Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et par billeder fra Højer
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 17-07-05 19:50

Hejsa.

Ja, jeg kan jo ikke holde mig væk fra saltsøen, det burde man jo efterhånden
have fundet ud af. Denne gang var solen der dog ikke, kedeligt og overskyet
vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567291
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567379
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567385

Og lige lidt landskab som afslutning:

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567851

Thomas Pedersen

Fra : Morten Mortensen

Dato : 17-07-05 21:42

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> overskyet
> vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

Hej Thomas

Endnu et par rigtige gode billeder fra dig af, de er virkeligt flotte

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567291
Dejligt skarpt og bare min farvorit, bare det der koncentrede blik den har i
øjnene, det siger alt.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567379
Også rigtigt dejligt og flot, der ville jeg nok skære en del af i bunden og
en anelse i toppen.

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567385
Endnu et lige efter bogen og det er fedt med den uskrape baggrund.
Baggrunden er måske en smule for lys, så det næsten skær lidt i øjnene.

> Og lige lidt landskab som afslutning:
>
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567851
Nogle rigtige flotte farver og med en flot dybdeskarphed i og alligevel er
det lykkes dig at fange rotationen i vindmøllen.

Forsæt med det.

Hilsen

Morten

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-07-05 22:37

"Morten Mortensen" <mam@ingenspamdebedste.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogle rigtige flotte farver og med en flot dybdeskarphed i og alligevel er
> det lykkes dig at fange rotationen i vindmøllen.

Hej Morten.

Takker for ordene. Ja, det sidste havde nok være bedre, hvis der var anvendt
et gradueret gråfilter, men sådan et har jeg desværre ikke Nå, det er i
hvert fald på ønskelisten, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-07-05 21:52

Thomas Pedersen skrev:
> [...]
> vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

Ja, jeg ser jo af princip ikke fuglebilleder, har ingen forstand på det.
Men 2 og 3 er jo typisk rørhøg på jagt (når du siger det) ;-O
Har stadig et i lillehjernen fra Falsterbo for 10-15 år siden, på
Ljungan, tror jeg det hed...
Jeg kunne godt have taget 2 for hede-.
Men fuglebilleder - yrgh!
De sgu meget flotte......
Din vindmølle - hmmm - jeg har en næsten magen til, men i svag vind, så
skulle jeg ned på 1/15, støttet af et vejskilt.
Men din hælder, og det er svært at rette uden at det kommer til at se
besynderligt ud ?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (20.juni.2005) design og nye billeder(G5) på:

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-07-05 22:38

> [...]
> skulle jeg ned på 1/15, støttet af et vejskilt.
> Men din hælder, og det er svært at rette uden at det kommer til at se

Hej Ole.

Takker for ordene. Vindmøllen hælder lidt, jeg synes ikke altid at PS er
lige let at have med at gøre ved opretning af væltede linier. Jeg lærer det
vel efterhånden, jeg har ellers forsøgt lidt her.

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-05 22:45

"Thomas Pedersen" <sass@'sletdette'mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det
> vel efterhånden, jeg har ellers forsøgt lidt her.

Det er såmænd ikke så svært. Lav en kopi af laget, eller dobbeltklik på
laget, så det forfremmes til et normalt lag (ikke baggrund).
Hold Ctrl nede og træk i hjørnerne

Mvh. Claus Petersen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-07-05 22:53

On Mon, 18 Jul 2005 23:44:43 +0200, Claus Petersen wrote:

> Det er såmænd ikke så svært. Lav en kopi af laget, eller dobbeltklik på
> laget, så det forfremmes til et normalt lag (ikke baggrund).
> Hold Ctrl nede og træk i hjørnerne
>
> Mvh. Claus Petersen

Endnu nemmere i CS2. Man bruger bare Lens correction filtret.
--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-07-05 22:25

On Sun, 17 Jul 2005 20:50:01 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

Fine billeder Thomas, men du skulle ikke have sagt at det var for længe
siden at jeg havde postet noget på Photosig. Så her er lidt konkurrence
til dine rørhøge

http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567974

Skudt i dag ved Bygholm vejle.

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-07-05 22:40

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Fine billeder Thomas, men du skulle ikke have sagt at det var for længe
> siden at jeg havde postet noget på Photosig. Så her er lidt konkurrence
> [...]

Hej Jens

Fint billede du har fanget der, rart med lidt konkurrence, nu må vi se, hvem
der først får den up close and personal Det gør du vel nok, min 500 er
lige røget til reparation og har ingen idé om, hvornår den kommer hjem

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 18-07-05 22:49

On Mon, 18 Jul 2005 23:39:41 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> der først får den up close and personal Det gør du vel nok, min 500 er
> lige røget til reparation og har ingen idé om, hvornår den kommer hjem

Det ved man aldrig. Ligenu kunne jeg smide mit 300d af he.... til. Focus
synes mig dårligt uanset objektivet - meget soft og svagt i focus samt
synes jeg at støjen er alt for stor. Men det kan bare være mig.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-05 19:49

> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567974
>
> Skudt i dag ved Bygholm vejle.

