/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
BINGO og prisgaranti
Fra : Dan K. Rasmussen


Dato : 19-07-05 23:18

Hej

Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte kameraet
i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg bor (Århus).

Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
enhver pris på kanera i DK.

Jeg fandt kameraet til 3285 på nettet (edbpriser) og gik ned til butikken.
Her fik jeg at vide at prisen er 3495 men at man vil matche prisen hvis jeg
køber taske og hukommelseskort. Jeg kunne ikke finde en taske og bad derfor
om bare at få kameraet. Svaret var at det var frivillig tvang - hvis jeg
ville have kameraet til prisen skulle jeg købe noget mere.

Det var jeg ikke interesseret i og gik derfor igen. Jeg ringede derefter til
Bingos hovedkontor da jeg ikke mente det var ok. Jeg fik hurtigt at vide at
de ville kontakte butikken og arrangere at jeg kunne købe det til 3275 (det
var den billigste pris som de kunne find - og 10 kr billigere end den jeg
fandt). Jeg spurgte som de kunne finde på at kræve mere af mig - fx at jeg
skulle købe et eller andet eller lign. Det fik jeg at vide at de ikke ville.
Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod sælgeren og smilte. Jeg kunne
få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg ikke skulle have tilsendt
kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for porto. Jeg fik at vide at det
er noget de normalt gør. Jeg insisterede på at jeg ikke skulle betale og det
endte med at ekspedienten kontaktede så hovedkontoret og fik at vide at det
var ok.

Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med den
normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet. Jeg fik nu at
vide at jeg ikke skulle komme med flere af de bemærkninger da jeg så slet
ikke ville få lov at købe kameraet !!

Jeg købte kameraet og fik til sidst at vide af sælgeren at selvom vi var
kommet skævt ind på hinanden var jeg velkommen igen..

Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at mine
erfaringer kan komme nogen til gode ...

Mvh

Dan



 
 
Hans Paulin \(6310\) (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 19-07-05 23:35

Dan K. Rasmussen skrev:

snip

> Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at
> mine erfaringer kan komme nogen til gode ...

Dét kan da skræmme enhver fra at købe dér.
--
Med venlig hilsen
Hans



Thomas Schreiber (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Schreiber


Dato : 20-07-05 06:38

Hans Paulin (6310) wrote:
> Dét kan da skræmme enhver fra at købe dér.


Tja, eller også viser det hvor nærrige nogle mennesker er

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

KASO (20-07-2005)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 20-07-05 19:37


"Thomas Schreiber" <no@more.spam> skrev i en meddelelse
news:42dde343$0$18637$14726298@news.sunsite.dk...
> Hans Paulin (6310) wrote:
> > Dét kan da skræmme enhver fra at købe dér.
>
>
> Tja, eller også viser det hvor nærrige nogle mennesker er

Jeg antager at du tænker på Bingo her?

Det er jo dem, der ikke vil slippe pengene for at overholde deres egen
prisgaranti....



Gert Medom (19-07-2005)
Kommentar
Fra : Gert Medom


Dato : 19-07-05 23:45


"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> skrev i en meddelelse
news:42dd7c16$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte
> kameraet i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg
> bor (Århus).
>
> Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
> enhver pris på kanera i DK.
>
> Jeg fandt kameraet til 3285 på nettet (edbpriser) og gik ned til
butikken.
> Her fik jeg at vide at prisen er 3495 men at man vil matche prisen hvis
> jeg køber taske og hukommelseskort. Jeg kunne ikke finde en taske og bad
> derfor om bare at få kameraet. Svaret var at det var frivillig tvang -
> hvis jeg ville have kameraet til prisen skulle jeg købe noget mere.
>
> Det var jeg ikke interesseret i og gik derfor igen. Jeg ringede derefter
> til Bingos hovedkontor da jeg ikke mente det var ok. Jeg fik hurtigt at
> vide at de ville kontakte butikken og arrangere at jeg kunne købe det
til
> 3275 (det var den billigste pris som de kunne find - og 10 kr billigere
> end den jeg fandt). Jeg spurgte som de kunne finde på at kræve mere af
> mig - fx at jeg skulle købe et eller andet eller lign. Det fik jeg at
vide
> at de ikke ville. Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod
sælgeren
> og smilte. Jeg kunne få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg
> ikke skulle have tilsendt kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for
> porto. Jeg fik at vide at det er noget de normalt gør. Jeg insisterede

