fri tuning herhjemme - Underforstået at man ikke
> udfører nogen eksterne konstruktive ændringer á svejsejob på stellet
> o.lign.; men tuningen i sig selv regnes ikke for en konstruktiv ændring!
> - Toldvæsenet derimod har ondt i røven over at man lægger en alternativ
> motor i stellet - hvis den nye motor har 20% mer-effekt; men dét burde
> man kunne betale sig fra, og for den sags skyld derfor også kunne få et
> "tilbud" på beskatningen deraf inden udførelsen!
> - I tilfælde af ekstremt hårde tuninger kan det tænkes at
> bilinspektionen vil forlange at det dokumenteres at stel+bremser magter
> den højere ydelse; men hvordan/hvornår skulle de få øje på hvor hårdt
> man har tunet? Jeg regner dén mulighed for kun at blive benyttet i
> praksis, når sager om voldsomme motorudskiftninger kommer forbi
> toldvæsenets bord :-/
---
Okay, Var også lidt det jeg selv mente..
Nogen ide hvad det ville komme til at koste mig med det der 900'er project?
-Bare noget vejledende..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Ronni (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Ronni |
Dato : 21-07-05 18:21 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
> Nu har min kammerat jo fået turbo på hans cykel, og jeg gider jo ikke skulle
> halte efter ham..
> ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3890 - Billeder af
> hans næsten færdige project )
Jeg ved ikke så meget om motortuning, men det der er den fedeste
streetfighter jeg nogensinde har set!
Hvor kommer bagenden fra?
| |
OlIvEr [6000] (21-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 23:32 |
|
> Jeg ved ikke så meget om motortuning, men det der er den fedeste
> streetfighter jeg nogensinde har set!
> Hvor kommer bagenden fra?
---
-Du har ikke set min endnu..
Han har primært købt sine dele hos www.mgm-bikes.de der er masser at kigge
på.
Og hvis det ikke er nok, så er der min dealer som er www.bimos-fighters.de
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Asger Steffensen (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 21-07-05 19:37 |
|
"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42df6e60$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Heya!
>
> Nu har min kammerat jo fået turbo på hans cykel, og jeg gider jo ikke
> skulle
> halte efter ham..
> ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3890 - Billeder
> af
> hans næsten færdige project )
>
Min kompliment til din kammy - det projekt virker kosmetisk ret vellykket.
Tuning er pr. definition dyrt! men er du indstillet på det, og kan tage
værditabet på cyklen er det sikkert sk*de skægt.
I min verden er moment sjovt - derfor ville jeg overveje enten et bigbore
kit eller en turbo. Skal det være lidt utraditionelt måske en kompressor.
Så engang en artikel om en Bandit 600 med et 900 cc bigbore kit - det gav en
kolossal momentforøgelse i mellemområdet.
Og hvis der skal være lidt sjov kappestrid mellem dig og din kammerat så
ville jeg vælge noget andet end turbo - bare for at man kan dyste lidt om
hvis løsning der har hvilke fordele (og ulemper)
Asger
DL 1000 (til salg)
| |
Moller (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 21-07-05 19:51 |
|
Asger Steffensen wrote:
> Så engang en artikel om en Bandit 600 med et 900 cc bigbore kit - det gav en
> kolossal momentforøgelse i mellemområdet.
Den er med i det sidste nr. af Bike ... mener det er 887cc ;)
> Og hvis der skal være lidt sjov kappestrid mellem dig og din kammerat så
> ville jeg vælge noget andet end turbo - bare for at man kan dyste lidt om
> hvis løsning der har hvilke fordele (og ulemper)
En fed detalje vil være at Oliver kan jo tune efter rigtig god bund og
mellem, med en lige hestekurve, og derved nemmere kunne styre sine
kræfter ... dette vil jo medføre at Oliver(hvis ik han allerede kan det
nu) ville kunne æde denne Turbo satan i alle de små sving områder, pga.
kammy er bange for når turbo delen slår ind :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Asger Steffensen (21-07-2005)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 21-07-05 20:07 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:42dfeea7$0$18638$14726298@news.sunsite.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
>> Så engang en artikel om en Bandit 600 med et 900 cc bigbore kit - det gav
>> en kolossal momentforøgelse i mellemområdet.
>
> Den er med i det sidste nr. af Bike ... mener det er 887cc ;)
Tjae, den jeg læste var i Performance Bikes, og det er mindst 5 år siden.
Scanner du den lige og poster den i binaer.motor?
