Radeon X600 vs. Geforce 6600 td
Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 14:18

Er blevet tilbudt en medarbejder PC med Radeon X600 (256mb) PCIe

Vist ikke det store ydelsesmonster.

Et alternativ var et Geforce 6600(td) med 256mb PCIe

Er der stor forskel på disse ???

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 16:43

> Er blevet tilbudt en medarbejder PC med Radeon X600 (256mb) PCIe
>
> Vist ikke det store ydelsesmonster.
>
> Et alternativ var et Geforce 6600(td) med 256mb PCIe
>
> Er der stor forskel på disse ???

Se tilbage i gruppen så vil du se hvad et x600pro-4 yder, jeg har sådan et i
min medarbejderpc men skal have et andet da det ikke kan klare de spil der
er i dag, mit valg faldt på det her.

http://www.pc-netto.dk/templates/product.asp?productguid=EAX850XT%2DPE%2F2DHTV256&groupguid=12250

Kim Michael Larsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 17:10

Og det hjalp ikke noget med nye chipset drivere ???

Vil det sige at det yder dårligere end et Radeon 9500 Pro ???

Du godeste !!

Fra : public@publicvoid.dk

Dato : 21-07-05 11:10

> Og det hjalp ikke noget med nye chipset drivere ???
>
> Vil det sige at det yder dårligere end et Radeon 9500 Pro ???
>
> Du godeste !!

Jep, det kan virker underligt at seneste model ofte yder dårligere end sidste
generations topmodel, men sådan har det faktisk altid forholdt sig med 3D
grafikkort. Dog skal du være opmærksom på at den nye generation har nyere
features, som kan anvendes til at lave flere effekter i billedet. Så selv
om det gamle kort yder dårligere, kan det nye lidt flere tricks. Oftest går
der dog en rum tid iden spiludviklerne begynder at udnytte de nye effekter,
så der er som regel ikke noget tabt ved at være en generation bagud.

---
Med venlig hilsen,
Søren Lund
www.publicvoid.dk

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-07-05 10:59

<public@publicvoid.dk> wrote in message

> Jep, det kan virker underligt at seneste model ofte yder dårligere end
> sidste generations topmodel, men sådan har det faktisk altid forholdt sig
> med 3D grafikkort.

Det startede faktisk først med nVidias GeForce model. Efter der kom lavede
de en TNT2 M64 model som var ret så ringe, hvorfor den kom er der ingen
mening i. Men da GeForce kortet var outdatet og man begyndte at lave
GeForce2, det kom i 3 varianter GeForce, GeForce2 GT og en GeForce2 MX,
sidstnævnte MXeren var ringere en GeForce256 med 64mb Ram, men havde de nye
shaders. Og sådan er det så fortsat.

> [...]
> dog en rum tid iden spiludviklerne begynder at udnytte de nye effekter, så
> der er som regel ikke noget tabt ved at være en generation bagud.

Jeg har siddet på et GeForce3 Ti500 siden det kom ud og det har ikke givet
de store problemer bortset fra de nyeste spil ikke rigtig kunne udnyttes.
Men nu har jeg fået mig et X700Pro 256mb og det er jeg skam godt glad for.

Mvh
Simon

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 20-07-05 21:21

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> skrev i en meddelelse
> Er blevet tilbudt en medarbejder PC med Radeon X600 (256mb) PCIe
>
> Vist ikke det store ydelsesmonster.
>
> Et alternativ var et Geforce 6600(td) med 256mb PCIe
>
> Er der stor forskel på disse ???

Du kan se det her:
http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html

mvh Frank

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-07-05 15:09

"Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote in

> Er blevet tilbudt en medarbejder PC med Radeon X600 (256mb) PCIe
>
> Vist ikke det store ydelsesmonster.
>
> Et alternativ var et Geforce 6600(td) med 256mb PCIe
>
> Er der stor forskel på disse ???

Nej, de er begge forholdsvis dårlige til de nye spil.

Gå efter mindst X700Pro eller 6600GT, det kommer du længere med hvis du vil
spille nyere FPS spil. De bedste/nyeste kort er dog også efterhånden lige
så dyre som en hel pc - så hvis du kan leve med en lidt ældre model end
X850 og 7800 kan du spare mange penge og generelt kan man få fin ydelse med
forrige model i de nuværende spil.

Hvis jeg skulle købe noget i dag ville det nok blive et 6800, eller et X800
Pro kort - da de begge er blevet afløst af nye og endnu dyrere kort. Derfor
er de efterhånden til at erhverve sig til menneskepenge og de performer
stadig glimrende i langt de fleste spil.

Mvh.
Flemming