> at jeg ikke skulle betale og det endte med at ekspedienten kontaktede så
> hovedkontoret og fik at vide at det var ok.
>
> Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med
> den normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet. Jeg fik
nu
> at vide at jeg ikke skulle komme med flere af de bemærkninger da jeg så
> slet ikke ville få lov at købe kameraet !!
>
> Jeg købte kameraet og fik til sidst at vide af sælgeren at selvom vi var
> kommet skævt ind på hinanden var jeg velkommen igen..
>
> Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at mine
> erfaringer kan komme nogen til gode ...
>
> Mvh
>
> Dan

Jeg har haft et par dårlige oplevelser med deres ekspedienter derinde, de
er
ikke gode til det salgstekniske med at behandle kunder ordentligt. Engang
snakkede jeg med en ekspedient om at jeg havde set et spejl refleks kamera
til 6.999 et andet sted, men jeg fik at vide at det ikke passede og at de
var de billigste og det sted jeg havde set det, var kendte for at være
dyre.
Det er reelt det samme som at sige at jeg lyver, selvom jeghavde set det
300
m fra deres butik 10 minutter før. Sikkederhed er en god ting men
skråsikkerhed virker dårligt når den udstilles på den måde.....

/ Gert


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 1730 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk



Jens Arnfast (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 20-07-05 08:54

Dan K. Rasmussen wrote:
[snip]

Tjae, det kan åbenbart svinge en del med humøret derinde

Jeg har ikke selv oplevet problemer og de har endnu ikke været afvisende
når jeg har presset prisen lidt

Min far fik da også 1000,- i hånden da de en uge efter han havde købt
D70 havde et endagstilbud

Men, helt ærligt, at du gider bruge så meget energi på at spare 200 kr
... du havde jo åbenbart sat dig for at handle hos Bingo, for ellers
havde du jo bare bestilt fra det billigste sted på edbpriser.dk - right?

Men hvis jeg havde oplevet det samme (ie. at prisen kun blev matchet
hvis man køber x, y og z) havde jeg nok bare forladt butikken og handlet
et andet sted.

(som en sidenote vil jeg tilføje at når andre butikker laver prisgaranti
gælder de "normalt" kun lokalt - dvs knaldtilbud i Onkel Fuskers
Webbutik ikke matches )

--
-jens
fotospire

Flemming Gram Christ~ (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Flemming Gram Christ~


Dato : 20-07-05 08:35


"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> wrote in message
news:42dd7c16$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med
> den normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet.

Hvis du er nervøs for det, så forstår jeg ikke at du gider gå igennem det
bøvl for at spare 200 kr.
Hvor lang tid brugte du på handelen? Hvad er "besparelsestimelønnen"?

Mvh



Brizz (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 20-07-05 17:47

> Hvis du er nervøs for det, så forstår jeg ikke at du gider gå igennem det
> bøvl for at spare 200 kr.
> Hvor lang tid brugte du på handelen? Hvad er "besparelsestimelønnen"?
>
Det har da ikke noget med besparelsestimelønnen er at gøre. Det har
noget med at gøre de ikke skal rende fra hvad de lover og levere så
dårlig en service. Du mener han skulle have givet de 200 ekstra. Jeg
mener at butikken skulle have givet de 200 i rabat med det samme( som de
jo lover de vil ) isteddet for en utilfreds kunde og nu denne tråd her.
Dårlig taktik fra butikkens side af.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Arne Rasmussen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Arne Rasmussen


Dato : 20-07-05 09:34


"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> wrote in

[SNIP]
Jeg synes da Dan er i sin helvedes gode ret til at brokke sig hvis
forettningen gør noget andet end det de reklamere med - og nogle af de
indlæg der er kommet som svar antyder at han er nærig eller det er for
bøvlet eller han kunne gå et andet sted hen.

1. Forretningen skal sgu da leve op til det de selv siger
2. Ingen har lyst til at blive behandllet uforskammet.
3. Nogen har måske råd til at smide 200 kr her der og allevegne fordi
foretningerne ikke har nogen morel - men det er godt nok ikke os alle
sammen - jeg har brug for hver eneste 200 kr seddel jeg kan spare

