height og min-height
Fra : Steen

Dato : 20-07-05 08:40

Jeg ønsker at lave en ramme i en <div> med en fast minimumshøjde på 400px.
Rammen skal udvides i højden, såfremt der indsættes flere data end højden
giver plads til

I IE virker stylen min-height ikke når den sættes på en <div>, men til
gengæld virker stylen height efter hensigten. Men det giver så problemer i
FF og Opera. I disse 2 browsere skal benyttes stylen min-height for at opnå
samme effekt.

Jeg har prøvet at lægge begge styles ind i min css-fil, men det kan man
ikke. Man selvfølgelig lægge en tabelcelle ind, for der virker min-height
også i IE, men der må være en anden måde at gøre det på.

Er der nogen der kan anvise en metode ?

på forhånd tak

Steen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 20-07-05 09:24

Steen wrote:

> Er der nogen der kan anvise en metode ?

Brug conditional commets til at servere et ekstra IE-stylesheet, hvor du
sætter height.
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp

Mens du bruger min-height i dit standard-stylesheet, som bliver serveret
til samtlige browsere.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Steen

Dato : 20-07-05 09:48

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mens du bruger min-height i dit standard-stylesheet, som bliver serveret

Det var lige hvad jeg havde brug for - en enkel og let løsning. - der er
testet i IE, FF og Opera

Mange tak for hjælpen

Steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-07-05 22:16

Steen wrote:
> [...]
> end højden giver plads til
>
> I IE virker stylen min-height ikke når den sættes på en <div>,

Nej, IE forstår ikke min-height sat på en div. Men det findes der råd for:

http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/minheight.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/