Min næste bil
Fra : Andy Dufresne

Dato : 20-07-05 10:38

Hej,

Jeg overvejer at min næste bil skal være en Audi 80 TDi fra 93/94 (der
omkring). Noget jeg skal være specielt opmærksom ved dem?

Nåh ja - Andre gode forslag til 'den næste bil' modtages da gerne. Nej IKKE
salgsforslag.....

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 15:37

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 15:43

> Jeg overvejer at min næste bil skal være en Audi 80 TDi fra 93/94 (der
> omkring). Noget jeg skal være specielt opmærksom ved dem?

Et godt valg, den ruster stort set ikke, men tjek baggagrumsklappen
grundigt, den kan være en svaghed.
Tjek også skærmkanter for rust, har den haft en skade og er lavet med dårlig
stumper er det oftest her det viser sig først.

Kabinen / interiøret er næsten ikke til at slide op.

1Z motoren som er den første VAG TDI er nok også dem mest solide TDI, men få
tjekket timingen på pumpen. Det kan give en indikation om den er slidt. Det
kan tjekkes med VAG-com, eller ved et Audi værksted. Lyt efter mislyde fra
starteren den er et svagt punkt på de årgange, men kan dog fåes uorg. til
rimelige penge.

--
/Claus

HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf

Fra : Mogens

Dato : 20-07-05 18:50

On Wed, 20 Jul 2005 16:42:35 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> den ruster stort set ikke

PÃ¥ min kammerats een-ejers udgave (!) - der aldrig var skadet eller
repareret - rustede begge forskærme op på 12 år.

>Kabinen / interiøret er næsten ikke til at slide op.

Sæderne kan se noget nussede ud, og det kan sjældent oprettes.

Det er min vurdering, at man får meget for pengene. Jeg ville aldrig
købe modellen uden servo, men måske dét er standard på diesel-udgaven?

Mvh Mogens...

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 19:55

> På min kammerats een-ejers udgave (!) - der aldrig var skadet eller
> repareret - rustede begge forskærme op på 12 år.

Underligt - rust i skærmene er ellers ikke normalt, med mindre man har kørt
kanterne af :(
Audi ruster faktiskt meget værrer, selv de sidste årgange der tog
navneforandring til A6.
Min kammerat har en 1987'er 90 Q'er han fik for et par år siden en ny
bagklap, ellers intet rust.
Jeg ved godt at galvanisering ikke forhindre rust, men den er generelt godt
beskyttet.

> Sæderne kan se noget nussede ud, og det kan sjældent oprettes.

Der er meget sjældent huller i, men sidder man og tørre fingre af i sædet
vil det jo blive nusset.
Skumgummiet i sædebunden kan godt blive noget udtrådt, men en ny bund fåes
stadig for ca. 50 Euro.
Og er ret nem at skifte.

> Det er min vurdering, at man får meget for pengene. Jeg ville aldrig
> købe modellen uden servo, men måske dét er standard på diesel-udgaven?

Dohh! Kan den fåes uden - den må være forfærdelig tung.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 20-07-05 20:10

Tak for jeres svar.

Det lyder til, at i begge synes det er en udemærket bil.

Ved i hvor man evt. kan finde sådan en? - Kan det betale sig at importere
dem? (Regner jeg egentlig ikke med at det kan).

Jeg er fuldt ud klar over, at man, trods galvanisering, stadig skal
vedligeholde bilen, og ikke mindst undervognsbehandle den, men det kan da
absolut ikke skade.

Jeg har set mig lidt om, og man kan få en del, der har gået mellem 200.000
og 300.000 til omkring 100K +- 20K - Er det ikke lidt dyrt, eller hvad kan
jeg forvente af sådan en bil - det er jo ikke nødvendigvis dyrt, hvis de
f.eks. har en tendens til at køre 600-700.000 uden de store problemer. (SÅ
ville det jo stadig være 300-400.000 i sådan en)

Endnu engang tak for jeres svar

Fra : Mogens

Dato : 20-07-05 20:53

On Wed, 20 Jul 2005 21:09:52 +0200, "Andy Dufresne"
<andy-dufresne@indbakke.dk> wrote:

>Tak for jeres svar.

Selvtak

>Det lyder til, at i begge synes det er en udemærket bil.

Jow, jow - hvis man kan leve med den lille kabine...

>Kan det betale sig at importere dem?

Ja da!
Find din nye bil her: www.mobile.de / www.autoscout24.de
Regn afgiften ud ved at beregne 63% af en dansk udgave af samme bil,
til salg ved en dansk forhandler...

Hvis du mener, de normalt ligger på 100.000 kr i DK, har du 37.000 kr
eller 5.000 euro at købe for sydpå. Dét koster de ikke dernede!

> [...]
>f.eks. har en tendens til at køre 600-700.000 uden de store problemer. (SÅ
>ville det jo stadig være 300-400.000 i sådan en)

Rolig nu - det er jo ikke nogen Mercedes. En moderne diesel har ikke
samme holdbarhed som en traditionel mercedes kvalitet fra gamle dage!

>Endnu engang tak for jeres svar

Jamen vi sidder jo her gerne for det samme.

Mvh Mogens...

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-05 09:13

> Rolig nu - det er jo ikke nogen Mercedes. En moderne diesel har ikke
> samme holdbarhed som en traditionel mercedes kvalitet fra gamle dage!

En TDI med 200.000 km på klokken kan sagtens have mange km i sig endnu, men
ved 300.000 kan der sagtens begynde at komme dyre reps. (men den kan også
være OK) diesel pumpen er nok der man skal være mest på vagt. 6 -700.000 km
er nok at skyde en del over målet. Omend jeg har en bekendt hvis 1,9
turbodiesel forlængst har rundet 600.000 med kun toppakning og dyserrør på
samvittigheden.

Topstykker er iøvrigt en akilleshæl på dieselbiler også Mercedes, de vil
gerne revne.

Fra : Andy Dufresne

Dato : 21-07-05 13:52

Tak for dit svar - Nu fik du mig da alligevel til at kigge efter, og ja, der
kan da være noget at spare.... Eller der kunne måske blive råd til en A4 1,9
TDi i stedet....

Så hvad er der at sige om den??

Jeg troede egentlig ikke at brugte biler var billigere dernede. Troede at
forskellen kun bestod i afgiften - Men det er da vist ikke rigtigt....