>> Og hvis der skal være lidt sjov kappestrid mellem dig og din kammerat så
>> ville jeg vælge noget andet end turbo - bare for at man kan dyste lidt om
>> hvis løsning der har hvilke fordele (og ulemper)
>
> En fed detalje vil være at Oliver kan jo tune efter rigtig god bund og
> mellem, med en lige hestekurve, og derved nemmere kunne styre sine kræfter
> ... dette vil jo medføre at Oliver(hvis ik han allerede kan det nu) ville
> kunne æde denne Turbo satan i alle de små sving områder, pga. kammy er
> bange for når turbo delen slår ind :)
Unægtelig!
Asger
DL 1000
| |
OlIvEr [6000] (21-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 21-07-05 23:22 |
|
> Tuning er pr. definition dyrt! men er du indstillet på det, og kan tage
> værditabet på cyklen er det sikkert sk*de skægt.
Det har jeg allerede taget på mig med de ændringer der er lavet pt..
> I min verden er moment sjovt - derfor ville jeg overveje enten et bigbore
> kit eller en turbo. Skal det være lidt utraditionelt måske en kompressor.
Turbo tror jeg ikke det bliver til. (Eller ja, man har jo en holdning til
man tager en anden.. hehe..)
-Men bigbore kit?? Hvad er det? Er det ikke bare at få boret motoren op?
> Og hvis der skal være lidt sjov kappestrid mellem dig og din kammerat så
> ville jeg vælge noget andet end turbo - bare for at man kan dyste lidt om
> hvis løsning der har hvilke fordele (og ulemper)
Det er lige det jeg har i tankerne.. :))
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 22-07-05 06:27 |
|
"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> writes:
>> Tuning er pr. definition dyrt! men er du indstillet på det, og kan tage
>> værditabet på cyklen er det sikkert sk*de skægt.
>
> Det har jeg allerede taget på mig med de ændringer der er lavet pt..
>
>> I min verden er moment sjovt - derfor ville jeg overveje enten et bigbore
>> kit eller en turbo. Skal det være lidt utraditionelt måske en kompressor.
>
> Turbo tror jeg ikke det bliver til. (Eller ja, man har jo en holdning til
> man tager en anden.. hehe..)
> -Men bigbore kit?? Hvad er det? Er det ikke bare at få boret motoren op?
>
>> Og hvis der skal være lidt sjov kappestrid mellem dig og din kammerat så
>> ville jeg vælge noget andet end turbo - bare for at man kan dyste lidt om
>> hvis løsning der har hvilke fordele (og ulemper)
>
> Det er lige det jeg har i tankerne.. :))
En GSXR1000 motor kan snildt lægge 160-165hk på baghjulet ved
konventionel tuning (porting, fjerne lidt af toppakningen, power
commander, fuldt udstødning).
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 11:08 |
|
> En GSXR1000 motor kan snildt lægge 160-165hk på baghjulet ved
> konventionel tuning (porting, fjerne lidt af toppakningen, power
> commander, fuldt udstødning).
----
Ja..
Men jeg har en 600 hornet..
Og det er føst og fremmest den der skal voldtages..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Moller (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-07-05 11:51 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
>>En GSXR1000 motor kan snildt lægge 160-165hk på baghjulet ved
>>konventionel tuning (porting, fjerne lidt af toppakningen, power
>>commander, fuldt udstødning).
>
> ----
> Ja..
> Men jeg har en 600 hornet..
>
> Og det er føst og fremmest den der skal voldtages..
Nu spørg jeg nok dumt, men ledte lidt rundt på nette, ik meget må jeg
indrømme, men var lige forbi de sædvanlige sider, hvor man kunne finde
tunnings kits og guides... men alle stederne havde det til fælles at
Hornet 600 slet ikke blir nævnt ? så mon ik du leder efter heste i en
motor som yder så godt som den nu kan :) og så i stedet må gå efter at
få lettet vægt på cyklen/føren i stedet ?
Nå, jaa... hvis man kigger inde under JE stempler, på deres produkt
liste, så kan man få op til 637cc stempler til CBR 600 maskinerne, det
er ik møj. Det samme gælder når man kigger på Wiseco stemplerne, deres
største til CBR600 er 637 ... grunden til jeg kigger på CBR600
stemplerne er at CB600 Hornet slet ikke nævnes på de to lister , men da
det er samme motor, bør det jo virke :)
Men det er jo ud og lede efter nogen special made foringer osv. så du
kan smide noget mere guf i :) eller også er Honda bare ikke så snedig
som visse andre MC fabrikanter, med at man gir plads til at kunne bore
op, sådan at man ik skal lave en hel ny motor hver gang man komme med en
ny model med flere cc ;) lidt ala Bandit 650 osv.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 12:02 |
|
---SNIP---
> Men det er jo ud og lede efter nogen special made foringer osv. så du
> kan smide noget mere guf i :) eller også er Honda bare ikke så snedig
> som visse andre MC fabrikanter, med at man gir plads til at kunne bore
> op, sådan at man ik skal lave en hel ny motor hver gang man komme med en
> ny model med flere cc ;) lidt ala Bandit 650 osv.