Mvh
Arne Rasmussen



MIkkel J?rgensen (20-07-2005)
Kommentar
Fra : MIkkel J?rgensen


Dato : 20-07-05 09:46

"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> wrote in message news:<42dd7c16$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
> Hej
>
> Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte kameraet
> i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg bor (Århus).
>
> Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
> enhver pris på kanera i DK.
>
> Jeg fandt kameraet til 3285 på nettet (edbpriser) og gik ned til butikken.
> Her fik jeg at vide at prisen er 3495 men at man vil matche prisen hvis jeg
> køber taske og hukommelseskort. Jeg kunne ikke finde en taske og bad derfor
> om bare at få kameraet. Svaret var at det var frivillig tvang - hvis jeg
> ville have kameraet til prisen skulle jeg købe noget mere.
>
> Det var jeg ikke interesseret i og gik derfor igen. Jeg ringede derefter til
> Bingos hovedkontor da jeg ikke mente det var ok. Jeg fik hurtigt at vide at
> de ville kontakte butikken og arrangere at jeg kunne købe det til 3275 (det
> var den billigste pris som de kunne find - og 10 kr billigere end den jeg
> fandt). Jeg spurgte som de kunne finde på at kræve mere af mig - fx at jeg
> skulle købe et eller andet eller lign. Det fik jeg at vide at de ikke ville.
> Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod sælgeren og smilte. Jeg kunne
> få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg ikke skulle have tilsendt
> kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for porto. Jeg fik at vide at det
> er noget de normalt gør. Jeg insisterede på at jeg ikke skulle betale og det
> endte med at ekspedienten kontaktede så hovedkontoret og fik at vide at det
> var ok.
>
> Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med den
> normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet. Jeg fik nu at
> vide at jeg ikke skulle komme med flere af de bemærkninger da jeg så slet
> ikke ville få lov at købe kameraet !!
>
> Jeg købte kameraet og fik til sidst at vide af sælgeren at selvom vi var
> kommet skævt ind på hinanden var jeg velkommen igen..
>
> Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at mine
> erfaringer kan komme nogen til gode ...
>
> Mvh
>
> Dan


Jeg har så lidt andre erfaringer med dem. Jeg var inde og købe et
Nikon D70s i deres Kolding-butik. Der sagde ekspedienten straks at
deres pris var lavere end på edbpriser. Derudover ydede han også en
god prof. service :)

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Claus Smith (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Claus Smith


Dato : 20-07-05 09:57


Har selv tidligere handlet fotogrej hos Bingo, men aldrig oplevet det som du
har været udsat for.

Den behandling som du fik ved førstehåndsindtryk havde da fået mig til at
snurre rundt og sige tak for idag.

Enten så har du været uheldig ellers så har Bingo ændret strategi i forhold
til konkurrencen fra nethandlen.

Claus



Jesper HVL (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jesper HVL


Dato : 20-07-05 10:45

Claus Smith wrote:
> Har selv tidligere handlet fotogrej hos Bingo, men aldrig oplevet det som du
> har været udsat for.
>
> Den behandling som du fik ved førstehåndsindtryk havde da fået mig til at
> snurre rundt og sige tak for idag.
>
> Enten så har du været uheldig ellers så har Bingo ændret strategi i forhold
> til konkurrencen fra nethandlen.
>
> Claus
>
>

På Bingo-Foto's hjemmeside står der:

-- citat begynd --
Prisgaranti
Hos Bingo Foto sikrer vi dig prisgaranti på kamera, hvilket betyder, at
finder du et kamera leveret af dansk leverandør, med garanti og danske
brugsvejledninger, til en lavere pris, og det annonceres på samme
tidspunkt, og er på lager, så tackler vi prisen lige på stedet.

NB! Gælder dog ikke udpakkede-, udstillings-, hylde-, og
demonstrationsmodeller samt enkeltstående køtilbud.>
-- citat slut --

Så du fik jo hvad de lovede - selvom det krævede lidt indsats.

Man kan så bemærke at der står "kamera" i deres tekst. Og min erfaring
er at objektiver ikke indgår i denne kategori.

Da jeg skulle have et halv-dyrt objektiv til mit DSLR var jeg inde for
at høre hvad Bingo på Fields kunne sælge det for. Prisen var 20% højere
end hvad de annoncerer med som dagligdags pris hos Photografica i Kbh.
Men det de åbenbart ikke interesseret i at "tackle" hos Bingo Foto...

Mvh
J.





Jacob (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 20-07-05 16:45


"Dan K. Rasmussen" <nobody@nobody.dk> skrev i en meddelelse
news:42dd7c16$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte
> kameraet i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg
> bor (Århus).
>
> Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
> enhver pris på kanera i DK.
>
>
> Mvh
>
> Dan
>
Jeg har også prøvet bingo. flinke mennesker. jeg havde ringet til
kamerahuset for at få en pris på et sæt med en bunke foto udstyr der ibland
en canon 20D. de havde ikke den tyske på lager så jeg fik en god pris på den
danske. derefter ringede jeg til bingo for at få dem til at matche prisen.
de ligger nemlig tættere på og så ville jeg slippe for københavns manglende
parkeringsmuligheder.
prisen hos kamerahuset var 15000kr rent prisen hos bingo 15600kr. de kunne
detsvære ikke gøre det billigere. det er lidt logik hvor jeg så kørte hend
og købte kamera.

