Hvad skal jeg vældt ?
Fra : Pierre Roland

Dato : 20-07-05 22:39

Mit anlæg kan afspille DD 5,1 og DTS 5,1, men når en film har DD 5,1 og DTS
ES 6,1 hvilket lydspor skal jeg så vælge på dvd`n?

Pierre

Fra : Thomas

Dato : 21-07-05 00:28

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Mit anlæg kan afspille DD 5,1 og DTS 5,1, men når en film har DD 5,1 og
> DTS ES 6,1 hvilket lydspor skal jeg så vælge på dvd`n?

DTS. Det giver den bedste lyd i langt de fleste tilfælde...
Og uden at være ekspert på området, har jeg forstået det sådan, at hvis du
afspiller et DTS 6.1 lyd, på et DTS 5.1 anlæg, så bliver den sidste kanal
(som er center-baghøjtaler) mixet ind i din højre og venstre bagkanal - så
du går ikke glip af noget af lyden, ved at vælge 6.1 sporet.

..Thomas