Sv650 Grøn afgift
Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 18-07-05 21:30

Hej,

Jeg har købt mig en SV650 (til levering i morgen ), og vil høre hvad
sådan en svinger koster i grøn afgift, da jeg faktisk ikke er kalr over det,
og ikke rigtig synes jeg kan finde noget på nettet.

Mvh.

Crilles

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-07-05 22:07

"Crilles Bak Rasmussen" <crilles@no-go.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det,
> og ikke rigtig synes jeg kan finde noget på nettet.

580 bananer om året.
--
Brian Sørup
VFR 750 F RC36

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 22:49

Crilles Bak Rasmussen skrev i meddelelsen
<42dc1158$0$18647$14726298@news.sunsite.dk>...
>Hej,
>
>Jeg har købt mig en SV650 (til levering i morgen ), og vil høre hvad
>sådan en svinger koster i grøn afgift,

Ingen grøn afgift, men derimod vægtafgift, som er ens for alle MC'er, Kr.
580,- årligt.

mvh
Orla

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 18-07-05 23:20

Orla Pedersen skrev:

> Ingen grøn afgift, men derimod vægtafgift, som er ens for alle MC'er, Kr.
> 580,- årligt.

Kan det nu også passe.

Se:
http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Meddelelser/1809.pdf

Ib Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 08:42

Ib Jakobsen skrev i meddelelsen
<42dc2b1a$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Kan det nu også passe.
>
>Se:
>http://www.fstyr.dk/graphics/synkron-library/faerdselsstyrelsen/Dok/Love/Me
ddelelser/1809.pdf

Hmmm..... Og kun frem til 2006, og ikke nogen automatik, Du, eller
forhandleren skal selv søge....

Nogen der har sparet sin vægtafgift på en EURO3 godkendt mc ?

mvh
Orla

Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 19-07-05 08:49

Tak for svarene :)

Mvh. Crilles

Fra : Bo Skjøtt

Dato : 19-07-05 20:09

Jeg overvejer også at købe en SV650 og er interesseret i at vide hvad den
koster i forsikring, hhv. ansvar og kasko. Har du nogle tal for dette?

Fra : Crilles Bak Rasmusse~

Dato : 19-07-05 20:50

"Bo Skjøtt" <bcs@dk2net.dk> wrote in message
> Jeg overvejer også at købe en SV650 og er interesseret i at vide hvad den
> koster i forsikring, hhv. ansvar og kasko. Har du nogle tal for dette?

Hej,

Jeg forsikrer gennem Ingeniørforeningens gruppeforskiring (Tryg), hvor den
går i kategorien custom og touring. Jeg er over 25, og kører uden
vinterdækning. Det giver i mit tilfælde en præmie på 6.200, med 3.500 i
selvrisiko.

Tror det er noget dyrere at forsikre hvis man ikke har noget tilhørsforhold.
Forhandleren (Enghave motor) kunne tilbyde en forsikring der var noget
billigere end en standard Tryg forsikring, hvis jeg lånte pengene gennem
dem. Tilgengæld var det så noget dyrere at låne penge igennem dem ifht. min
bank. Men jeg tror stadig godt det kunne have betalt sig, hvis jeg ikke var
med i ingeniør foreningen.

Ellers held og lykke med det, jeg er superglad for den :)

Med venlig hilsen

Crilles

Fra : Ole Hansen

Dato : 20-07-05 07:34

Bo Skjøtt wrote:
> Jeg overvejer også at købe en SV650 og er interesseret i at vide hvad den
> koster i forsikring, hhv. ansvar og kasko. Har du nogle tal for dette?

Lidt forskelligt.. :) Jeg giver ca. 6300 for kasko for min S'er.. Kig
her: http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=192

--
Ole Hansen