Q: Nvidia 6200 - kun 4 pipes *eller* 4 pip~
Fra : Beeblebrox

Dato : 20-07-05 22:59

Hejsa

Jeg har opsnuset at der findes to forskellige versioner af Nvidia 6200
kortet. Den ene har kun 4 pipes totalt, den anden har 8 pipes hvor de 4
af dem er låst - og altså kan låses op.

Er der nogle herinde der ved hvilket kort jeg skal gå efter for at få
4+4 udgaven?

Vh,
Claus

--
DVD'er til salg: <http://kobsalg.sports-mc.dk/>

Fra : Sune Storgaard

Dato : 21-07-05 01:24

Beeblebrox skrev

> [...]
> 4 af dem er låst - og altså kan låses op.
>
> Er der nogle herinde der ved hvilket kort jeg skal gå efter for at få

TurboCache kort, kort med 64bit memory bus , og kort som er baseret på NV44
kan ikke unlockes. Der er en sammenhæng mellem dem, men nu er det skåret ud

Så derfor, gå efter et kort med 128bit bus, og 128MB ram, baseret på NV43.
De koster desværre en del mere, så prisen er efterhånden tæt på et 6600
kort.

--
This episode is called: "an elephant fucks a pig".
But the networks had it changed to "an elephant makes love to a pig".

Fra : Beeblebrox

Dato : 21-07-05 10:10

Sune Storgaard wrote:

> TurboCache kort, kort med 64bit memory bus , og kort som er baseret på NV44
> kan ikke unlockes. Der er en sammenhæng mellem dem, men nu er det skåret ud

OKI, det var også sådan jeg opfattede det.

> Så derfor, gå efter et kort med 128bit bus, og 128MB ram, baseret på NV43.
> De koster desværre en del mere, så prisen er efterhånden tæt på et 6600
> kort.

Det var sådan et jeg købte

Hvad med 128 bit memorybus og 256 MB RAM? Ovennævnte var nemlig til
HTPC'en og jeg jeg overvejer at skifte bundkort og CPU til AMD venice i
arbejds-pc'en også. Besparelsen på strømforbruget skulle være markant og
min PC står meget ofte tændt.

Vh,
Claus

--