---SNAP---
Det er vidst den motor der hedder sc32 vi blev enige om..
Men nej, tror jeg tager den nemme løsning.
-Turbo..
Nu har jeg allerede trukket i mine forbindelser, så tror det bliver til
det..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Moller (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-07-05 12:09 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
> ---SNIP---
>
>>Men det er jo ud og lede efter nogen special made foringer osv. så du
>>kan smide noget mere guf i :) eller også er Honda bare ikke så snedig
>>som visse andre MC fabrikanter, med at man gir plads til at kunne bore
>>op, sådan at man ik skal lave en hel ny motor hver gang man komme med en
>>ny model med flere cc ;) lidt ala Bandit 650 osv.
>
> ---SNAP---
>
> Det er vidst den motor der hedder sc32 vi blev enige om..
>
> Men nej, tror jeg tager den nemme løsning.
> -Turbo..
>
> Nu har jeg allerede trukket i mine forbindelser, så tror det bliver til
> det..
Ja, det er en af de få cykler, at skal man ha mere ud af den, så er der
kun Turbo :( så nu blir det spændene at se hvor meget du tør sætte
ladetrykket til :) og hvor let det blir for dig at få noget godt op at
køre ;)
Kan du ik for os andre fattige menneskers skyld lave en logbog over
forløbet + et samlet endelig budget så man kan få en bedre fornemmelse
af hvad det sjov ender med at koste :) man ved jo aldrig, måske en dag
blir man fristet med ud i Turbo sjovet :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 12:18 |
|
> Ja, det er en af de få cykler, at skal man ha mere ud af den, så er der
> kun Turbo :( så nu blir det spændene at se hvor meget du tør sætte
> ladetrykket til :) og hvor let det blir for dig at få noget godt op at
> køre ;)
Min kammi er jo forsøgsperson her.. Han får hans hornet "turbo" i næste uge
regner vi med.. så må vi se hvad tryk den kan klare..
> Kan du ik for os andre fattige menneskers skyld lave en logbog over
> forløbet + et samlet endelig budget så man kan få en bedre fornemmelse
> af hvad det sjov ender med at koste :) man ved jo aldrig, måske en dag
> blir man fristet med ud i Turbo sjovet :)
Jeg regner med 10-15 tusind.. (gjorde jeg ihvertfald sidst jeg tænkte på
det)
Men har også en fandens masse gode forbindelser..
Men vil da helt sikkert lave noget beskrivelse af projectet.. meeen, kommer
nok først til at blive færdig over vinteren..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 22-07-05 11:23 |
|
"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> writes:
>> En GSXR1000 motor kan snildt lægge 160-165hk på baghjulet ved
>> konventionel tuning (porting, fjerne lidt af toppakningen, power
>> commander, fuldt udstødning).
> ----
> Ja..
> Men jeg har en 600 hornet..
>
> Og det er føst og fremmest den der skal voldtages..
Start med at bytte motor til en GSXR1000
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 11:31 |
|
> > Ja..
> > Men jeg har en 600 hornet..
> > Og det er føst og fremmest den der skal voldtages..
>
> Start med at bytte motor til en GSXR1000
---
Motor eller motorcykel..?
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Moller (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-07-05 11:58 |
|
OlIvEr [6000] wrote:
>>>Ja..
>>>Men jeg har en 600 hornet..
>>>Og det er føst og fremmest den der skal voldtages..
>>
>>Start med at bytte motor til en GSXR1000
>
> ---
> Motor eller motorcykel..?
MOTOR ;) GSX-R motorene er lykken for dem som vil pille, og tune som
sindsyge... der findes næsten ikke nemmere motore at hive flere heste ud
af, og i forhold er Honda motorene er de rent barnemad at arbejde med ;)
og så er den nye GSX-R 1000 motor ok kompact, så mon ik den kan være
inde i dyret ;) ud til ophuggeren og mål op.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
MKS - 74 (22-07-2005)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 22-07-05 12:09 |
|
On Fri, 22 Jul 2005 12:57:43 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
> MOTOR ;) GSX-R motorene er lykken for dem som vil pille, og tune som
>sindsyge...
