Aalborg - København
Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 21:19

Vi skal på en rejse til indien til vinter og i den forbindelse vil vi flyve
fra Aalborg til København og retur.

Jeg har kigget mig lidt omkring og tilsyneladende er SAS billigst på ruten
med billetpriser på kr. 402 + div. afgifter. Kan det gøres billigere?

En anden ting er at vi har naturligvis fået et ankomsttidspunkt for hvornår
vi er tilbage i danmark (fra indien) efter endt ferie. Men flyet kan jo
naturligvis være forsinket. Så at købe billetter til hjemturen til Aalborg
(fra København)er lidt et lotterispil. For vi er i Danmark kl. 15 og man
kunne jo fristes til at købe billetter til kl. 17. Men det er nok
risikabelt.. Så kan vi vælge at købe en meget sen billet fx. kl. 21 men det
er jo temmelig lang ventetid i lufthavnen hvis vi kommer hjem rettidigt. Vi
kan selvfølgelig også købe en flexibel billet til hjemturen, men den er
næsten dobbelt så dyr.

Kan man købe en billet fra københavn til Aalborg i københavns lufthavn samme
dag som man skal bruge den og er der chance for at man kan få de billige
billetter (kr. 402) ??. Det skal siges at det er uden for højsæson, nok
nærmere lavsæson.

Tomas

Fra : Holst

Dato : 19-07-05 21:52

Rikke og Tomas Sørensen wrote:

> [...]
> kan selvfølgelig også købe en flexibel billet til hjemturen, men den er

Ja, det er absolut ikke spændende at vente i en lufthavn, når man gerne
vil hjem. Tilbragte engang selv ni timer i Heathrow.

Skiftet fra udenrigs til indenrigs kan klares på 1 time, hvis bagagen er
tjekket ind helt frem til din slutdestination. Skal du derimod ned og
hente bagagen og tjekke den ind igen til din indenrigsflyvning, skal du
i hvert fald regne med 1,5 time.

Og det forudsætter så, at flyet fra Indien lander rettidigt.

Den ene gang, jeg har fløjet langt (dvs. fra Australien), landede vi i
Heathrow før tid, men det betyder jo ikke, at dit fly også gør det.
Mange oplever jo det modsatte

Skal flyet planmæssigt lande kl. 15, så er kl. 17 helt sikkert det
allertidligste, du kan regne med. Problemet er jo lidt, at hvis du så
bestiller en billet til kl. 17, så er pengene jo hældt lige ud af
vinduet, hvis flyet er forsinket.

Var jeg dig, ville jeg begynde at overveje at tage toget fra Kastrup
Lufthavn til Aalborg. Det er billigere, kører hele tiden, og du kan tage
med det uden pladsbillet. Men det tager jo en fem tider fra Kastrup til
Aalborg, men tiden er måske bedre brugt sådant, end at sidde i
lufthavnen og vente.

> [...]
> dag som man skal bruge den og er der chance for at man kan få de billige
> billetter (kr. 402) ??. Det skal siges at det er uden for højsæson, nok

Tjah. Prøv at spørg SAS. Men skal du til at købe billet, så skal du
afsætte endnu ekstra tid til skiftet. Billige billetter købes normalt
"lang" tid før, så mit umiddelbare gæt er, at det kan være en halvdyr
fornøjelse at købe en billet lige inden afgang.

Fra : Kristian

Dato : 20-07-05 07:07

Holst <newsjul05@shelter.dk> wrote:

> [...]
>"lang" tid før, så mit umiddelbare gæt er, at det kan være en halvdyr
>fornøjelse at købe en billet lige inden afgang.

Jeg ved jo ikke , hvor lang tid har mellem flyene på udrejsen, men
forsinkelser her kunne jo evt også betyde at i missede flyet til
Indien. Så toget lyder nok som det mest sikre, og de kører jo direkte
til Kastrup lufthavn.

Kristian

Fra : Holst

Dato : 20-07-05 08:27

Kristian wrote:

> [...]
> forsinkelser her kunne jo evt også betyde at i missede flyet til
> Indien. Så toget lyder nok som det mest sikre, og de kører jo direkte

Ja, men togene kan jo også volde problemet. Så falder der en køreledning
ned, og det hele går i stå i et par timer. Eller en eller anden idiot
hopper ned foran toget og lignende.

Når alt kommer til alt, er det eneste fornuftige at tage af sted i så
god tid, at man har mulighed for at skifte til en taxi undervejs, hvis
det går galt.

Jeg hørte engang om én, som tog en taxi fra Viborg til Kastrup, fordi
han ikke lige havde læst køreplanen ordentligt og opdaget, at togene
altså kørte anderledes om lørdagen/søndagen/whatever, så det tog, som
han havde tænkt sig at skulle med, kørte slet ikke den pågældende dag.

Det er sikkert en dyr fornøjelse, men det er jo nok endnu dyrere at
komme for sent til flyet.