Bedste bog om Java på engelsk
Fra : Jesper

Dato : 20-07-05 17:43

Hej
Vil gerne høre hvad i synes er den bedste komplette bog på engelsk om Java.
mvh Jesper

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-07-05 19:28

Quoth Jesper:
> Hej
> Vil gerne høre hvad i synes er den bedste komplette bog på engelsk om Java.
> mvh Jesper

Sestoft: Java Precisely (http://shor.ter.dk/32260815)

Uden sammenligning.

(Bemærk at der kommer en ny udgave der dækker Java 1.5 i september.)

--
\\kristian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-07-05 19:37

On Wed, 20 Jul 2005 18:27:51 +0000, Kristian Thy wrote:

> Sestoft: Java Precisely (http://shor.ter.dk/32260815)

Er det ikke en tilsnigelse at kalde den komplet?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kristian Thy

Dato : 20-07-05 19:50

Quoth Michael Rasmussen:

> Er det ikke en tilsnigelse at kalde den komplet?

Ikke for små værdier af komplet

Hvad mener du "komplet" indebærer? Skal der også stå noget om AWT?
Swing? RMI? IDE'er? Hvor stopper det hvis bogen skal være praktisk
brugbar? Den nye version dækker "generics, reflection, annotations,
enum types, autoboxing" o.m.a. - hvad savner du?

Min erfaring er at når man har Java Precisely kan man finde
informationen i den + på intarwebnettet til at få alle de "ekstra" ting
til at virke.

Det havde selvfølgelig også hjulpet om OP havde nævnt lidt om niveau,
formål, etc.

--
\\kristian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-07-05 19:58

On Wed, 20 Jul 2005 18:49:48 +0000, Kristian Thy wrote:

> [...]
> brugbar? Den nye version dækker "generics, reflection, annotations,
> enum types, autoboxing" o.m.a. - hvad savner du?

Jeg glæder mig til at få den mellem hænderne

Personligt har jeg den tæt på at være i samme klasse som
K & R: The C Programming Language
Wirth og Jensen: Pascal User Manual and Report.
Diverse: Algo68 Rapporten.

Efter min bedste overbevisning finder man ikke bedre beskrivelser af et
programmeringssprog!

> Min erfaring er at når man har Java Precisely kan man finde
> informationen i den + på intarwebnettet til at få alle de "ekstra"
> ting til at virke.

Jeg har både 1. og 2. udgave, så jeg kender den skam godt. Jeg vil dog
karakterisere den som et opslagsbog i det fundamentale Java.

> Det havde selvfølgelig også hjulpet om OP havde nævnt lidt om niveau,
> formål, etc.
Helt enig.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-07-05 20:55

Jesper wrote:
> Hej
> Vil gerne høre hvad i synes er den bedste komplette bog på engelsk om Java.
> mvh Jesper

Jeg ved ikke hvilken der er bedst, men det er i hvert fald /ikke/
Thinking in Java af Bruce Eckel.. :)

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-07-05 21:54

Jesper wrote:

> Vil gerne høre hvad i synes er den bedste komplette bog på engelsk om Java.

Om det er den bedste, ved jeg ikke - men den er gratis (on-line) og
direkte fra kilden: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/index.html

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-07-05 22:19

Jesper <x@xxx.com> writes:

> Vil gerne høre hvad i synes er den bedste komplette bog på engelsk om Java.

Det lyder som et digert værk.

Man kan jo altid starte med "Java Tutorial"
(http://java.sun.com/docs/books/tutorial/). Når man kan alt det der
står der, ved man hvad man skal kigge efter.

THinking In Java har jeg hørt godt om men ikke læst selv.

http://www.mindview.net/Books/TIJ/
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-07-05 22:35

On Wed, 20 Jul 2005 23:18:51 +0200, Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> THinking In Java har jeg hørt godt om men ikke læst selv.
>
> http://www.mindview.net/Books/TIJ/
Hvem skal man så tro på? Dig eller Morten
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Morten Dahl

Dato : 20-07-05 23:02

Michael Rasmussen wrote:

> Hvem skal man så tro på? Dig eller Morten

Det er jo naturligvis en smagssag. Jeg kan godt lide to-the-point bøger,
og jeg blev træt af hans skrivestil..

På den tekniske side er den fyldsgørende; du ved bestemt ikke alt om
Java (Standard Edition; den berører slet ikke EE eller ME) efter at have
læst den, men du er godt hjulpet på vej - og jeg foretrækker alligevel
at lære resten via artikler, referencer osv. bagefter som ville fylde
for meget hvis det skulle ned i een bog..
Jeg kendte til C# og C++ inden vi brugte hans bog i et kursus sidste år,
og med den baggrund bliver meget af stoffet trivielt, uden god mulighed
for at trække det væsentlige ud af bogen.

Som sagt så er det hans skrivestil det der går mig mest på. /Alle/
nøgleord m.m. i paragraffer er i fed skrift og han er tydeligvis
amerikaner..

Jeg vil skyde på at Oreilly har nogle bedre bøger, http://java.oreilly.com/

Fra : Mads Bahrt

Dato : 20-07-05 23:15

Morten Dahl wrote:

> [...]
>
> Som sagt så er det hans skrivestil det der går mig mest på. /Alle/
> nøgleord m.m. i paragraffer er i fed skrift og han er tydeligvis

En (efter min mening) ret god bog om java for personer som allerede har
kendskab til et andet sprog er netop
http://www.oreilly.com/catalog/learnjava3/. Jeg har dog selv kun 2.
edition. Det er en introduktion, men den starter ikke helt fra Adam og Eva.

MVH
Mads

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-07-05 20:59

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> Hvem skal man så tro på? Dig eller Morten

Mig naturligvis.

Når du så har læst den kan du give morten ret eller ej

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-07-05 22:40

Quoth Thorbjoern Ravn Andersen:

> Mig naturligvis.

Især når du ikke selv har læst den

--
\\kristian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-07-05 23:18

Kristian Thy <thy@itu.dk> writes:

> Især når du ikke selv har læst den

Detaljer, detaljer.

Min formodning var at man nok var ny indenfor verdenen hvis man
spurgte til den _bedste_ bog. I sådan en situation kan det være rart
med en lidt ordrig introduktion til begreberne.

Jeg har selv tidligere læst Deitel og Deitels bog og den var da ok,
men ret ordrig. Jeg tør ikke tænke på hvor tyk den ville være hvis
den havde dækket 1.5 i stedet for 1.3.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Thrane

Dato : 21-07-05 22:40

Michael Rasmussen wrote:

> Hvem skal man så tro på? Dig eller Morten

Jeg vil give Morten ret, jeg har læst et par Java bøger og jeg syntes at
Bruce Eckel bruger alt for lang tid til at komme til pointen med mange
ting. Specielt de mere (vigtige) tekniske elementer i sproget og
standard bibliotekerne forsvinder blandt en masse unødvendig plader.

En bog der så måske går i den anden grøft er "The Java Biblen"
http://www.javabible.com/ jeg har kun læst den da java i sin tid var i
en version 1.3, men jeg syntes den var udemærket.
Det skal lige siges at jeg har hørt en del der syntes den var lidt for
meget et opslagsværk - men en hver sin smag

- Thrane