CBR400RR
Fra : elvis

Dato : 18-07-05 20:12

Hejsa

Laves CBR400 ikke mere?
Synes nemlig ikke, at jeg kan finde den i mc-revyen.

Laver Honda slet ikke nogle CBR-modeller mellem 125 og 600CC?
Savner en lille let sportcykel til at køre på bane med.

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 18-07-05 20:18

> Laver Honda slet ikke nogle CBR-modeller mellem 125 og 600CC?
> Savner en lille let sportcykel til at køre på bane med.

De laver da CBR 125 med samfulde 13,2 hk. Ikke meget ræs der. De har
desværre rettet teksten på siden hos www.honda-mc.dk. Synd. Der stod ellers
"encylindret rækkemotor"

Men ellers skal man vel bare til at importere? Der kører sikkert masser af
mindre cykler rundt i lande hvor kubiktallet har en væsentlig omkostning.

FOCs
Honda MTX 125 R og 20,4 HK! (måske)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 19-07-05 13:10

"Freddy O. Christensen" <foc@rosenholmsxxxx.net> writes:

> De laver da CBR 125 med samfulde 13,2 hk.

Der mangler da et 'k' i 'samfulde' - de skulle ihvertfald skamme sig

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-07-05 08:51

Freddy O. Christensen wrote:

> De laver da CBR 125 med samfulde 13,2 hk. Ikke meget ræs der. De har
> desværre rettet teksten på siden hos www.honda-mc.dk. Synd. Der stod ellers
> "encylindret rækkemotor"

DOH! Har de fået det rettet til stjernemotor?

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 18-07-05 20:25

On Mon, 18 Jul 2005 21:11:49 +0200, "elvis" <no@mail.com> wrote:

>Laves CBR400 ikke mere?

Nej, prod. sluttede vist sidst i 90'erne

>Synes nemlig ikke, at jeg kan finde den i mc-revyen.

De har AFAIK aldrig været officielt importeret til landet af
importøren, det var oprindeligt modeller tiltænkt det japanske
hjemmemarked, der så er parallelimporteret af mange forskellige.

>Laver Honda slet ikke nogle CBR-modeller mellem 125 og 600CC?
>Savner en lille let sportcykel til at køre på bane med.

Hvorfor ikke en brugt CBR400RR, NC30 eller NC35? Gode såvel til gade
som til bane - De _er_ nu ikke så lette igen, hvis du virkelig vil ha'
noget let til bane så skal det være en 2T'er der er en drøm at køre
når det spiller og et mareridt når det ikke gør.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Richard

Dato : 18-07-05 21:35

elvis wrote:
> Laves CBR400 ikke mere?

Det ser ud til, at den udgik i 2001 jvf Honda's timeline:
<http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx/index6.html>
i Japan, idet mindste, ligesom 250'eren på ditto /index5.html

> Savner en lille let sportcykel til at køre på bane med.

Skal det være CBR400RR, er udvalget sikkert størst i UK, hvor grå import
af især mindre japanere har været ganske udbredt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK