Koteletter i fad
Fra : MigSelv

Dato : 19-07-05 16:31

Her om 14 dage får jeg 11 gæster hvor vi skal have koteletter i fad og nye
kartofler.

De kommer først på eftermiddagen, så jeg tænkte på hvor meget jeg kan gøre
klar om formiddagen? Kan jeg ikke gøre "sovsen" klar? Og kan jeg evt. brune
koteletterne også, eller er det en dårlig ide´, når nu de ikke bliver helt
stegt færdig?

Nogen der har nogele gode ideer til lidt spændende grønt vi også kan få til?

Og evt en dessert nu jeg er i gang hihi

På forhånd tak

Fra : marix

Dato : 19-07-05 20:39

MigSelv wrote:

> [...]
> koteletterne også, eller er det en dårlig ide´, når nu de ikke bliver helt

du kan godt gøre saucen klar og så bare hælde den over lige inden du
putter det i ovnen. hvis den er for tyk kold, kan du lige varme den lidt
op, så den er mere medgørlig.
du kan også godt brune kotelletterne af inden, sørg dog for at du ikke
gennemsteger dem, så de bliver kedelige.
som sauce ville jeg svitse lidt løg af i smør og koge lidt hvidvin ind.
tilsætte et bundt timian (bind det fast til øret på gryden, så du kan
fiske den op igen). tilsæt fløde og evt. kulør. smag til med salt og peber.
jeg ville evt. koge nogle bønner og gulerødder. eller andre grøntsager
og lægge dem over kotelletterne og inden saucen. server med ris eller
nye kartofler.
dessert...hmmm. ingen ideer lige nu.
/marix

Fra : Nette

Dato : 20-07-05 10:50

"MigSelv" skrev

> [...]
brune
> koteletterne også, eller er det en dårlig ide´, når nu de ikke bliver

Jeg har flere gange præsteret at lave det HELE klar i det ildfaste fad dagen
før og blot sat det på køl. En time inden spisetid, har jeg så smidt det i
ovnen ved 200 grader. Og imellemtiden dækket bord, kogt ris og taget imod
gæsterne. Jeg har også et par gange lavet et fad ekstra, som kom i fryseren.
( Også inden turen i ovnen).
Men det forudsætter selvfølgelig at løgene er kogt, champignon er ristet og
koteletterne er stegt inden det hele kommer i fadet. ( Jeg ved jo ikke lige,
hvordan du laver det).

> Nogen der har nogele gode ideer til lidt spændende grønt vi også kan få
til?

Jeg plejer at lave en gang harlekinsalat til: salatstrimler, ærter,
appelsinstykker og rød peber.

Nette