Erstatning
Fra : RC

Dato : 20-07-05 20:18

Hejsa.

Jeg har brug for lidt oplysninger.
Jeg har fået en skade i et knæ, og der arbejdes nu på erstatning.
Som følge af skaden, har jeg siden fået store problemer med hoften og det
andet knæ.
Betales der kun erstatning for selve skaden eller betales der også for
følgeskader ?

En men procent - hvad er det i kr. ?

På forhånd tak.

/Cat.

Fra : Holst

Dato : 20-07-05 20:47

RC wrote:

> [...]
> andet knæ.
> Betales der kun erstatning for selve skaden eller betales der også for

Det afhænger af størrelsen på din ulykkesforsikring. Typisk ligger de
vist omkring 1 mio. kroner ved 100 % invaliditet. Erstatningen udgør så
et vist antal procent af dette beløb. En menprocent på fem svarer
således til 50.000 kr.

Men læs dine forsikringsbetingelser. Heri burde du kunne finde svar på
dine spørgsmål.

Fra : C. Stensgaard

Dato : 30-07-05 09:07

Er der en skadevolder, udbetales også den procentvise mengrad for dennes
ulykkesforsikring.

I princippet kan du jo have 10 ulykkesforsikringer - og de ville alle komme
til udbetaling. Det er dog langt de færreste der render rundt med mere end 1
ulykkesforsikring

--
Venlig hilsen

Claus Stensgaard

// der er en bindestreg for meget i adressen !

Fra : Holst

Dato : 30-07-05 09:38

C. Stensgaard wrote:

> Er der en skadevolder, udbetales også den procentvise mengrad for dennes
> ulykkesforsikring.

Nej, det kan da ikke være rigtigt. Hvis jeg smadrer dig, vil min
ulykkesforsikring så give dig penge? Jeg har lige siddet og nærlæst
forsikringsbetingelser for et par uger siden, og så vidt jeg kan
erindrer, så falder noget sådant meget svært ind under nogen af de ting,
der stod i betingelserne for min ulykkesforsikring.

Men derimod kan det være, at min ansvarsforsikring yder noget. Det skal
jeg ikke afvise.

> I princippet kan du jo have 10 ulykkesforsikringer - og de ville alle komme
> til udbetaling. Det er dog langt de færreste der render rundt med mere end 1
> ulykkesforsikring

Ja, det kan man. Men det er jo en anden historie.