pakninger
Fra : acm

Dato : 19-07-05 09:02

Hejsa!

Sidder lige og har en diskussion med en kammerat vedr. pakninger i
rørsamlinger ved fx. radiator.

Hvad er forskellen på at bruge pakgarn og pasta eller det hvide
tapelignende?

Hilsen Jacob

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-07-05 09:48

> Hvad er forskellen på at bruge pakgarn og pasta eller det hvide

Smag og behag, pris, desuden må man ikke skrue tilbage med "det hvide"
hvis man har skruet for langt.
Hvis man kun skal lave en enkelt pakning kan det være at det hvide måske
er billigere end garnet.

Jeg ved ikke om der andre forskelle.

Mvh
Jesper

Fra : Peter Schrøder

Dato : 19-07-05 09:49

acm skrev:
> Hvad er forskellen på at bruge pakgarn og pasta eller det hvide
> tapelignende?

Garn kan tåle at blive drejet en smule baglæns, mens
teflontape kun kan drejes een vej.

Peter Schrøder

Fra : Henning Fuglsang Sør~

Dato : 19-07-05 09:54

"acm" <basten@mailme.hehe> wrote in message
> [...]
> rørsamlinger ved fx. radiator.
>
> Hvad er forskellen på at bruge pakgarn og pasta eller det hvide

Tapen er nem at lægge på, men man må aldrig skrue samlingen en lille smule
baglæns for at få vinklen til at være helt perfekt - så får man utætheder.
Garn og fedt kan du næsten knokle frem og tilbage efter smag og behag, men
det er jo lidt mere svinet at stå med. Men hvis man alligevel kører i sorte
rør kan det jo være lidt lige meget... Så i sidste ende er det nok smag og
behag, som er afgørende. Selv sværger jeg til garn og fedt.

Mvh

Henning

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 19-07-05 11:00

> Hejsa!
>
> Sidder lige og har en diskussion med en kammerat vedr. pakninger i
> rørsamlinger ved fx. radiator.
>
> Hilsen Jacob

Et godt råd, hold dig fra telfontape, den mindste tilbage drejning og lortet
er utæt (taler af erfaring) unipak og garn det virker og efter et par gange
har man hurtigt styr på det.

Stef

Fra : edob

Dato : 19-07-05 13:21

Pakgarn og paksalve virker. Paktape er en tvivlsom affære.

V.h. Frank

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-07-05 10:28

In news:9d944$42dcb378$3e3d84bc$24225@news.arrownet.dk,
acm <basten@mailme.hehe> Typed:
> [...]
> rørsamlinger ved fx. radiator.
>
> Hvad er forskellen på at bruge pakgarn og pasta eller det hvide

Unitape, er kun til messing fittings.
Fehår og pasta er til rør, både de sorte og de galvaniserede. Husk nu hver
ting til sin tid..
Galvaniseret til brugsvand, og sort til opvarmning.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

Om jeg er autoriseret? Ja jeg kører altid i bil...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-05 20:33

On Thu, 21 Jul 2005 11:27:57 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> wrote:

>Unitape, er kun til messing fittings.

Det er nu også fremragende når man skal skrue plast-gevind sammen som nu
i vandingsanlægget ude i haven.