Superflot billede, ville ikke kunne tage det selv men bliver lige nødt
til at stille et spørgsmål.

Jeg synes det ser lidt kornet ud, har du skåret meget væk, er det høj
iso eller er det bare jpeg komprimeringens skyld ??

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-07-05 20:35

On Tue, 19 Jul 2005 20:48:39 +0200, Jakob wrote:

> Superflot billede, ville ikke kunne tage det selv men bliver lige nødt
> til at stille et spørgsmål.

Mange tak for det, og du skal være velkommen til at spørge.

> Jeg synes det ser lidt kornet ud, har du skåret meget væk, er det høj
> iso eller er det bare jpeg komprimeringens skyld ??

Billedet er taget med blænde 7.1 - iso 400 og lukkertid 1/2000. Der er
fuld Exif i billedet. Jeg har skåret noget væk. Det du ser er nok omkring
35 - 40 % udsnit. Støjen er nok en kobination af iso, beskæring, manglende
evener i PS og måske en dårlig sensor. Derudover synes jeg også at
skarpheden på billedet er noget dårlig, men er hævet meget kunstigt.

Jeg har taget en konsekvens efter jeg var ved vejlen og har købt/lånt
nolge dage et 20d af Max. Viser det sig bedre(hvilket det gør) bliver mit
300d sendt til rep og solgt evt kan køber selv sørge for rep på garantien.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-05 21:25

In article <8ghaz7enxljf.cgl1jkzx28us$.dlg@40tude.net>,
jensstadsgaaard@post.invalid says...

> [...]
> evener i PS og måske en dårlig sensor. Derudover synes jeg også at
> skarpheden på billedet er noget dårlig, men er hævet meget kunstigt.

OK

> Jeg har taget en konsekvens efter jeg var ved vejlen og har købt/lånt
> nolge dage et 20d af Max. Viser det sig bedre(hvilket det gør) bliver mit
> 300d sendt til rep og solgt evt kan køber selv sørge for rep på garantien.

Ja det kan være dyrt at låne noget fedt grej går jeg ud fra :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-07-05 21:50

On Tue, 19 Jul 2005 22:25:26 +0200, Jakob wrote:

> Ja det kan være dyrt at låne noget fedt grej går jeg ud fra :0)

Måske, men jeg er 99.999999999999999999999% sikker på at jeg køber, så
lånet er kun en lille sikkerhedsventil. Er ved at glæde mig til det kommer
ind af døren sidst på ugen og så få det afprøvet i vejlerne.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 18-07-05 18:53

Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

Hmm... nummer to og tre er gode skud, det første taber på, at man
ikke rigtig fornemmer hovedet, og vindmøllen vælter på
landskabsbilledet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Grafiker, fotograf & webdesigner

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 18-07-05 22:40

"Niels Ebbesen PowerBook" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Hmm... nummer to og tre er gode skud, det første taber på, at man
> ikke rigtig fornemmer hovedet, og vindmøllen vælter på
> landskabsbilledet...

Takker for ordene, Niels.

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 19-07-05 17:45

Hej Thomas

> [...]

>vejr. Til gengæld var Rørhøgen aktiv, og det gav da også et par billeder:

Tre virkelig flotte billeder. Jeg er i tvivl om hvilket af dem jeg
syntes bedst om, men jeg tror nok det bliver -291 som bliver vinder i
min subjektive bedömning.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 19-07-05 19:31

"Hans Peter Larsson" <h.p.larsson@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tre virkelig flotte billeder. Jeg er i tvivl om hvilket af dem jeg
> syntes bedst om, men jeg tror nok det bliver -291 som bliver vinder i

Takker for ordene Hans Peter. Jeg er også selv mest vild med den, nok pga.
farverne, men den måtte nu gerne have vist lidt mere af vingerne, hehe.

MVH
Thomas

Fra : Hans Peter Larsson

Dato : 20-07-05 14:38

Hej Thomas

On Tue, 19 Jul 2005 20:30:34 +0200, "Thomas Pedersen" >
>Takker for ordene Hans Peter. Jeg er også selv mest vild med den, nok pga.
>farverne, men den måtte nu gerne have vist lidt mere af vingerne, hehe.

Man kan nu engang ikke få alt.

mvh Hans Peter Larsson

Visby Sverige

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 20-07-05 23:48

On Søndag 17 juli 2005 20:50, Thomas Pedersen wrote:
> http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1567851

Flotte farver. Kan godt lidt samspillet mellem rustfarverne på vindmøllen og
de andre farver.

Vindmøllen er lidt skæv.

--
Jonas Kongslund