Man sætter _ikke_ en Skrot'sukimotor i en Honda, det gør man altså
bare ikke....
--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/
| |
Moller (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-07-05 12:14 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Fri, 22 Jul 2005 12:57:43 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
>> MOTOR ;) GSX-R motorene er lykken for dem som vil pille, og tune som
>>sindsyge...
>
>
> Man sætter _ikke_ en Skrot'sukimotor i en Honda, det gør man altså
> bare ikke....
:) nå nej, det havde jeg glemt... for man har jo ikke købt en Honda,
men en Suzuki, og derved er denne fremragende Suzuki motor jo deri i
forvejen :)
Ellers er det jo også rygtedes at nogen Ducati ejere er begyndt på det
med at bruge Suzuki Motore... ala TL1000 kittet ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve
Suzuki GSF-R 1200
Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 12:15 |
|
> MOTOR ;) GSX-R motorene er lykken for dem som vil pille, og tune som
> sindsyge... der findes næsten ikke nemmere motore at hive flere heste ud
> af, og i forhold er Honda motorene er de rent barnemad at arbejde med ;)
> og så er den nye GSX-R 1000 motor ok kompact, så mon ik den kan være
> inde i dyret ;) ud til ophuggeren og mål op.
---
Hvis jeg blev stoppet med det ville det bare lyde:
G'daw.. -Er det ikke en kilo gixxer motor du har der hvor der egentligt
skulle sidde en droslet cbr motor??
Ehm.. Joo..
Okay.. -kliklikliklik.. -Klokken er mange, og du er taget til fange!
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
Sts Honda (22-07-2005)
| Kommentar Fra : Sts Honda |
Dato : 22-07-05 09:19 |
|
Da jeg selv har tænk tanken at skulle ha turbo på og det netop er monteret
på en 600 vil jeg gerne ha en kontakt til din kammerat i det omfang det
skal
bygges på min CBR 600.
--
Med V Hilsen
Stefan Sørensen
www.StsNet.dk
www.dfmc.dk/?id=453
E-mail: sts@stsnet.dk
"OlIvEr [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:42df6e60$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Heya!
>
> Nu har min kammerat jo fået turbo på hans cykel, og jeg gider jo ikke
skulle
> halte efter ham..
> ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3890 - Billeder
af
> hans næsten færdige project )
>
> Jeg var selv lige ved at få monteret turbo, men blev kraftigt advarret
af
> nogle folk herinde, så jeg lod være..
> Men da jeg jo alligevel nok ikke når at få projectet færdigt til denne
> sæsson, vil jeg gerne kaste mig ud i noget motor optimering også.
>
> -Jeg er ikke ude på at tage livet af cyklen, meeeen.. Den må gerne blive
> lidt kvikkere..
>
> Jeg har tænkt på ting som bearbejdet knast.. Men kan det betale sig? Og
hvad
> har jeg ellers af muligheder?
> Kan man hakke stemplet og tage plumpen som i de gamle dage?
>
>
>
> --
> --==>OlIvEr<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>
--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 690 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk
| |
OlIvEr [6000] (22-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 22-07-05 11:07 |
|
> Da jeg selv har tænk tanken at skulle ha turbo på og det netop er monteret
> på en 600 vil jeg gerne ha en kontakt til din kammerat i det omfang det
> skal
> bygges på min CBR 600.
----
Hvorfra i landet kommer du?
-Kunne jo være vi kunne slå os sammen om projectet hvis min kammis altså
rent faktisk virker effektivt nok..
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
OlIvEr [6000] (24-07-2005)
| Kommentar Fra : OlIvEr [6000] |
Dato : 24-07-05 15:58 |
|
"Sts Honda" <sts@stsnet.dk> skrev i en meddelelse
news:b_1Ee.17$K_1.1@news.get2net.dk...
> Da jeg selv har tænk tanken at skulle ha turbo på og det netop er monteret
> på en 600 vil jeg gerne ha en kontakt til din kammerat i det omfang det
> skal
> bygges på min CBR 600.
>
> --
> Med V Hilsen
> Stefan Sørensen
> www.StsNet.dk
> www.dfmc.dk/?id=453
> E-mail: sts@stsnet.dk
----
Jeg har skrevet en pm til dig.. Svar mig!
--
--==>OlIvEr<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--== www.franzen-art.com Takker for total fed lakering Niko! ==--
--==Take care out there...==--
| |
|
|