Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billed fra en absolut amatør :)
Fra : Michael Petersen

Dato : 19-07-05 19:21

Hej, var i haven for nogle age siden, hvor min datter var i vandbassin, og
fik skudt dette billed:
http://www.mpetersen.dk/Julie2005.jpg

Nu er jeg MEGA-amatør, så bær over med mig :)
....jeg kan forstille mig, at det er en skam at hele armen ikke er med,
eller
?

Med venlig hilsen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-07-05 19:34

Michael Petersen wrote:

> Hej, var i haven for nogle age siden, hvor min datter var i vandbassin, og
> fik skudt dette billed:

Det er et typisk familie-knipseri, og jeg synes det er temmelig
uinteressant, men vis det til de nærmeste slægtninge, de synes
helt sikkert, at det er smadder godt...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-07-05 19:38

> Det er et typisk familie-knipseri, og jeg synes det er temmelig
> uinteressant, men vis det til de nærmeste slægtninge, de synes
> helt sikkert, at det er smadder godt...
>
> --

He he, ja det var det svar jeg regnet med :)
....men hvad skulle jeg ha' gjort bedre for at netop dét billed skulle blive
interessant for ukendte ?

Takker.

Med venlig hilsen...

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-05 20:20

"Michael Petersen" <michaelFJERN@DETTEmpetersen.dk> skrev i en
meddelelse news:42dd4887$0$24188$ba624c82@nntp06.dk.telia.net

> ...men hvad skulle jeg ha' gjort bedre for at netop dét billed skulle
> blive interessant for ukendte ?

Måske undladt at have undskyldt din MEGA-amatør-status på forhånd?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 7/8/05)

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-07-05 20:25

> Måske undladt at have undskyldt din MEGA-amatør-status på forhånd?

Det trækker jeg så tilbage.

Men når man ser et billed af en person, skal der så være ren baggrund,
eller
skulle en himmel med, eller hvordan ?

Er der nogle 1-5-punkter, som man skal være opmærksom på for et godt
billled
?

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 19-07-05 20:38

> He he, ja det var det svar jeg regnet med :)
> ...men hvad skulle jeg ha' gjort bedre for at netop dét billed skulle
> blive interessant for ukendte ?

Du skulle have sørget for at have en baggrund der ikke var totalt
underbelyst, samtidigt med håret er meget overbelyst. Kroppen er
underbelyst, og det ser umiddelbart ud til at hvidbalancen er justeret
forkeret.

Du kan med fordel tage billeder, når solen står lavere på himlem (solopgang
og solnedgang), du får her et meget blødere og mere behageligt lys.

Du skal nok også tænke på optage vinklen, evt. tage billedet mere forfra...

Som du allerede skriver, så lad være med at hakke arme/hænder af (i sådan et
billede), hvis du tager andre billeder, så skal du lade være med at klippe
lige i leddene....

Prøv igen

--
Med venlig hilsen/Best regards

René Ernst Nielsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-07-05 21:34

Michael Petersen skrev den 19-07-2005 20:38:

> He he, ja det var det svar jeg regnet med :)
> ...men hvad skulle jeg ha' gjort bedre for at netop dét billed skulle blive
> interessant for ukendte ?

Få hele venstre arm med. Det virker temmelig amputeret.
Højre arm virker som om den er vanskabt (hæftet på billedet kan man også
beskrive den som)). Hvad har du lavet af manipulation? Har du beskåret
billedet eller noget i den stil. I så fald er det ikke lykkedes.
Lidt mere situation (slap af med zoomen) dvs. vis lidt af vandpjaskeriet
også.

Du kunne have lavet en sjov serie børnepjaskeri.
Dette billede her ville jeg så ikke have med i serien.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-07-05 22:45

Michael Petersen skrev:
> [...]
>
> Nu er jeg MEGA-amatør, så bær over med mig :)
> ....jeg kan forstille mig, at det er en skam at hele armen ikke er med,
Nej, du får det som alle andre:

pæn komposition/baggrund/skarphed/motivvinkel/håndtering af kontraster =
fint billede af familie-typen

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Peter Holm

Dato : 20-07-05 08:54

Michael Petersen wrote:
> [...]
>
> Nu er jeg MEGA-amatør, så bær over med mig :)
> ...jeg kan forstille mig, at det er en skam at hele armen ikke er med,

jeg synes lige du skal ha lidt roser blandet i alt det berettigede ris.
Du har ramt en perfekt lukketid - vandet der løber fra hånden er helt
perfekt :)

Peter Holm
www.peterholmfoto.dk