/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Rettigheder til et domæne
Fra : vip


Dato : 19-07-05 20:16

Hej gruppe,

Jeg har et spørgsmål omkring rettighederne til et dk domænenavn.

A sender en mail til webhotel B om bestilling på et webhotel inkl. domæne.

B sender en bestilling afsted til DK Hostmaster og opretter webhotellet,
hvorefter B sender A en faktura.

Da A har modtaget en faktura, ringer A og afbestiller webhotellet, da A
hellere vil have det andet sted, men vil gerne betale for domænet.

B afviser da alt er leveret og A bruger agumentet, at det ikke var en
bestilling, men en forspørgsel om pris.

Domænet står nu i A´s navn og A flytter domænet hen til ny udbyder men
glemmer fakturaen til B.

Når domænet står i A´s navn kan B så stille noget op, når nu domænet er
flyttet m.v.?


Hvordan mener i at A står hvis B vil sende sagen videre?


Mvh.
VIP



 
 
Claus Tersgov (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 19-07-05 23:07


"vip" <vip@vip.cybercity.dk> skrev

> A sender en mail til webhotel B om bestilling på et webhotel inkl. domæne.
> B sender en bestilling afsted til DK Hostmaster og opretter webhotellet,
> hvorefter B sender A en faktura.
> Da A har modtaget en faktura, ringer A og afbestiller webhotellet, da A
> hellere vil have det andet sted, men vil gerne betale for domænet.
> B afviser da alt er leveret og A bruger agumentet, at det ikke var en
> bestilling, men en forspørgsel om pris.
> Domænet står nu i A´s navn og A flytter domænet hen til ny udbyder men
> glemmer fakturaen til B.
> Når domænet står i A´s navn kan B så stille noget op, når nu domænet er
> flyttet m.v.?
> Hvordan mener i at A står hvis B vil sende sagen videre?

Dårligt!

Har man bestilt en ting, så hænger man naturligvis på den. Og det bliver
ikke bedre af, at A endda tilbyder at betale for domænet. det er en
erkendelse af, at der ikke er sket en forspørgsel men en egentlig
bestilling.

Det eneste man måske kan bruge er de 14 dages fortrydelses ret, hvis
webhotellet tilbyder det. men det vil kræve, at hotellet ikke er taget i
brugt, og at koder og login aldrig har været brugt. Spørgsmålet er så, om
der overhovedet er fortrydelsesret, det er der en hel del uenighed om. Men
mange webhoteller giver det alligevel.

Claus



Jonathan Stein (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jonathan Stein


Dato : 20-07-05 22:15

Claus Tersgov wrote:

> Det eneste man måske kan bruge er de 14 dages fortrydelses ret, hvis
> webhotellet tilbyder det. men det vil kræve, at hotellet ikke er taget i
> brugt, og at koder og login aldrig har været brugt. Spørgsmålet er så, om
> der overhovedet er fortrydelsesret, det er der en hel del uenighed om. Men
> mange webhoteller giver det alligevel.

Dem, der frivilligt giver fortrydelsesret, vil formentlig give den selv
om hotellet har været taget i brug - og hvis udbyder ikke af sig selv
tilbyder fortrydelsesret, vil det næppe kunne betale sig at føre en
prøvesag for det.

M.v.h.

Jonathan

--
Er din email vigtig? Er du træt af, at din hjemmeside er nede?
Stabilt webhotel på redundant setup med daglig backup.
POP3, IMAP, PHP, JSP, Java, Perl, Python, Telnet, SSH, Cron-jobs m.v.
http://www.jsp-hotel.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste