Html feed fra del.icio.us
Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 20-07-05 20:17

Hej gruppe

Kender I http://del.icio.us ? det er en samling af "delte bookmarks" med
kommentarer fra brugerne. Nu er disse data også kommet med i en søgemaskine,
der supplerer Googles Pagerank med "collaborative rank":
http://cgi.cse.unsw.edu.au/~collabrank/del.icio.us/

delicious tilbyder et html-feed af éns delte bookmarks, som man kan indsætte
på sin hjemmeside, så de seneste tilføjelser hele tiden fremgår dér.

Der er bare den hage ved det, at delicious ikke vil lægge båndbredde til at
dette feed hentes hver gang hjemmesiden vises. De skriver man skal bruge
"caching or similiar" http://del.icio.us/doc/about

Er der en enkel måde at gøre det på?

Mikkel
Weblog fra Guatemala: http://lakjer.dk/mikkel/blog/

Fra : philaweb

Dato : 20-07-05 20:52

Mikkel Møldrup-Lakjer skrev:

> [...]
> dette feed hentes hver gang hjemmesiden vises. De skriver man skal bruge

Hvad du kan gøre er, at sætte et script til at hente fra del.icio.us en
gang .f.eks. hvert halve døgn.
Dette script skal så cache de feeds du ønsker et sted på en server.
Når folk så besøger dit website, så skal dit blogroll sættes til at
hente fra din cache server.

Det bedste er naturligvis at du kører fra din egen dedikerede server med
en server cron funktion.
Det er straks sværere at finde en virtual host med cron jobs, men det
kan lade sig gøre.

--
Med venlige hilsener,

philaweb
*************

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-07-05 22:17

philaweb wrote:

> [...]
> en server cron funktion.
> Det er straks sværere at finde en virtual host med cron jobs, men det

Det kan nu ret let laves serverside iden cron.

Første gang pr. døgn en bruger kommer på siden hentes indholdet fra den
anden server og smides i en tekstfil eller en database.
Samtidigt sættes dato og klokkeslet i databasen.

Næste gang en bruger kommer ind på siden inden for samme døgn checkes
lige, om dato'en er den samme som der er sat i databasen.
Hvis ja, skal den ikke hente fra den anden side, men kun fra
tekstfilen/databasen.

--
Benny Nissen

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 21-07-05 16:03

"philaweb" <philaweb@.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en server cron funktion.
> Det er straks sværere at finde en virtual host med cron jobs, men det kan

Hej Philaweb

Jeg hoster min hjemmeside på et webhotel, som jeg selv betaler, hvis det er
det du mener?

Hvordan skriver jeg sådan et script, som du taler om, og hvor skal det
placeres?

mvh,
Mikkel