VW Passat - Tændrørs skift
Fra : DrPepper

Dato : 20-07-05 09:17

Jeg besluttede i går at jeg ville tage pløkkerne ud og se hvilken stand de
var i, men jeg belv da noget overrasket da jeg havde frigjort motoren for
diverse plastik-låg ...... når man trækker den første tændrørshætte af,
finder manud af at denne er ca 10-15cmlang, og at tændrøret sidder inde midt
i motoren, fo ikke at tale om cyl 3 & 4 hvor tændrørshætterne er dækket af
en eller anden underlig mekanisk dims .....

Så spørger jeg så .... hvor får man fat i sådan en fyr til at trække
tændrørene ud med, og er der noget man skal være særligt opmærksom på ved
cyl 3& 4 ?

PFT

David

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-05 11:10

"DrPepper" <db@FJERNflexhost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så spørger jeg så .... hvor får man fat i sådan en fyr til at trække
> tændrørene ud med, og er der noget man skal være særligt opmærksom på ved

Du skal da bare have en top hvori der sidder en o-ring, så følger pløkkerne
med ud når de er løsnet. De topnøglesæt jeg har, har denne o-ring.
At de sidder så langt inde i motoren skyldes jo de 2 overliggende knaster
som stjæler en masse plads i toppen. Og "man" bruger ikke længere det med at
lade røret gå ind fra siden (pga. LeanBurn og optimal forbrænding)

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-07-05 17:06

> Du skal da bare have en top hvori der sidder en o-ring, så følger
> pløkkerne med ud når de er løsnet.

Jeps, en tændrørs-top, 16mm., og den LÆNGSTE forlænger i sættet. Kan du så
ikke skrue forbi/igennem den mekaniske "dims", som jeg ikke liiige har
fantasi til at forestille mig hva' er. Hvis det da ikke er
indsugnings-manifolden, som på Skodaaen, for det passer med at det er cyl
3&4 der "spærres".