Ebay - betaling... Sprøgsmål
Fra : Ninja Rider

Dato : 18-07-05 23:08

Hejsa

Jeg har købt en ting i en E-bay shop i England, men der bruger de
åbenbart ikke Paypal, men der står at jeg kan betale med Credit card.
Hvordan skal jeg gøre det?
Jeg har indtilvidre fået det totale beløb jeg skal betale (30.95£) men
hvordan gør jeg det? Jeg skal vel ikke sende koden fra mit visa kort? ;)

Er alternertivet at jeg bankoverføre pengene?

Mvh Emil
--
Kawasaki ZXR750 Ninja
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 19-07-05 04:14

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har indtilvidre fået det totale beløb jeg skal betale (30.95£) men
> hvordan gør jeg det? Jeg skal vel ikke sende koden fra mit visa kort? ;)

Faxe en kopi af forsiden på dit visakort, så skulle det vist være okay?
Eller ringe og give dem nummeret.

> Er alternertivet at jeg bankoverføre pengene?
>
> Mvh Emil
> --
> Kawasaki ZXR750 Ninja
> http://dfmc.dk/?id=26

Thomas

Fra : Bo Christensen

Dato : 19-07-05 07:18

> hvordan gør jeg det? Jeg skal vel ikke sende koden fra mit visa kort? ;)
Du skal HELT sikkert ikke sende dem pin-koden !
Du skal nok nærmere oplyse dem nummeret på kortet og udløbsdatoen,
evt. pr fax, så du ikke sender det via nettet.
/bo

Fra : siavash.taghizadeh@g~

Dato : 19-07-05 07:27

Ninja Rider wrote:
> [...]
> hvordan gør jeg det? Jeg skal vel ikke sende koden fra mit visa kort? ;)
>
> Er alternertivet at jeg bankoverføre pengene?

Hej Emil

Jeg har købt mange e-bay artikler. Jeg plejer at spørge om sælgerens
følgende data, så jeg selv kan overføre pengene via min bank:

Navn og adresse
IBAN
BIC

Hvis du har homebanking, kan du meget simpelt gøre det. Denne metode
er mest sikker måde at betale på Internet. Jeg vil ikke sende kopi af
mit Visa-kort til nogen, idet man uden kode kan hæve på kortet.

vh
Siavash T.

Fra : m0rt3n

Dato : 19-07-05 12:14

"Ninja Rider" <Gundersen@Tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> der står at jeg kan betale med Credit card.
> Hvordan skal jeg gøre det?
> Er alternertivet at jeg bankoverføre pengene?

Jeg sender altid kortnummer + udløbsdato over email. Det er sikrere end at
overføre med bank. VISA går ind og hjælper dig hvis du bliver snydt. Ved
bankoverførsel står man alene.
m0rt3n zrx1100

Fra : flemsus

Dato : 19-07-05 15:02

m0rt3n wrote:
> [...]
> end at overføre med bank. VISA går ind og hjælper dig hvis du bliver
> snydt. Ved bankoverførsel står man alene.

Jeg har før gjort ligesom Morten, dog delt oplysningerne over 2 mails.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Armand

Dato : 23-07-05 02:07

Ninja Rider wrote:
> [...]
> hvordan gør jeg det? Jeg skal vel ikke sende koden fra mit visa kort? ;)
>
> Er alternertivet at jeg bankoverføre pengene?

Jeg tror at der i den mellemliggende tid er idløbet en
bekræftigelses-mail fra sælger og hvori du på enkleste vis har kunnet
forfølge et hyperlink til deres betalings-arrangement, som oftest vil
være baseret på Visa-kort.

Hvis ikke, har du istedet fået et mail med deres bank-detaljer (á BIC &
SWIFT), som man så skal overføre til.

Ikke sandt??

Overførsler koster penge og er langsommelige (á mellemliggende tid inden
man har mulighed for at komme i banken, samt overførsels-tiden), så her
i huset har vi vænnet os til i videst mulige omfang at gå udenom sælgere
uden Pay-pal eller Visa -betaling!

--
Armand.