OT: Renteudgifter på bil i Sverige
Fra : Steen F.

Dato : 21-07-05 02:54

Der er så mange som skriver vedr. bilkøb i Sverige. Jeg bor i Kolding, så
det har egentlig ikke interesse for mig at flytte derover, men af
nysgerrighed: Kan man også trække renterne på billån fra på selvangivelsen i
Sverige, eller hvordan fungerer det derovre?

MVH Steen

Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-07-05 08:37

Jeg trækker alle min rente udgifter fra bla på huset, selvom et tog min
tidligere danske kommune mere end 1 år at anerkende min ret til dette. Du
har også ret til alm. kilometer fradrag og så kan broens pris også trækkes
fra.
Der er i princip ingen forskel på din skat hvis du bor i Sverige og arbejder
i Danmark altså med hvad du får fradrag for og hvad der kan trækkes fra.

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : Brizz

Dato : 21-07-05 16:27

Eg Egemarke wrote:
> [...]
> tidligere danske kommune mere end 1 år at anerkende min ret til dette.
> Du har også ret til alm. kilometer fradrag og så kan broens pris også

Det er nu en sandhed med modifikationer med at broen kan trækkes fra.
For du oplyser til skattevæsnet hvor mange dage du kører til arbejde. De
dage får du 100kr for. Resten må du selv betale.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 21-07-05 19:09

Ahva for en flyver, du kan trække HELE brobizzens pris pr. 1 januar 2005 OG
samtidigt få km fradrag

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-05 09:41

Hej,

On Thu, 21 Jul 2005 20:09:29 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Ahva for en flyver, du kan trække HELE brobizzens pris pr. 1 januar 2005 OG
>samtidigt få km fradrag

Der står 50 kr per passage i vejledningen til den selvangivelse jeg
har udfyldt (dvs 100 kr per arbejdsdag).

That's it.

** Lars

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 22-07-05 14:07

> Der står 50 kr per passage i vejledningen til den selvangivelse jeg
> har udfyldt (dvs 100 kr per arbejdsdag).

Kan det ikke hænge sammen med, at din seneste selvangivelse vedrører 2004 og
reglen først er indført pr januar 2005?

Jacob

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-05 14:45

Hej,

On Fri, 22 Jul 2005 15:07:20 +0200, "Jacob Buus Smidt"
<nospam_j@nddata.dk> wrote:

>Kan det ikke hænge sammen med, at din seneste selvangivelse vedrører 2004 og
>reglen først er indført pr januar 2005?

Det har du ret i - men jeg har nu stadig ret tror jeg:

http://www.skat.dk/tal_statistik/skatteberegning/3519.html

Indeholder "Befordringsfradraget for 2005 - beregn selv"

Under Øresund står

"Øresundspendlere: Fra og med 2004 kan personer, der benytter den
faste forbindelse over Øresund ved befordringen mellem hjem og
arbejdsplads, mod dokumentation for afholdte udgifter, foretage et
ekstra fradrag ud over det almindelige befordringsfradrag. Fradraget
udgør 8 kr. pr. passage ved benyttelse af kollektiv trafik og 50 kr.
pr. passage ved benyttelse af bil eller motorcykel. Ved evt. samkørsel
i bil er det alene personen, der har afholdt udgiften, der er
berettiget til det ekstra fradrag. Øresundsfradraget påføres
selvangivelsen sammen med det almindelige befordringsfradrag."

** Lars

Fra : Jacob Buus Smidt

Dato : 22-07-05 23:18

> Det har du ret i - men jeg har nu stadig ret tror jeg:
>
> http://www.skat.dk/tal_statistik/skatteberegning/3519.html

Ok, du har også ret så

Det lader vist til, at Eg's regel fra januar 2005 er fup

Jacob

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-05 09:44

Hej,

On Thu, 21 Jul 2005 09:37:20 +0200, "Eg Egemarke"
<egemarke@hotmail.com> wrote:

>Der er i princip ingen forskel på din skat hvis du bor i Sverige og arbejder
>i Danmark altså med hvad du får fradrag for og hvad der kan trækkes fra.

Det eneste er vist, at man ikke betaler kirkeskat når man er bosat i
udlandet, men stadig har fuld ret til kirkens services i Danmark.

Men 1% er jo stadig et par kroner om året...

** Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 22-07-05 09:43

Hej Steen,

On Thu, 21 Jul 2005 03:54:26 +0200, "Steen F."
<steen.kolding@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>nysgerrighed: Kan man også trække renterne på billån fra på selvangivelsen i
>Sverige, eller hvordan fungerer det derovre?

Hvis man som mange af os "udflyttere" gør - stadig arbejder i Danmark
er det på den danske selvangivelse du skal trække renterne fra. Både
bil, men også dem vedr. hus/lejlighed.

** Lars