Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nemt program til web-galleri
Fra : Lyngs

Dato : 19-07-05 14:48

Hej

Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer der
automatisk generer web-gallerier?

Jeg har prøvet nogle stykker, som jeg har kunnet finde gratis på tucows.dk,
men synes ikke rigtigt, at resultatet bliver flot.

Jeg er ude efter noget, der ud fra en mappe med originalbilleder automatisk
kan resize' og linke mellem billeder. Designet behøver ikke at være
spændende, det skal bare være neutralt og brugervenligt. Det kunne være
fint, hvis der også kunne laves slideshows, så man ikke skal sidde og klikke
hele tiden.

Jeg har adgang til masser af web-plads, så jeg er ikke interesseret i
web-baserede løsninger som megapixel.dk (der ellers kan det meste af det jeg
ønsker)

Hvad bruger I? Gode forslag modtages med tak

//Jakob

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-07-05 14:52

Lyngs wrote:
> Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer der
> automatisk generer web-gallerier?

Skal du kunne ændre i dem bagefter? Jeg har selv samme problem, og dem
der kan lave ok gallerier, imho, kan ikke editerer i eksisterende gallerier.

Hvis du bare skal "spytte noget ud", så har Photoshop en udemærket
galleri funtkion.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Brizz

Dato : 19-07-05 16:44

Lyngs wrote:
> Hej
>
> Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer der
> automatisk generer web-gallerier?

Hvorfor ikke benytte dig af www.minigal.dk ? eksempel kan ses på
www.fotob.dk

Du skal stadig selv redigeredine billeder som man normalt gør også
ellers bare uppe dem til din side via et panel på www. MEGET nemt og
enkelt med et rimelig godt resultat.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-07-05 07:29

Brizz wrote:
> Hvorfor ikke benytte dig af www.minigal.dk ? eksempel kan ses på
> www.fotob.dk

Problemet md minigal som jeg er ser det er, at du ikke kan batch
uploade. Hvis du har 50 nye skud, er det virkelig en PITA at skulle
uploade manuelt.

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-07-05 15:59

Lyngs wrote:

> [...]
> det jeg ønsker)
>
> Hvad bruger I? Gode forslag modtages med tak

Jeg er ganske glad for jalbum, der giver mulighed for at vælge mellem en
masse forskellige designs og funktionaliteter - men også fungerer
uproblematisk out-of-the-box.

Du kan se et antal gallerier her:
http://jan.boegh.net/Foto.htm
hvor jeg har brugt det layout, der hedder 'pbase' i den variant, der kaldes
for 'blackstandard'.

Du kan læse mere om jAlbum her
http://jalbum.net/
hvor du også kan downloade programmet.

Husk at støtte forfatteren, hvis du synes om det

vh
jan

--
Fotoamatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-05 17:23

Lyngs wrote:
> Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer
> der automatisk generer web-gallerier?

Der er mange.

Minigal, Gallery, Apache Gallery m.fl. er meget fine og laver nogle
dynamiske gallerier vha PHP

Arles Image Web Page Creator og Express Thumbnail Creator er også gode - de
generer gallerier i ren HTML - problemet er de er besværlige at ændre i, så
det er nemmest at generere nye gallerier hver gang man vil ændre noget.

Men der er vist mange andre muligheder ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 19-07-05 20:24

Lyngs wrote:
> Hej
>
> Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer der
> automatisk generer web-gallerier?

Jeg bruger Web Album Generator fra http://www.ornj.net/

Det genererer automatisk thumbnails, og "target" billeder i den
størrelse du ønsker. Det kan lave forskellige layout, og du har mulighed
for at ændre mange ting vha. css, hvis du har de ønsker.

Det kan gemme en opsætningsfil der gør det muligt at ændre i albummet,
og generere et nyt med andre/flere billeder eller andre farver eller
layout osv.

Jeg er meget glad for det.

/Mogens

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-07-05 07:31

Mogens Beltoft wrote:
> Jeg bruger Web Album Generator fra http://www.ornj.net/

Kan du rette i eksisterende albums?

--
Thomas Schreiber
http://fish.iddx.net - no more bs

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-07-05 12:06

Thomas Schreiber wrote:

> Kan du rette i eksisterende albums?

Ja, hvis man har gemt "project" filen.

/Mogens

Fra : Treben

Dato : 20-07-05 10:13

"Lyngs" <lyngsRYD@mailSLETdk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg vil høre, om der er nogen, der har gode erfaringer med programmer der
> automatisk generer web-gallerier?

Hej
Jeg har et forslag som du måske kan bruge "ThumbsPlus" jeg bruger det meget
her hjemme, jeg vid du kan vælge billeder (og mange) eller en mappe, jeg har
ikke prøvet og lægge noget ud på nettet, men det kan det gøre. (selv om jeg
kun har ver. 5.01)
læs mere om det her http://www.cerious.com/thumbsplus.shtml
eks kan ses her: http://www.dittmer.dk/bbc/ vælg billedgalleri (til venster)
eller http://users.cybercity.dk/~dko8834/skanderborg_97_3.html

Håber det kan bruges
Torben
(ved mail fjern de 3 xxx)

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 20-07-05 12:31

Jeg står med samme problem.
Jeg vil gerne have et web galleri der er simplet at bruge. Uploade filer i
en mappe v.hj.a. ftp. Herefter genererer den selv thumbs og resizer til
fornuftig størrelse. Samtidig skal den kunne vise information omkring
billedet: Focal length iso osv.

/Christian R Dahm

Fra : Lyngs

Dato : 21-07-05 07:58

Hej

Tak for jeres gode ideer.
Indtil videre tror jeg, at jeg går efter JAlbum. Det ser meget spændende ud,
og indtil videre er det også nemt!

//Jakob

Fra : Martin

Dato : 02-08-05 18:47