Kina MC, er de noget værd?
Fra : Svend

Dato : 20-07-05 19:00

Hej,
har set indtil flere annoncer i den blå avis på forskellige kinesiske
småcykler. Nogle af modellerne koster under kr. 9000 incl reg. afg. Er der
nogen der har prøvet/købt sådan en fætter?

Hvad gør man hvis de går i stykker, kan den lokale mekaniker reparere dem?

mvh
Svend

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-07-05 19:31

"Svend" <svkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nogen der har prøvet/købt sådan en fætter?
>
> Hvad gør man hvis de går i stykker, kan den lokale mekaniker reparere dem?

Jeg har en Geely Grand Puma som vinterkøretøj. Den starter hver dag og kører
ca 34 km/l. De ganske få reperationer der har været, kan enhver med bare
lidt fingersnilde let klare selv. Den er meget gammeldags i opbygningen.
Faktisk kun som en stor knallert. Før vinterkørsel skal den godt
rustbeskyttes, da maling og crom ikke er særlig godt.
Jeg ser sådan på det, at kan den holde i 5 til 6 år uden større vedligehold,
så kan den komme i jerncontaineren og så køber jeg en ny. Og så har jeg
stadig været billig kørende.
Hilsen Matthias

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-07-05 19:54

De fleste af kineserne kører med 40 år gammel Honda teknik, kan man leve med
en veteran konstruktion og samtidigt være klar over manglende finish. Så
tror jeg at du er godt kørende til prisen
De gamle Honda´er findes jo endnu, og med lidt snilde kan kineserne sikkert
holde lige så længe. Blot skal du ikke regne med at lak og chrom
tilnærmelsesvis kan sammenlignes, men til prisen tja du får hvad du betaler
for

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265
Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk

Fra : anders majland

Dato : 20-07-05 21:06

> men til prisen tja du får hvad du betaler for

Jeg vil vende den lidt mere positivt. På så billige maskiner er der faktisk
ingen afgift - så der får man præcist hvad man betaler for. Går man bare
lidt op i pris rammer man først 105% afgiften og så får man mindre end man
betaler for. Når man op på på bare en gennemsnitsbegyndermaskine bliver man
også ramt af 180% afgiften og så får man meget mindre end man betaler for

(Slå selv trappen for afgifter op hos told og skat - jeg kan ikke de præcise
satser da de reguleres hvert år men de første ca 7-8000kr er afgiftsfri)

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 22:17

meddelelse news:42deb7f9$0$18639$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> mindre end man betaler for. Når man op på på bare en
> gennemsnitsbegyndermaskine bliver man også ramt af 180% afgiften og så får

Forkert! motorcykler har IKKE 105% afgiftssatsen de starter på 180% der hvor
bilerne starter på 105%

--
Mvh.
Dannie

Fra : MKS - 74

Dato : 20-07-05 22:21

On Wed, 20 Jul 2005 23:17:11 +0200, "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

>Forkert! motorcykler har IKKE 105% afgiftssatsen de starter på 180% der hvor
>bilerne starter på 105%

Nåh er du nu også helt sikker på det :

http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 22:45

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh er du nu også helt sikker på det :
>
> http://www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html

Pisse ærgerligt når man ikke kontrollere sit svar de rette steder inden man
svarer

Den havde jeg fortjent... trækker det i mig igen.

--
Mvh.
Dannie

Fra : anders majland

Dato : 20-07-05 23:42

> Pisse ærgerligt når man ikke kontrollere sit svar de rette steder inden
> man svarer
> Den havde jeg fortjent... trækker det i mig igen.

Hehe - Ja satserne for mcer er ganske enkle
105 pct. af 7.900-14.500 kr. og
180 pct. af resten.

Men jeg ikke har fattet de her "Korrektion af satser for personbiler"

Fra : Richard

Dato : 21-07-05 07:17

anders majland wrote:

> Men jeg ikke har fattet de her "Korrektion af satser for personbiler"

Nej, det virker som unødig administration og flueknepperi set ifht
afgifternes størrelse. Men bunder de ikke i de skiftende importpriser
forårsaget af valuta- og andre konjunkturudsving?

Når afgiftskorrektionen ikke finder anvendelse på mc'er, skyldes det
måske, at T&S ved eller forventer, at de 1 - 10 - 100 - xxx eksemplarer af
de enkelte mc'er indkøbes på een gang, ikke løbende over året?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-07-05 21:43

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
writes:

> Hehe - Ja satserne for mcer er ganske enkle
> 105 pct. af 7.900-14.500 kr. og 180 pct. af resten.

Hmm. Mon ikke man kan købe et VFR800-stel med alle andre komponenter
fra en Honda Dax billigt nok til at det ikke ryger op i 180%?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Bjarne

Dato : 21-07-05 12:31

Hej

Har købt en Jinlun 250 - 5 til konen, og der er masser af motorcykel til
pengene (Kr.23.800 + lev.)
Holdbarheden ved jeg af gode grunde ikke noget om endnu.

Bjarne
bjarne(snabela)bc-data.dk

Fra : Armand

Dato : 15-08-05 00:23

Svend wrote:
> [...]
> nogen der har prøvet/købt sådan en fætter?
>
> Hvad gør man hvis de går i stykker, kan den lokale mekaniker reparere dem?

Det er ganske almindelig mekanik; men man kan risikere
reservedelsproblemer hvis importen svinger, som man allerede har kunnet
opleve, og måske ligefrem svigter :-/

Dertil kommer at kinamodellerne med sikkerhed vil have en kæmpe
afskrivning á ringe brugtsalgsværdi medmindre givent mærke får markeret
sig som pålidelig, velkørende og holdbar af ydre og indre.
Men mon ikke at kineserne lige skal kravle et par år eller mere, førend
at de kan gå :-/

--
Armand.

Fra : Svend