Kuglegrill
Fra : T

Dato : 19-07-05 11:18

Jeg er ofte i tvivl om, hvilke skåle der kan laves mad i på grillen. Kan man
gå ud fra, at de skåle/fade, der kan bruges i ovnen/microen, osse kan bruges
i kuglegrillen ?? Eller er det mest sikre blot at bruge diverse foliebakker
?

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-07-05 13:42

T wrote:
> Jeg er ofte i tvivl om, hvilke skåle der kan laves mad i på grillen. Kan man
> gå ud fra, at de skåle/fade, der kan bruges i ovnen/microen, osse kan bruges
> i kuglegrillen ??

Du har sikkert regnet ud at ting af plastic, der fint duer i mikroovn,
ikke er gode i hverken almindelig ovn eller grill

> Eller er det mest sikre blot at bruge diverse foliebakker

Generelt kan du bruge alt af metal. Jeg er dog ikke sikker på at
fade/forme med slip-let belægning duer i grill idet varmen måske kan
beskadige dem.

Ebbe

Fra : T

Dato : 19-07-05 21:36

> [...]

Generelt kan du bruge alt af metal. Jeg er dog ikke sikker på at
fade/forme med slip-let belægning duer i grill idet varmen måske kan

Hvor kan man (jeg) få formuleret mig fjollet - så jeg kan godt forstå dit
"smilende" svar....

Jeg tænker konkret på ovnfaste glasfade/-skåle (f.eks tærteforme), og
stentøjsfade (de såkaldte roastbeeffade). Kan de komme i kuglegrillen - uden
at ta skade ??

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-07-05 00:32

On Tue, 19 Jul 2005 22:35:49 +0200, "T" <ikkeibrug@ofir.dk> wrote:

>Jeg tænker konkret på ovnfaste glasfade/-skåle (f.eks tærteforme), og
>stentøjsfade (de såkaldte roastbeeffade).

*Hvis* du bruger inddirekte varme i din kuglegrill, så kan du sætte
alle de ting i den, som kan sættes i en almindelig ovn. Hverken mere
eller mindre.

--
mfg
Hans Pedersen