laminat på ujævnt gulv
Fra : martin

Dato : 18-07-05 17:03

jeg skal lægge laminat på spånplade gulv,spånpladen udtil skillevæggen
(gipsskillevæg) og den næste spånplade i rummet går op i en "spids" dette
gør at gulvet ikke er i vater i den ene side (der er ca. 1½-2 cm forskel)
ujævnheden går igennem hele værelset på langsiden (værelset er 3½ meter
langt) hvad kan jeg gøre ved dette ?

Martin

Fra : martin

Dato : 18-07-05 18:09

"martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> [...]
> gør at gulvet ikke er i vater i den ene side (der er ca. 1½-2 cm forskel)
> ujævnheden går igennem hele værelset på langsiden (værelset er 3½ meter

jeg har selvfølgelig købt det der underlags foam

Martin

Fra : Erik Olsen

Dato : 18-07-05 19:22

martin wrote:

> [...]
> cm forskel) ujævnheden går igennem hele værelset på langsiden
> (værelset er 3½ meter langt) hvad kan jeg gøre ved dette ?

Der står vel på monteringsanvisningen hvilken planhed gulvet skal have?
Hvis ikke gulvet er tilstrækkeligt plant, kan det spartles f. eks. med
selvnivellerende gulvspartelmasse. Om det er vandret, betyder ikke så
meget.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Aksel

Dato : 19-07-05 14:05

> [...]
> gør at gulvet ikke er i vater i den ene side (der er ca. 1½-2 cm forskel)
> ujævnheden går igennem hele værelset på langsiden (værelset er 3½ meter

Er det gulvspånplader der er for store så de trykkes op i samlingen?

Du kan eventuelt save et spor gennem samlingen og skrue pladerne bedre fast
i bjælkerne på begge sider af savsporet, eller tage den yderste spånplade op
og skære 10 mm af den.

Hilsen Aksel