Ud at sejle
Fra : Tom Christensen

Dato : 20-07-05 22:47

Jeg skal ud at sejle med min xv750 (med færge, altså...)

Jeg vil jo nødig have uheld eller skrammer undervejs, og derfor har jeg til
hensigt at få lavet nogle stropper til fastgørelse under overfarten.
Jeg forestiller mig nogle surringer som man bruger på lastbiler.

Men jeg har ingen erfaringer: hvordan er den "bedste" måde at surre sin MC
på et færgedæk?
Har nogen derude erfaringer eller anbefalinger?

--

med venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-07-05 01:05

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-tiscali.dk> wrote in message
> Jeg skal ud at sejle med min xv750 (med færge, altså...)
>
> Men jeg har ingen erfaringer: hvordan er den "bedste" måde at surre sin MC
> på et færgedæk?

Du behøver ikke at surre den - du udvælger blot den dyreste bil på færgen,
parkerer lige ved siden af den, og fortæller ejeren at den desværre vælter
så nemt. Så går du op og får dig en stor steak, når færgen er komemt i land
siger du pænt tak til den flinke mand som har stået hele overfarten og holdt
din xv.

Hvor skal du hen? Skal Mette med? eller er det rigtig ferie?

Hilsen Carl

Fra : Schlæger

Dato : 21-07-05 04:23

Carl Dragert wrote:

> [...]
> siger du pænt tak til den flinke mand som har stået hele overfarten og holdt

**LOL**

> Hvor skal du hen? Skal Mette med? eller er det rigtig ferie?

"Mette" læser forhåbentlig ikke med herinde .... :o/

> Hilsen Carl

Mch Schlæger

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-07-05 08:27

Tom Christensen wrote:

> [...]

> på et færgedæk?
> Har nogen derude erfaringer eller anbefalinger?

Stena Line har 2 måder når de spænder MC'er fast. De har en stander
specielt til MC'er, eller også spænder de en trisse over gulvet imellem 2
af de kryds der er i gulvet. Så parkerer man sin MC henover den trisse og
spænder en ny over sadlen, med den på jorden som "anker"
Hos DFDS får man bare udleveret en kurv med trisser, og så skal man selv
spænde den fast. Vi brugte den føromtalte metode og den virker fint.

/
Jesper

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-07-05 09:52

Hvor er det du skal sejle hen, er det med færge?

Rødby - puttgarden, gedser - rostock, Odden - Ebeltoft.
Har alle diverse remedier til at spænde cyklen fast.
Så det behøver du ikke selv tage med. Går udfra de andre færger
også har det.

Det er bare at spænde cyklen fast og huske at sætte den i gear.
Så skulle du være godt dækket ind.

God tur.

/Jesper
CB900F Hornet '03

Fra : Carl Dragert

Dato : 21-07-05 10:21

"Jesper Nielsen" <jesper.bram@gmail.com> wrote in message
Hvor er det du skal sejle hen, er det med færge?

Rødby - puttgarden, gedser - rostock, Odden - Ebeltoft.
Har alle diverse remedier til at spænde cyklen fast.
Så det behøver du ikke selv tage med.

Det er sjældent med vil sende sin mc over uden selv at tage med

Det er bare at spænde cyklen fast og huske at sætte den i gear.
Så skulle du være godt dækket ind.

Medbring en kabelbinder (af den slags som kan åbnes igen) og spænd
forbremsen med den.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-07-05 11:29

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-tiscali.dk> writes:

> Jeg skal ud at sejle med min xv750 (med færge, altså...)

Hvor langt? Sidste år da jeg var i Skotland spændte jeg min MC fast
således:
<http://galleri.flof.dk/index.php?album=%2FSkotland_2004%2F&image=IMG_3540.JPG>

.... men der skulle vi også sejle i 26 timer tværs over Nordsøen, og
folkene ombord havde været så flinke at skaffe fine små bagagestropper
til os. Da vi skulle hjem igen havde de kun sådan nogle til at spænde
lastvognanhængere fast med. De er noget større, så der skal man holde
op med at spænde før man mærker modstand, for så har man bøjet stellet

Hvis det bare er Århus-Kalundborg, så har jeg før sejlet over uden at
spænde min MC fast, men bare ved at sætte den i gear og så være på
vogndækket og holde på den når vi kom i havn.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Ralfi

Dato : 21-07-05 15:34

Tom Christensen wrote:
> [...]
> på et færgedæk?
> Har nogen derude erfaringer eller anbefalinger?

Spodsbjerg - Tårs har specielt indrettetede MC pladser med tilhørende
spænde dims.

Boyden - Fyns Hav har ingenting og her parkere man i stævnen. Vil man
spænde MC'en fast skal man selv have remiderne med.

Emnet har været vendt i dette forum før. Prøv at søge lidt på det.

Ralfi
XJ 600 Div

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 21-07-05 17:43

Ralfi skrev:

> Spodsbjerg - Tårs har specielt indrettetede MC pladser med tilhørende
> spænde dims.

Ja, de har. Sidst jeg var med var der en idiot som havde
bundet en række kunder, så beskyttelsesstykket ikke ramte
sædet. På hjemturen med en anden færge var stroppen trukket
snoet og med stor kraft ind gennem låsen. Jeg havde nær
aldrig fået den brugbar. Så vær opmærksom på at ikke alle er
lige flinke kammerater.

Ib Jakobsen

Fra : Tom Christensen

Dato : 21-07-05 23:30

Hej

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> færge var stroppen trukket snoet og med stor kraft ind gennem låsen. Jeg
> havde nær aldrig fået den brugbar. Så vær opmærksom på at ikke alle er

Tak for tips'ene.
Det er Samsø, som skal besøges.
(med hustruen bagpå)

Fra : "> Allan

Dato : 22-07-05 12:12

> [...]
> på et færgedæk?
> Har nogen derude erfaringer eller anbefalinger?

http://acer.homepage.dk/uk//uk101.JPG

http://acer.homepage.dk/uk//uk225.JPG

Et par billeder fra Esbjerg - Harwich...

Mvh
Allan