Problem
Fra : Henri Gath

Dato : 20-07-05 22:41

Vi lever i et land, hvor det er meget svært for en mand at forsørge sin
familie. Det er et stort problem, både for mænd og kvinder. Det tager noget
af mandens selvrespekt og værdighed, når han ser, at hans indtægt ikke kan
brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener
penge............det er ikke godt!

Fra : en kvinde

Dato : 21-07-05 10:59

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener

Ikke godt, nej - her er nogen løsningsforslag til fri afbenyttelse

- Skift arbejde.
- Skift land.
- Bliv single.
- Skift holdning.

Fra : Henri Gath

Dato : 21-07-05 18:50

"en kvinde" <enkvinde@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke godt, nej - her er nogen løsningsforslag til fri afbenyttelse

> [...]

Hvad med at du skiftede hjerne?

Fra : en kvinde

Dato : 22-07-05 09:04

> Hvad med at du skiftede hjerne?

Nåh, så du skulle bare jamre dig lidt. Dit, åhh så store problem, havde du
ikke tænkt dig, at løfte en finger for at løse.

Jamen, ved du hvad - så må du lære at leve med det!

Det kaldes at tage ansvar for sit eget liv.

Fra : Henri Gath

Dato : 22-07-05 18:44

Jo mere du skriver, des dummere gør du du selv, så stop dog....j

Fra : Henri Gath

Dato : 22-07-05 18:48

"en kvinde" <enkvinde@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kaldes at tage ansvar for sit eget liv.

Er det noget, du har lært på et af dine mange selvudviklingskurser, der
primært går ud på at rode i dit eget røvhul?

Fra : Steen Jensen

Dato : 23-07-05 14:49

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> Hvad med at du skiftede hjerne?

Jeg tror ikke du kan være du kan være gammel nok til at deltage her som
mand, med dit sprog, er du nærmere en dreng i skolealderen.
--
Bedste hilsener

Steen Jensen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 21-07-05 11:40

Henri Gath wrote:

> Det tager noget
> af mandens selvrespekt og værdighed, når han ser, at hans indtægt ikke kan
> brødføde familien,

Derfor er det vigtigt, at vi mænd udvikler os i retning af samfundets
normer, selvom det er svært.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 21:24

On Wed, 20 Jul 2005 23:41:00 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev:

> [...]
>af mandens selvrespekt og værdighed, når han ser, at hans indtægt ikke kan
>brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener

det er skam helt fint med kun at manden arbejder, så kan konen
opdrage ungerne, ligesom i gamle dage, der var der slet ikke så mange
problemer.

Kan pengene ikke slå til, så køb noget mindre.,..

--
Vh Per

Fra : Mette

Dato : 21-07-05 22:39

<Per H> skrev i en meddelelse

> det er skam helt fint med kun at manden arbejder, så kan konen
> opdrage ungerne, ligesom i gamle dage, der var der slet ikke så mange
> problemer.
>
> Kan pengene ikke slå til, så køb noget mindre.,..

Hvad f.eks? Et skur? En campingvogn?

Der er nogle steder i landet, hvor man ikke kan vælge på den måde. Der skal
to indtægter til for overhovedet at få _noget_ at bo i. Og det er ikke et
spørgsmål om at vælge den anden bil fra eller nøjes med et mindre hus, da
selv de mindste huse er så dyre, at der skal to indtægter til at betale det.

Fra : Jim

Dato : 22-07-05 07:45

Mette wrote:

> [...]
> selv de mindste huse er så dyre, at der skal to indtægter til at betale det.

Men det er vel et spørgsmål om valg!

Man vælger hvor man vil bo osv.

Man kan, hvis man vil, vælge at bo et sted hvor der kun skal en indtægt
til at betale "huslejen".

--
/Jim

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 08:16

"Jim" <bb10m@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er vel et spørgsmål om valg!
>
> Man vælger hvor man vil bo osv.
>
> Man kan, hvis man vil, vælge at bo et sted hvor der kun skal en indtægt
> til at betale "huslejen".

Netop.

F.eks. her
http://edc.dk/framedefault.asp?sidenavn=soeg/sag.asp&ppid=96901323&pKategori=1

Der behøver man ikke to indtægter :D

/Alex

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-07-05 12:23

Hej,

> Netop.
>
> F.eks. her
> http://edc.dk/framedefault.asp?sidenavn=soeg/sag.asp&ppid=96901323&pKategori=1
>
> Der behøver man ikke to indtægter :D

Man behøver ikke engang én.

/ironi on
Da vi gerne ser flere mennesker på overførselsindkomster, skal de sandelig
ikke søge at bo i bare rimelig afstand til et arbejde, som de således kan
fastholde - pyt med det.

Selvfølgelig skal folk da sige deres jobs op og flytte derhen hvor der intet
arbejde er til dem. Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det noget før, det er
jo det der er løsningen på f.eks. mit problem (dårligt kvarter).
/ironi off

mange hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-05 12:43

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er jo det der er løsningen på f.eks. mit problem (dårligt kvarter).