Jacob



Brizz (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 20-07-05 17:45

Dan K. Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg er nu blevet den lykkelige ejer af et Canon Ixus 700. Jeg købte kameraet
> i Bingo - ikke fordi servicen var god - men den lå der hvor jeg bor (Århus).
>
> Jeg havde inden jeg gik derned set at de har prisgaranti dvs de matcher
> enhver pris på kanera i DK.
>
> Jeg fandt kameraet til 3285 på nettet (edbpriser) og gik ned til butikken.
> Her fik jeg at vide at prisen er 3495 men at man vil matche prisen hvis jeg
> køber taske og hukommelseskort. Jeg kunne ikke finde en taske og bad derfor
> om bare at få kameraet. Svaret var at det var frivillig tvang - hvis jeg
> ville have kameraet til prisen skulle jeg købe noget mere.
>
> Det var jeg ikke interesseret i og gik derfor igen. Jeg ringede derefter til
> Bingos hovedkontor da jeg ikke mente det var ok. Jeg fik hurtigt at vide at
> de ville kontakte butikken og arrangere at jeg kunne købe det til 3275 (det
> var den billigste pris som de kunne find - og 10 kr billigere end den jeg
> fandt). Jeg spurgte som de kunne finde på at kræve mere af mig - fx at jeg
> skulle købe et eller andet eller lign. Det fik jeg at vide at de ikke ville.
> Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod sælgeren og smilte. Jeg kunne
> få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg ikke skulle have tilsendt
> kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for porto. Jeg fik at vide at det
> er noget de normalt gør. Jeg insisterede på at jeg ikke skulle betale og det
> endte med at ekspedienten kontaktede så hovedkontoret og fik at vide at det
> var ok.
>
> Jeg spurgte herefter om jeg skulle frygte at jeg ville få problemer med den
> normale garanti også, hvis de nu fx. plejer et eller andet. Jeg fik nu at
> vide at jeg ikke skulle komme med flere af de bemærkninger da jeg så slet
> ikke ville få lov at købe kameraet !!
>
> Jeg købte kameraet og fik til sidst at vide af sælgeren at selvom vi var
> kommet skævt ind på hinanden var jeg velkommen igen..
>
> Det endte altså ok - men var lidt svært at komme igennem. Håber at mine
> erfaringer kan komme nogen til gode ...
>
Er nøjagtig den samme erfaring jeg har haft i deres Rødovre forretning.
SKULLE have DET cam DEN dag så jeg havde ikke nogen andre valg. Men
sætter aldrig mine ben i deres butikker igen.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Søren Wind (20-07-2005)
Kommentar
Fra : Søren Wind


Dato : 20-07-05 18:40

> Jeg gik derefter tilbage til butikken. Nu stod sælgeren og smilte. Jeg
> kunne få lov at købe kameraet til 3275 + porto - da jeg ikke skulle have
> tilsendt kameraet ville jeg naturligvis ikke betale for porto. Jeg fik at
> vide at det er noget de normalt gør. Jeg insisterede på at jeg ikke skulle
> betale og det endte med at ekspedienten kontaktede så hovedkontoret og fik
> at vide at det var ok.

Det er så usmageligt.. jeg havde viftet med sedlerne for næsen af ham, og
gået et andet sted hen og aldrig vist mig der igen...
Det er bare en tand for frækt !
--
mvh.
Søren H. Wind - www.opz.dk



7c (21-07-2005)
Kommentar
Fra : 7c


Dato : 21-07-05 08:09


Jeg kan godt undvære 200 kroner, men jeg havde kørt sagen til ende pga.
princippet. Jeg er glad for at han ikke bare gik sin vej men stod fast på at
de skal holde hvad de lover. Hvis ingen gad at tage "slagsmålet", så ville
det være surt at være kunde i Danmark.
Sat lidt på hovedet, så forestil at dig Netto havde tilbud på mælk. Når du
vil købe din mælk, så får du besked på at du for at udnytte tilbudet også
skal købe 5 kg hundefoder og en neglefil. Ville man så være nærig hvis man
ikke gad at tage slagsmålet?

Vh.

Sørn C.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408537
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste