Gødning til ny-sået græsplæne?
Fra : Angina

Dato : 19-07-05 16:31

Hej i gruppen!

Vi bor i en lejet ejendom med have, og har nu fået lavet haven om for 2.
gang...
Der blev sået græs for 3 uger siden, og det spirer så småt derude. Vi har
hjulpet lidt på vej ved at vande hver aften.
Kan vi hjælpe den mere på vej ved at give gødning nu? Det er ikke alle frø
der har åbnet sig endnu...
Vi er frygtelig utålmodige efter at kunne bruge haven igen.

Fra : Pilen

Dato : 19-07-05 23:06

I kan godt gøde med lidt kvælstof gødning , men vent til det er regnvejr .
Ole

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-07-05 19:41

On Wed, 20 Jul 2005 00:05:46 +0200, "Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern
(10)> wrote:

>I kan godt gøde med lidt kvælstof gødning , men vent til det er regnvejr .

Gødning bør altid strøes ud i tørvejr, når planterne også er tørre,
ellers kan man risikere at det svider planterne.

Fra : Pilen

Dato : 21-07-05 12:16

Eller når det regner , så bliver det skyllet ned på jorden mellem
planterne
..
Ole

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-05 20:34

On Thu, 21 Jul 2005 13:15:55 +0200, "Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern
(10)> wrote:

>Eller når det regner , så bliver det skyllet ned på jorden mellem
>planterne

Så skal det regne rimelig meget - og det er langt nemmere at forklare
folk at der skal være helt tørt, end at det skal regne med en bestemt
kraft.