Man skal da bare gøre som alle de andre:

Købe et hus med lidt jord til, og anskaffe et par geder. Så kan man få
landbrugsstøtte.
Skrive "Galleri" uden på laden, og lad ungerne skyde til måls efter nogle
lærreder med maling i deres supersoakers. Så kan man få kunststøtte.
Skrive "Holistisk gestalthealer" på sit visitkort. Der er gang i det
alternative marked af kvaksalvere, så det skal nok blive en succes.

/ironi off

/Alex

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-07-05 16:03

Hej,

> [...]
> Skrive "Holistisk gestalthealer" på sit visitkort. Der er gang i det
> alternative marked af kvaksalvere, så det skal nok blive en succes.

Åh ja, for hulen da osse - det er skisme da vejen frem.

*skriger af grin*

Tak for dagens indtil nu største grin

mange hilsner

Fra : Steen Johansen

Dato : 23-07-05 06:56

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
>
> Hej,

> Åh ja, for hulen da osse - det er skisme da vejen frem.

> [...]
Ja og du leverede det største i går!
MvH Steen

Fra : Mette

Dato : 22-07-05 12:50

> [...]
> >

> Men det er vel et spørgsmål om valg!
>
> Man vælger hvor man vil bo osv.
>
> Man kan, hvis man vil, vælge at bo et sted hvor der kun skal en indtægt

Det kan man ikke altid. Man skal jo også kunne komme på arbejde indenfor en
rimelig transporttid. Der er jo ingen idé i at flytte ud hvor kragerne
vender, hvis man skal bruge 3 timer hver vej for at komme på job.
Og så er der også de menneskelige hensyn, man skal tage. F.eks. hvis man
gerne vil at ens børn skal vokse op med bedsteforældre indenfor en rimelig
afstand.

Fra : Jim

Dato : 22-07-05 13:08

> [...]
> gerne vil at ens børn skal vokse op med bedsteforældre indenfor en rimelig

Men det er stadig er valg.

--
/Jim

Fra : Mette

Dato : 23-07-05 07:36

> Men det er stadig er valg.

Ja, grundlæggende er alt her i livet jo et valg. Men spørgsmålet er om
konsekvenserne af valget er rimelige og stemmer overens med de værdier man
har. Hvis man prioriterer den ældre generation i familien og ser forholdet
til ungernes bedsteforældre som en værdi, og hvis man prioriterer sin egen
familie og ser det som en værdi at have mere tid hjemme efter arbejde,
fremfor at tilbringe 2x4 timer på en motorvej hver dag, så kan man jo ikke
vælge noget, der er i modstrid med de værdier, man prioriterer.
Ja, man kan selvfølgelig vælge det, men så vælger man jo andre vigtige
værdier fra.

Vi kunne flytte til det yderste Vestjylland, hvor man får husene kastet i
nakken. Men ungerne ville miste kontakten til deres bedsteforældre og vi
ville begge blive arbejdsløse pga. det valg.

Det er mao. så letkøbt at sige, at "det er et valg", for man må jo se på
hvilke konsekvenser det har for hele familien og ens egne værdier, at man
træffer visse valg. Når prisen er for høj, så har man reelt ikke nogle
valgmuligheder, som man kan eller vil leve med.

Fra : Jim

Dato : 23-07-05 08:45

Mette wrote:
> [...]
> træffer visse valg. Når prisen er for høj, så har man reelt ikke nogle
> valgmuligheder, som man kan eller vil leve med.

Vi er slet ikke ueninge i dette.

Jeg siger bare at hvis Henri vil kunne forsørge familien med en indkomst
som han tilsyneladne priotere højt, er det jo hans valg, hvis du
priotere at du skal bo tæt på dit arbejde, nær familie, kan det valg så
betyde at der skal 2 indtægter til.
Jeg kan godt forstå dit valg.

Jeg kan dog ikke forstå det samfundsmæssige problem i at alle familier
ikke kan leve på kun 1 indtægt.
Sådan har det vel faktisk ikke været i mange år.

--
/Jim

Fra : Mette

Dato : 23-07-05 11:24

> [...]
> ikke kan leve på kun 1 indtægt.
> Sådan har det vel faktisk ikke været i mange år.

Nej, og selvom det lyder fedt at kunne gå hjemme med ungerne mens manden
jager kød til bordet, så er det ikke noget danske kvinder generelt ville
kunne trives med i længere tid. Jeg har tidl. prøvet at være hjemmegående
husmor og man går simpelthen i stå, når man ikke stimuleres af andre voksne
mennesker, der kan tale om andet end bleer og amning. Det er bare min
personlige holdning.
Det ville være skønt at være på halv tid, så man ser sine børn i flere timer
om dagen, men at gå hjemme på fuldtid i årevis, mens manden udvikler sig og
får stimuli, kan sætte forholdet under pres, tror jeg.
For at kunne bidrage til forholdet, skal man fyldes op og der er ikke megen
påfyldning når man går hjemme.
Iøvrigt er der en stor tilfredsstillelse i, at begge arbejder og tjener
penge til det fælles projekt. Det var for midt vedkommende ikke rart at
blive forsørget, for jeg følte mig umyndiggjort og følte, at jeg skulle bede
om penge.

Fra : Jim

Dato : 22-07-05 07:51

Henri Gath wrote:
> [...]
> af mandens selvrespekt og værdighed, når han ser, at hans indtægt ikke kan
> brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener

Hvorfor tager det noget af selvrespekten?
Hvad med kvindes selvrespekt har den ingen betydning?
Hvorfor skal en mand kunne brødføde familien ?

--
/Jim

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-07-05 09:10

Jim wrote:

> Hvorfor tager det noget af selvrespekten?

Jo nok fordi mandens selvrespekt bygger på, at han kan brødføde
familien. En løsning kan være, at man opbygger en selvrespekt, som
bygger på personlige egenskaber fremfor indtægter. Det er lettere sagt
end gjort.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Michael

Dato : 22-07-05 19:46

> [...]
> familien. En løsning kan være, at man opbygger en selvrespekt, som
> bygger på personlige egenskaber fremfor indtægter. Det er lettere sagt

Woow...A blast from the past.
Man mærker klart historiens vingesus over det synspunkt.
Og så er det endda i sort/hvid. :)

Med venlig hilsen
Michael

--
"For a moment, nothing happened. Then, after a second or so, nothing
continued to happen."

- Hitchhikers guide to the galaxy.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-07-05 19:47

Michael wrote:

> Woow...A blast from the past.
> Man mærker klart historiens vingesus over det synspunkt.
> Og så er det endda i sort/hvid. :)

Og? Har du bedre forslag?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 09-08-05 02:26

> [...]
> ikke kan brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener

Tjah Jeg ville sgu ikke have problemer med at være
forsørget af en formuende kvinde med villa på strandvejen,
det skulle da lige være fordi jeg så blev nød til at holde mig
monogam, for at bevare min levestandart *LOL*

Mit selvværd er ikke afhængig af penge og status, jeg er
værdifuld i mig selv og har en masse personligt at give af,
hvilket jeg ser som min største rigdom og bedste kvalifikationer!

Hvis en kvinde ikke er tilfreds med det, er hun intet værd for mig *G*

MVH
Henning

Fra : høstblomsten

Dato : 09-08-05 12:45

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

[snip....]

> Mit selvværd er ikke afhængig af penge og status, jeg er
> værdifuld i mig selv og har en masse personligt at give af,
> hvilket jeg ser som min største rigdom og bedste kvalifikationer!

*Høøøørt......!*

> Hvis en kvinde ikke er tilfreds med det, er hun intet værd for mig *G*

....erstatter lige "kvinde" og "hun" med "MAND" og "han" ...for mit
vedkommende!

> MVH
> Henning

Go'e hilsner...
~høstblomsten~

Fra : Henning

Dato : 10-08-05 12:01

"høstblomsten" <hoestblomsten[NO SPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> [snip....]

> ...erstatter lige "kvinde" og "hun" med "MAND" og "han" ...for mit
> vedkommende!

Selvfølgelig

> Go'e hilsner...
> ~høstblomsten~

Lige måde
Henning

Fra : Henri Gath

Dato : 18-08-05 22:09

Og amen igen....I er sandelig politisk korrekte herinde....'

Fra : Henning

Dato : 24-08-05 19:29

> Og amen igen....I er sandelig politisk korrekte herinde....'
>

> "høstblomsten" <hoestblomsten[NO SPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Næh ikke politisk korrekt, kun livssyn, ikke at ligge under
for stereotype køns/verdens anskuelser som pådutter andre
bestemte måder at opfatte livet på .

MVH
Henning

Fra : Benni

Dato : 09-08-05 18:51

> [...]

>ikke kan brødføde familien, men at han er afhængig af at konen også tjener

LOL, LOL og atter lOL - skal der ikke mere til end et tal på en
årsopgørelse før du bliver impotent!!

--

Benni

Fra : Henri Gath

Dato : 18-08-05 22:08

"Benni" <b@en.ni> skrev i en meddelelse
> "Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> LOL, LOL og atter lOL - skal der ikke mere til end et tal på en
> årsopgørelse før du bliver impotent!!

Trist, at du har glemt - eller aldrig har vidst - hvad det også vil sige at
være mand........

Fra : Benni

Dato : 20-08-05 00:31

Henri Gath wrote:
> "Benni" <b@en.ni> skrev i en meddelelse

> Trist, at du har glemt - eller aldrig har vidst - hvad det også vil sige at
> være mand........

min dejlige kone fortæller mig det ellers dagligt

--

Benni

Fra : Henri Gath

Dato : 18-08-05 22:08

> [...]
> hvilket jeg ser som min største rigdom og bedste kvalifikationer!
>
> Hvis en kvinde ikke er tilfreds med det, er hun intet værd for mig *G*