Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotoprinter?
Fra : Palle

Dato : 17-07-05 17:48

Hej

Jeg skal til at have investeret i en printer, men er i tvivl om hvilken jeg
skal købe. Dens primære opgave vil blive udskrivning af billeder i op til
A4-størrelse, og det skal jo gerne se pænt ud

Den vil også blive brugt til almindelige udskrivningsopgaver, som fx ren
tekst, men det kan alle printere vel klare

Den skal også være billig i drift, dvs. blæk og papir skal ikke være for
dyrt.

Jeg har kig på følgende:

- Canon i 990

- Canon i 965

- Canon pixma IP 5000

Hvilken af disse printere leverer den bedste fotokvalitet?

Mvh Palle

Fra : Brizz

Dato : 17-07-05 20:27

Palle wrote:
> [...]
>
> - Canon i 965
>
> - Canon pixma IP 5000
>

> Hvilken af disse printere leverer den bedste fotokvalitet?

Har selv en I965 som jeg er MEGET tilfreds med. Køber uoriginale
patroner til omkring 20kr pr stk. Som egentlig leverer en god kvalitet.
IP 5000 har jeg også godt om.

Mvh Brian
---
www.fotob.dk

Pilots without fuel are pedestrians

Fra : Bo Andersen

Dato : 17-07-05 23:01

Jeg har selv en Pixma5000 og er meget tilfreds.

> Den vil også blive brugt til almindelige udskrivningsopgaver, som fx ren
> tekst, men det kan alle printere vel klare

Ja, til ren foto, og ren tekst er den uovertruffen, synes dog den er noget
langsom når tekst og foto blandes sammen f.eks. print fra en hjemmeside.
Der var min gamle HP'er langet hurtigere, og lidt mere farveægte på alm.
papir.
Det kan naturligvis justeres på PIXMA'en.

> Den skal også være billig i drift, dvs. blæk og papir skal ikke være for
> dyrt.

Så er det vel "kun" Canon der duer.
uorig. blæk til 25,- pr. patron og originalt Canon fotopapir
10*15cm PP-101 (270 g/m2 High gloss) til 0,72 kr.

Så er man langt nede i pris når man selv printer

> Jeg har kig på følgende:
>
> - Canon i 990
>
> - Canon i 965
>
> - Canon pixma IP 5000
>

> Hvilken af disse printere leverer den bedste fotokvalitet?
>

> Mvh Palle

uden at kende de andre anbefaler jeg IP5000.
-Bo-

Fra : ha

Dato : 18-07-05 10:51

Bo Andersen wrote:
> originalt Canon fotopapir
> 10*15cm PP-101 (270 g/m2 High gloss) til 0,72 kr.

Det lyder billigt, og jeg er ved at løbe tør, så hvor køber du ?

/ha

Fra : Bo Andersen

Dato : 18-07-05 20:00

> Det lyder billigt, og jeg er ved at løbe tør, så hvor køber du ?
>
> /ha

hmm, jeg kan ikke få deep-linket til at funke....så her er den manuelle:
www.computercity.dk -> Printer tilbehør -> Papir -> Fotopapir
Så er det aller-først på siden.... 40 stk for 29,-

De har oxo SG-101 10*15 cm "Satin-semi-gloss" til samme pris.

-Bo-

Fra : ha

Dato : 19-07-05 09:11

Bo Andersen wrote:
> [...]
> Fotopapir Så er det aller-først på siden.... 40 stk for 29,-
>
> De har oxo SG-101 10*15 cm "Satin-semi-gloss" til samme pris.

Tak Bo, så må jeg hellere få fat i noget.

/ha

Fra : Simon Nielsen

Dato : 19-07-05 00:07

"Palle" <palle13larsen@NEJTILSPAMtiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Canon i 965
>
> - Canon pixma IP 5000
>

> Hvilken af disse printere leverer den bedste fotokvalitet?

Helt klart IP5000 jeg så en testprint fra både i965, i865, i990 IP4000,
IP5000 og IP8500. I blandt disse vandt IP8500 med farveægthed men IP5000
slog alle af banen med detaljer. Og der var godt nok heller ikke stor
forskel på PIXMA printerne, i serien var lidt mere kritisk med farverne.

Har du kigget på Epson, det er dem som leverer absolut topprint i dag.

Mvh
SImon