Shopping i Las Vegas/Los Angeles
Fra : René & Sandie

Dato : 21-07-05 10:27

Vi skal snart afsted på en tur til Las Vegas og Loa Angeles.
Noget siger mig at jeg har læst et sted at man har fjernet momsen(25 %) fra
make-up, tøj, tasker sko og?? i USA.

Er det rigtigt?

Andre fif til hvad der kan svare sig at shoppe "overthere".
Skal jeg "powershoppe"kan det jo ligeså godt være noget hvor der er en
forskel if. Danmark

vh
Sandie

--
www.spilpoker.dk

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-07-05 12:01

"René & Sandie" <diamant@privat.dk> wrote in message
> Vi skal snart afsted på en tur til Las Vegas og Loa Angeles.
> Noget siger mig at jeg har læst et sted at man har fjernet momsen(25 %)
> fra make-up, tøj, tasker sko og?? i USA.

De kender ikke begrebet moms i USA. Men der er en lokat skat (Tax) på
varerne som er forskellig efter stat og vareart, men regn med op til 10% som
altil tillægges priser når du betaler. Du kan godt finde priser som er meget
lavere i USA end DK, især hvis du besøger et Factory Outlet, som de fleste
steder er store indkøbscentre.

Las Vegas Premium Outlets
875 South Grand Central Parkway
Las Vegas, NV 89106

Las Vegas Outlet Center
7400 Las Vegas Boulevard South
Las Vegas, NV 89123

> Skal jeg "powershoppe"kan det jo ligeså godt være noget hvor der er en
> forskel if. Danmark

Du kan powershoppe til du segner, jeg har lige været der med to
Supershoppers så jeg ved hvad jeg taler om.
http://2005.dragert.dk/

Hilsen Carl

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 21-07-05 21:23

> De kender ikke begrebet moms i USA. Men der er en lokat skat (Tax) på
> varerne som er forskellig efter stat og vareart, men regn med op til 10%
> som altil tillægges priser når du betaler...

I USA er der 5 stater hvor der ikke er nogen sales-tax. Læs :
Five states without sales tax
Alaska, Delaware, Montana, New Hampshire, and Oregon are the five states
that currently do not impose general sales taxes at the state level.
However, numerous boroughs and cities in Alaska have their own local sales
taxes. Furthermore, the other four states impose sales-type taxes on
specific transactions, such as lodging accommodations.

D.v.s. at det kan betale sig at shoppe i disse stater.

Følg dette link for at se tax'en i de øvrige stater :
http://www.aicpa.org/yellow/yptstax.htm

Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Michael

Dato : 21-07-05 12:39

René & Sandie wrote:
> [...]
>
> Andre fif til hvad der kan svare sig at shoppe "overthere".
> Skal jeg "powershoppe"kan det jo ligeså godt være noget hvor der er en

Sportstøj og især sportssko er væsentlig billigere end i europa. Vel
25-40%. Den relativt lave dollarkurs er jo god for os europæere.

/michael

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-07-05 23:20

Som Carl skriver, så skal du gå efter de store mærkevare-outlets... Her er
mærkevarer markant billigere end i Danmark. F.eks. gav jeg max 110$ for
spritnye Diesel-bukser, som jeg normalt giver 1100-1400 for herhjemme...

/morten

Fra : Per

Dato : 22-07-05 13:00

> [...]
> Noget siger mig at jeg har læst et sted at man har fjernet momsen(25 %)
> fra make-up, tøj, tasker sko og?? i USA.

I skal da en tur på Rodeo Drive i Los Angeles ;) Måske lidt dyrt, men
legendarisk.

Fra : Lund

Dato : 25-07-05 13:31

Ja der er sjovt, så en skjorte til $15000 ! Kunne ikke li' farven så jeg
købte den ikke :)

Morten

Fra : Carl Dragert

Dato : 25-07-05 14:16

"Lund" <lund@tv.dk> wrote in message
> Ja der er sjovt, så en skjorte til $15000 ! Kunne ikke li' farven så jeg
> købte den ikke :)

Jeg kunne nu godt leve med farven, men den var desværre for lille til mig

Carl