Excel 2k3 Tildeling af makro fra knap
Fra : Mike Johnson

Dato : 21-07-05 09:27

Hej

1)
Er der nogen som kan sige mig hvorledes man kan gemme en toolbar i det
aktuelle worksheet

2)
Er der nogen som kan sige mig hvorledes man tilknytter en makro til en
knap i den aktuelle worksheet

Problemet er at jeg nu får den nye toolbar frem på skærmen selvom det
bestemte worksheet ikke er åbent.

Desuden henviser knapperne til en bestemt fil med den valgte makro, så
når jeg omdøber filen, kan makroen ikke køres (med mindre jeg vælger
den fra Excels menuer).

På forhånd tak

MJ

Fra : Harald Staff

Dato : 21-07-05 20:16

Se om denne hjelper
http://msdn.microsoft.com/archive/default.asp?url=/archive/en-us/dnarexcel9/html/xltoolbatt.asp

Men den foretrukne metode er å generere en toolbar (eller menu) via en makro
idet dokumentet åpnes eller aktiveres, skjules idet dokumentet deaktiveres,
og deletes idet dokumentet lukker. Se
http://j-walk.com/ss/excel/tips/tip53.htm

HTH. Beste hilsen Harald