Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Photobanks hvad er jeres erfaringer...
Fra : Magnus

Dato : 18-07-05 20:47

Jeg mangler en nem måde at tømme mine CF kort "on the road" uden at have en
bærbar PC med.
Der jeg har en 80 GB 2,5 harddisk liggende så er jeg faldet for en "Vosonic
VP-2160" (uden disk) til ca. 900,-.

Er der nogen som har erfaringer med sådan en og hvor hurtigt kan den ca.
tømme et 2 GB CF kort?

/Magnus

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-07-05 20:58

"Magnus"
> [...]
> VP-2160" (uden disk) til ca. 900,-.
>
> Er der nogen som har erfaringer med sådan en og hvor hurtigt kan den ca.

Hvis du vil ha Vosonic har jeg fundet dem her til at have
de bedste priser, kun forudbetaling, men ingen problemer.
http://www.hl-tronics.de/shop/index2.htm
Her er lidt læsning
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=13466517%20
http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm
-max-

Fra : Børge Larsen

Dato : 19-07-05 08:58

Fra : Jacob

Dato : 19-07-05 18:44

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Vosonic VP-2160" (uden disk) til ca. 900,-.
>
> Er der nogen som har erfaringer med sådan en og hvor hurtigt kan den ca.

kig lidt på nexto cf. den kopierer ca 10mb/s med et sandisc ultra 2. så det
går hurtigt. den kan fås i tyskland og holland.
Jeg køber selv en når behovet melder sig.

jacob

Fra : Henrik S.

Dato : 21-07-05 07:59

Jeg har selv en 2060 og en VP-300 Photo Bank (med MP3).
Den sidste blev købt over QXL for vist ca. 5-600 kr. uden disk.
Jeg kan stærkt anbefale VP-300 modellen - blandt andet fordi den
bruger samme mini-USB tilslutningskabel som Canons digitalkameraer.
Og som Canon-bruger har jeg flere af de kabler liggende
Den "gamle" 2060 bruger et specielt kabel.

Jeg har aldrig målt hastigheden - for mig har det vigtigste været at
bruge den som "sikkerhedskopi"-enhed.

En god og rimelig billig løsning.

mvh. Henrik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-07-05 10:32

"Henrik S."

> Jeg har aldrig målt hastigheden - for mig har det vigtigste været at
> bruge den som "sikkerhedskopi"-enhed.
>
> En god og rimelig billig løsning.
>
> mvh. Henrik

Med andre ord den er laaangsom, det er muligt hastigheden ikke er
højt prioiteret af mange, men prøv lige at kigge på de grafer der er
lavet over hastigheder her.. Det er ikke små forskelle der ermellem dem.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=13466517%20
og fortæl mig hvorfor jeg ikke skulle vælge een der er 5 gange hurtigere og som kan
snuppe 20-25GB mod 5GB på fuldt opladet batteri. Overførsel til computer 22mb/s
mod 2mb/s.. Forskellen kan blive til timer for en enkelt god dags foto optagelse..-max-